Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Den är betydligt brantare än Väggen och hela grejen med backen är att den går lika brant hela tiden. Förutom vid ett ställe där den går ytterliggare lite brantare.JockeSki sa:Enligt detta så är alltså 78%=45*0.78=35.1 grader. Låter inte speciellt brant. OlaMelin, hur är den i jämförelse mot t.ex. första 20 meterna i Väggen?
Nja, egentligen inte. Vi snackar om en viss backe i Mayrhofen, Hararkiri. Precis som topicen sägerDeespin sa:snackar vi inte om världens brantaste pistade backe?
Nej det gjorde dom inte....Deespin sa:om dom som mätte lutningen på den backen tror jag räknade med att 100%=90 grader
haha vaa?rikard_o sa:Ulricehamn....
Man skulle kunna mäta hela stålkantens längd. Därefter mäter man över vilken längd stålkanten har grader. Är det flera områden med grader så mäter man dem för sig och adderar sedan längderna där stålkanten är har grader. Nu har man två längder.Rodelsmurfen sa:Jevvlar vad skidåkare verkar vara duktiga på matte! Det är grader hit och dit hela tiden, på backarna, termometern, gin o vodka.
Det enda jag skulle vilja ha svar på är hur man räknar om grader på stålkanterna till procent? Tar du det Leder?
Hur ser trådarna ut på boxarnas websida?
Nu vet jag inte vad du menar... Hängt?Rodelsmurfen sa:Tack Gustav!
Där satt den! Men om man har hängt kanterna då? Påverkar det?
Hm… grader på stålkanterna, nu ska vi se. Vi börjar med att se vilka grader du syftar på. Är det grader man vill ha säg 88 eller 86 garder eller är det såna-där-inga-kört-på-sten-grader?Rodelsmurfen sa:Jevvlar vad skidåkare verkar vara duktiga på matte! Det är grader hit och dit hela tiden, på backarna, termometern, gin o vodka.
Det enda jag skulle vilja ha svar på är hur man räknar om grader på stålkanterna till procent? Tar du det Leder?
Det var väl egentligen en kombination av "vill ha grader" och "vill inte ha grader". Tänkte att det var en matematisk nöt att knäcka.Leder sa:Hm… grader på stålkanterna, nu ska vi se. Vi börjar med att se vilka grader du syftar på. Är det grader man vill ha säg 88 eller 86 garder eller är det såna-där-inga-kört-på-sten-grader?Rodelsmurfen sa:Jevvlar vad skidåkare verkar vara duktiga på matte! Det är grader hit och dit hela tiden, på backarna, termometern, gin o vodka.
Slip 86 grader = 1430,07%
Slip 88 grader = 2863,63%
Slip 90 grader = Error %
Vi kan alltså enas om att grader är betydligt smidigare när vi pratar om vinklar och dyl.
Och hitme, gin-vodka blandas alltid 70/70 och serveras rumstempererad, gradantalet är alltså en variabel!
Denna länk nedan är menad till alla som inte läser igenom svar till en tråd innan dom svarar själv.ALonn sa:Men hallå? är inte Mausfalle (Kitzbuhl) värre, jag har hört att den är 85 grader! o_0
sick! men sverre är en klass för sig !millionaire sa:Sverre kör iofs så nära "inåtlutande" det går i frame by frame
Då har du helt enkelt hört fel!ALonn sa:Men hallå? är inte Mausfalle (Kitzbuhl) värre, jag har hört att den är 85 grader! o_0
Då har du uppenbarligen ingen aning om hur brant 70grader egentligen är...jibban sa:Jag tror inte att det är omöjligt att världens brantaste backe är 70grader i ett kortare avsnitt. Att snön inte fäster är lamt att säga efersom det beror på underlaget
knappast, 90 grader är spikrakt neråt, så det är knappast möjligtALonn sa:Men hallå? är inte Mausfalle (Kitzbuhl) värre, jag har hört att den är 85 grader! o_0