Weekend med Zürich som utgångspunkt

Robbob

Medlem
Hej, vi är några kompisar som har bokat flyg till Zürich i mitten av februari. Det som återstår är att bestämma vart vi ska ta vägen när vi kommer dit.
Vi har olika erfarenhet och det vore kul om alla får ut något av resan.
Minst erfarenhet har varit i Åre ett par gånger och lärt sig åka i vuxen ålder. Trivs bäst i röda backar.
Mest erfarenhet har varit i Alperna flera gånger och jobbat som slalominstruktör.

Det skulle vara kul att åka off-pist, men för den relativt nybörjaren får det inte vara allt för svårt.
Vart skulle du ha valt att åka någonstans?

/Robert

Kommer ni hyra bil eller ta er runt med tåg? Kan rekommendera att veckorna/dagarna (och helst under säsongen) kolla vilka snö och väderförhållanderna är. Åka dit där det är mest snö och stabilast snö. Lönar sig både för pisträvarna och pudersökarna. Just Zurich är bra ursprungspunkt då du har tillgång till många skidor inom någon timmes restid.

Jag kanske ska förtydliga att vi bara kommer vara där en weekend. Planet landar sent på onsdag kvällen och då verkar det vara tunnt med tåg. Vi kommer med andra ord att åka hyrbil eller fixa någon transfer. jag gissar att det är smidigast att vara på ett och samma ställe eftersom vi inte har så mycket tid på oss.

/Robert

Jag skulle rekommendera Engelberg för både schyssta backar och fantastisk off-pist! (även för nybörjaren)

Tillbaka
Topp