Visa din quiver!

Visa din quiver!
xviggenx sa:
@Heddious &
@Vattendroppe:
Kanske får dra igång en ny tråd?
"Visa din barmarks-quiver", alla former av quivers för aktivitet under icke snöbelgad säsong är A-OK.
Har ingen så stor vägg så jag får plats med alla surfbrädor och sommarleksaker..... Eller så drar du igång en sådan så skall jag försöka samla allt på gården och ta en bild från taket....

Visa din quiver!
Från Volant till Völkl, lite gott och blandat med vårens rafyndade Fisher, bara för att dom är mjukare och var billiga. Skall bli kul att prova.

/GC

Visa din quiver!
Ser att det är några som har Völkl Kuro i sina stall, kul! :-)

Ska man tolka det som att Kuro fortfarande håller fanan högt och att jag inte behöver skaffa mig ett par nya puderlagg?

/C

Visa din quiver!
Mountain_Man sa:
@carl_couloir
Yes ... om du har för avsikt att köra i snön med näsan i färdriktningen! ;-)

/MM
finns det något annat sätt?! ;-)

men som svar så beskriver det ganska väl hur jag åker, att stå på i fallinjen och när möjlighet ges hoppa och droppa, gillar fart! :-)

/C

Visa din quiver!
Heddious sa:
Mountain_Man sa:
@carl_couloir

/MM
I snön?

Nänä, med Kuro körs det per automatik mest ovanpå ;)
En utav Kurons bästa sidor är ju att den kan förvandla ett normalt svenskt snöfall till riktigt rolig åkning då, man trots brist på djup, inte känner av botten.

Visa din quiver!
Mountain_Man sa:
carl_couloir sa:
Mountain_Man sa:
@carl_couloir

/MM
finns det något annat sätt?! ;-)

men som svar så beskriver det ganska väl hur jag åker, att stå på i fallinjen och när möjlighet ges hoppa och droppa, gillar fart! :-)

/C
[url]https://www.freeride.se/img/photo/n/1d0133113b68b6b07cb598f8baf889f1.jpg[/url]

;-) / MM
Jag har försökt det där, min färdriktning och näsa var likriktade även då.

Visa din quiver!
Nu fick jag äntligen handen ur handsken!

De utan bindningar:
DPS Lotus 120 190cm
Down CD3 190cm
Aktiv tjänst:
Salomon Q Lab 190cm m. STH2 16
Salomon Rocker2 108 190cm m. Guardian 16
Praxis Protest (med/stiff) 186cm m. STH2 16
Down CD5 186cm m. STH2 16
Atomic GS12 (21m) 190cm m. 1018
Salomon MTN Explore 95 184cm med MTN
Salomon Remix 179cm m. STH16

Senast ändrad:
Visa din quiver!
snyggt
@carled ! Cd5 misstänker jag är fantastiskt roliga? åkt på powderboards, och de är förträffliga i mjuksnö! Har du några rader att säga om Protest, har ett par påväg, men vill gärna höra lite!

Visa din quiver!
Von_vettet sa:
snyggt
@carled ! Cd5 misstänker jag är fantastiskt roliga? åkt på powderboards, och de är förträffliga i mjuksnö! Har du några rader att säga om Protest, har ett par påväg, men vill gärna höra lite!
Såklart
@Von_vettet! Förra årets quiverbild (eller 13/14) fick lite efterföljande snack om CD5 men det är ju en smal rev/rev (117mm), så inte alls surfen från Powderboards, Lotus 138 eller liknande, men däremot rörligheten och snabbheten. Optimal skida för uppåkt eller slask!

Protests är grymma! Stor skida, men lätthanterliga och rel. smidiga att få runt. När man får in känslan kan man köra riktigt fort mellan träden. Man känner av pintailformen i pist (var alert!) men där ska de ju inte åkas... Tror inte jag fått så mycket mer än 3-4 dagar på dem so far. Hoppas inför vintern. Gissar att du likt jag köpte dem en del pga Blisters recension? Än så länge har inget som talar emot vad de säger!

Senast ändrad:
Visa din quiver!
herrgard sa:
@Carled, om du bara fick ha kvar en av dina skidor, vilken skulle det bli?
Nu är 108'orna ganska slitna, och har första versionens icke-MNC Guardian, men om vi tar i ordentligt och antar en absurd värld där jag bara hade haft ett par skidor, så hade jag sagt 108'orna. Men isf propsat att jag skulle fått uppgradera till årets version med ny Guardian.

Visa din quiver!
Carled sa:
Von_vettet sa:
snyggt
Såklart
@Von_vettet! Förra årets quiverbild (eller 13/14) fick lite efterföljande snack om CD5 men det är ju en smal rev/rev (117mm), så inte alls surfen från Powderboards, Lotus 138 eller liknande, men däremot rörligheten och snabbheten. Optimal skida för uppåkt eller slask!

Protests är grymma! Stor skida, men lätthanterliga och rel. smidiga att få runt. När man får in känslan kan man köra riktigt fort mellan träden. Man känner av pintailformen i pist (var alert!) men där ska de ju inte åkas... Tror inte jag fått så mycket mer än 3-4 dagar på dem so far. Hoppas inför vintern. Gissar att du likt jag köpte dem en del pga Blisters recension? Än så länge har inget som talar emot vad de säger!
@carled

Har CD5 samma skitläskiga utåtskär om man råkar förvirra sig in i pisten? gäller att vara beredd med stavarna för korrigering.. älskade powboardsen för att man kan nästan svänga innan man själv kommer på att man vill svänga, och den otroliga lekfullheten! De enda sättet att ta sig till liften med dem utan att dö på vägen kom jag fram till var att köra full störtlopps-position tills det går skitfort, sedan bara slänga upp dem på ett brett ställ för att ta ner farten, repetera steg ett och börja om ;)

Förhoppningsvis får jag mer än fyra dagar på mina i vinter (Japan). Om inte annat så kan jag göra
@Vattendroppe
avis med dem! Dels Blister, dels för att jag var på jakt efter något annat, har ett par k2 pon2oons som står här hemma med, men sen fick man övertid :rolleyes: :rolleyes:

Visa din quiver!
Det här tänkte jag åka på i vinter. Tänkte insertsa med quiverkillers och köra Beast 16 på alla tre. Eller om jag kanske säljer CD102 billigt… Eller köper en billig lätt-bindning? Har sneglat lite på Dynafits Speed Turn 2. Billig, enkel, inga bromsar och 370g/fot.

CD102, TD103, Renegade 186.
Roxa X-ride

Visa din quiver!
Japp, men den säljs löst samt går att ta bort utan verktyg och stoppa i ryggsäcken om en vill.
Svårt att slå 175 gram per fot och RV ("DIN") 12..

Visa din quiver!
Den är precis lika fin som den ser ut! Fick in ett ex till jobbet häromdagen.
IMG_9255.jpg

Visa din quiver!
Ja både Superlite 2.0 och ATK Raider 14 ser riktigt fina ut, synd att Raider 14 är så dyr bara, eller går det att hitta den väsentligt billigare än de 578€ som Conrad tar? Om priset är en faktor så tycker jag G3 ION LT 12 (476g) på Skistore för 3200:- känns intressant om man nu inte måste ha lättast möjliga. Försakar man förresten något/mycket vad gäller prestanda/säkerhet utför eller hållbarhet med Superlite 2.0 jämfört med ovan nämnda?

Visa din quiver!
Blide sa:
Hur ska jag motivera att byta ut mina fullt fungerande och pålitliga Speed Radicals mot ett par Superlite 2.0 ...
Är dina Speed Radicals gröna?

Dessutom är det ju alltid kul med det senaste och säljer du radicalsen blir inte superlitesen så dyra. Alternativt sparar du båda och har en i reserv! Du kan inte förlora ;-)

Visa din quiver!

@LawndartGustav
Vid resa blir det nog en kombination av Salomonskidor och Praxis.
Alpresa med puderkänning: Protest + R2 108
Allmän alpresa: Q Lab + MTN Explore 95
Sverige/Norge: 108 + MTN
Lång alpresa: Praxis + Q Lab + MTN

Värt att lägga till är att jag har MTN Lab-pjäxorna så jag klarar mig i pjäxväg...

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp