Visa din quiver!

Lintan1

Ny medlem
Tänker bryta trenden med alla dessa fetinglagg. Här kommer mina nya monster 77:eek:r. 177cm långa. Nya för iår och hoppas dom funkar bra.

Koppelman

Aktiv medlem
ekdahl sa:
fan vilken skryttråd, seriöst hans. vad fan ska du med alla dom skidorna?

sedan undrar jag varför du har spons? man ser ju dig inte på tävligar direkt
Finns många som har spons som inte tävlar.
Mycket åkare som t.ex. är med i mkt skidfilmer men som inte tävlar eller som Hasse skriver så handlar det inte alltid om att vara bra, det handlar om att kunna promota varumärket på ett bra och effektivt sätt, hur man gör det varierar väl men alla skidmärken behöver ju folk som kan skylta och promota deras vara på olika sätt för att få maximal effekt.

T

The_teo

Guest
MnO: Vad är det för skidor till vänster om Explosiv skidorna längst till höger?

T

The_teo

Guest
Mno

Tänker vi verkligen på samma skidor? Skidorna med blå bindning tänker jag på.

felix

Aktiv medlem
MnO sa:
Det är lite dålig fart på den här tråden. I väntan på att jag fixar en bild på min uppsättning bjuder jag på en bild på hur det såg ut inför hemresan efter en alpsäsong för några år sedan. En hårt jobbande Audi 80 från -90, förvisso med en rätt rejäl box, fick stå för frakten hem av den här samlingen skidor.

http://rsrc2.bubbleshare.com/media/00/95/b0/01/898390b875504e59bf0fb40e73b44cb54da6b9a4/580x435/Quiver-efter-s-song_580x435.jpg
Är jag helt ute och cyklar men var det inte på denna vägg och kanske en av dessa skidor som blev genomborrade av en indian och hans pilbåge?

H

Hasse

Guest
Jo det var det jag skrev.. Men ingen Indian utan av en av världens bästa bågskyttar tydligen. (MnO)

//H

Marwe

Ny medlem

Välkl Aura med Dynafit Vertical ST och K2 Apache V force med en marker bindning.

Senast ändrad:

Marwe

Ny medlem
absolut, vad för mått är lämpligt?, de kanske har stått föresten.

Senast ändrad:

MnO

Aktiv medlem
The_teo sa:
Mno

Tänker vi verkligen på samma skidor? Skidorna med blå bindning tänker jag på.
Nej, det gör vi visst inte. Nu förstår jag vad du menar. Det står faktiskt ett par blåa Explosiv 3 till höger om AK Made´n, så jag trodde du menade Maden. Till vänster om ett par gula Explosiv i högerkanten står ett par Dynamic Powder Extra 180cm. Det är samma skida som den legendariska Atomic Powder Plus, dvs en rejält bitig sandwichskida med måtten 135/115/125. Tung och styv och riktigt bra i en del förhållanden men också riktigt dålig i andra.

Noterbart är förresten att en sökning på "Dynamic Powder Extra" på Google fram tills nyligen inte genererade en enda träff till ägarens stora förnöjelse. Det måste ändå vara definitionen på ett par icke-mainstream-lagg...

TexMurphy

Ny medlem
Nice Völkl historia!!!

Dom klassiska gula med upp och ner vända V mönstret är nice... var väldigt ovanliga i sverige på den tiden...

Du har också ett par skidor som jag ville ha engång i tiden men aldrig köpte P40orna och G41an var jag -><- nära att köpa men fegade ut för jag tyckte den var för fet som allaround skida (köpte 31an istället)... *garva*

Könner dock inte till skidorna till höger och vänster om Sanouken... berätta...

Tex

H

Hasse

Guest
Höger är ju Mantra om du menar de svarta.. Och vänster är Expolisive om jag inta har helt fel..

//H

HitMe

Ny medlem
Hasse sa:
Höger är ju Mantra om du menar de svarta.. Och vänster är Expolisive om jag inta har helt fel..

//H
Titta längre ned Hasse. Till höger om Sanouken står ett par P60 junior, 70cm. Men kanske var det Mantrorna (05/06) som TexMurphy menade. Explosiven är ett par "wizard" 190. Kanske den mest legandariska versionen, 03/04 gissar jag. Den här skidan är så bra att jag knappt vågar åka på den längre.

De svarta långa är modellen "Derby" från sent 60 eller tidigt 70-tal. Skruvade stålkanter och illgrönt belag.Över 2cm tjocka och säkert tre gånger styvare än NÅGON nu producerad skida.

P10 RS var en "rennservice"-modell. På sin tid var den en grym offpistskida eftersom den har närmast 0 spann. Ovanligt på den tiden. P30-skidan med visplattan är också en (extra styv) rennservicevariant, rätt kul än idag för lite super G-känsla (203).

H

Hasse

Guest
Jo jag såg Junior skidan oxå... Men trodde inte han menade den....

//H

TexMurphy

Ny medlem
Jepps det var Mantran jag menade... hade faktiskt helt glömt att Mantran var svart 05...

Wizarden är sjukt snygg och som allt annat från 03 så har jag ett svart håll där... (mörkt år i min skidhistoria)...

Wippeh

Ny medlem
Hasse. din lilla quiver var ju inte helt felsmakande. Vilken är den mjukaste fetingen(105mm+) i gänget?

själv sitter jag på Fischer RC4, Salomon Gun lab & Teneighty vilket jag finner som en ganska väl fungerande quiver imo.
i år har jag kört på labben och rc4orna hittills. förövrigt var rc4orna mycket roliga å köra på då jag inte kört dom på över 2 år! :)

Sitter och funderar hur jag ska kunna optimera quivern just nu. Är i säljsvängen av teneightysarna. och funderar på att byta labsen till något bredare, kortare, lättare och tokmjuka skidor

H

Hasse

Guest
EP Pro är den mjukaste skidan.. Den är helt klart den mjukaste av dessa skidor..

//H

Carled

Ny medlem
Nu är det dags att skaka liv i tråden igen... Här är mina stickor:

V->H:
Rossignol Scratch BC 185 m. 140-bindningar
DPS Lotus 120 m. STH16

BC'na måste ersättas. Pro Riders med Dukes blir sannolikt efterträdare... Sen så blir det nog lite mer inboundsinfluerade skidor.

H

Hasse

Guest
Har till kommit lite mer i min quvier oxå.

Ett par Sir Francis Bacon med P18, Ett par Mantra 184 cm med P14. Sen Fat-ypus A-lotta med 140 mm midja, Fat-ypus D-sender 112 mm i midjan.

//H

H

Hasse

Guest
Så kallad Rock ski.. När det är stenig så kan jag köra sönder den skit skidan ;)

Glömde även mina SL-carvers från Rossignols race department.

//H

ozzki

Ny medlem
Jag tycker det är lite dåligt med bilder! Men här kommer en på mina lagg.

Först från vänster står ett par Rossignol Scratch BC 06/07 185cm med ett par ti140 på. Dessa använder jag som allroundskida.
Sedan har vi ett par Armada ARG 185cm 07/08 med SH16 fastmonterat. Puderskidor för dom riktigt djupa dagarna.
Till sist så har vi park skidorna. Ett par 4FRNT STL 183 06/07(?) med axitec 12 bindningar.
Har även klämt in mina pjäxor. Tecnica Diablo Magma.

Senast ändrad:

JCM

Ny medlem
Äntligen någon med en ordentlig samling. Tack HitMe.
När jag såg trådrubriken väntade jag bara på att finna HitMes inlägg som kunde döda tråden...

Btw, är bigfooten frugans eller sonens?
HitMe sa:
Notera de långa svarta i mitten.
Jag har ett minne av hur de där skidorna hamnade i din ägo.
Verkar bara vara ett par abfarth 213cm som saknas, men jag vet var dom är.
I mitt garage!

Fan, ska jag gå ut och fota dom?

Senast ändrad:

MarkusO

Aktiv medlem
Jean Claude:
Har du testat duck på Abfahrten? Verkar ju vara da shit, iaf i den här tråden. Jag tycker en REJÄL ankmontering är på sin plats. Återkom när du har bilderna. Och behåll ESSen för skråen.

Freeride känns mer hemma med ji-se-em bland skribenterna. Sarkastisk brodyr är och har alltid varit underhållning.

JCM

Ny medlem
P10 Abfahrt funkar finfint i outpisten. Kom ihåg var du hörde det först. Det var iofs HitMe som fixade dom till mig (föga förvånande).

Fan förresten, trodde Carled att jag talade osanning?

Senast ändrad:

JCM

Ny medlem
Senast ändrad:

PNyberg

Ny medlem
JCM sa:
PNyberg sa:
Peter_K sa:
4frnt EHP 193...kanske den bästa offpist plankan ngnsin?
Kanske inte va? Rossi Squad 195cm (Bandit B104 Squad heter de väl detta år) eller K2 Spatula. End of story. Eller förr i tiden, Salomon Superforce9, Dynastar 4x4 Outland i Fattie-version eller Völkl P9 eller...
Smaken är väl som baken I guess... för övrigt är squaden 194...
Dessutom så bör väl en offpist planka hålla iaf en säsong? Sett ett antal squadar i år som har pajat överallt. Knäckta tailar, spruckna sidewalls, stålkanter. Det enda jag har hört som har pajat på ett par EHP är att dom har delammat lite i tailen. Vad kör du sj på för plankor?

Senast ändrad:

PNyberg

Ny medlem
JCM sa:
PNyberg sa:
Vad kör du sj på för plankor?
Och om man väger lite mer? Förra årets (eller om det nu är förrförrförra) Squad är väl ändå 195cm? Måste jag gå ut i garaget en gång till...

Mina plankor?
http://www.imagetown.se/view.php?show=6gad3p56

http://www.imagetown.se/view.php?show=zzya57og

I vilken metropol har du huserat om det trashas lagg till höger och vänster? Inte Mariestad va?
:)
Nja. Inte i Mariestad, utan i Golden, BC. Det var ett helt gäng som gick sönder. Särkilt årets när det gällde sidewalls. Dom knäcktes på löpande band. tre par fick tailen knäckt och på ett par så släppte stålkanten. Jag hade ett par oxå som sprack i monteringsplattan...alltså den dära stålplattan som ska motverka att bindningen slits ut ur skummkärnan.

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp