winter jam raila själv

PatrikLundin

Ny medlem
winter jam raila själv
Det stod att om man ville kunde man raila innan winter jam startar, det vill säga innan kl 11. vet nån vad det e för rail man railar på då?

winter jam raila själv
Tidgare år har det varit ett downrail, en downbox och en fet downbox. Sen har det även dunnits en rak mittemellanbred box, och en battleshipbox om jag inte minns fel ;)

winter jam raila själv
För några år sedan när jag var där var det en down flat down box/rail eller en dubbelkink. ( minnet är inte så bra ) och en down rail

winter jam raila själv
Jag har pratat med arrangörerna och de har sagt att det kommer finnas 3 olika features.

En fisksormad box med fjäll på (MedlemJapaner har alltså rätt.)
Sen kommer det finnas en kylbox att förvara fjället i. (SMART!)
Och sedan också en bonktunna med metmask.

Allt går alltså under temat fiskedags! Något jag tror att Herr Wester kommer uppskatta då jag förstått att han har en fallenhet för att fiska aborre.

Senast ändrad:
winter jam raila själv
Fjunesh sa:
ElisWaltersson sa:
Fjunesh sa:
Jag kommer dra dit innan 11, that´s for sure.
Å brå fjunesh då syns vi på winterjam ! :D
Förra året hade dom typ en down rail en typ gan ska smal down box och en bredare down box+ hade dom as bred flatt box och en as fet battleship box
Jaa! Vi ska köra hela dagen! Kommer bli askul! :D
ja e där 11 tror ja. dä ä näiiz å ja ska shreda rejls åck boksar häla dan aså

winter jam raila själv
OWester sa:
Fjunesh sa:
ElisWaltersson sa:
Å brå fjunesh då syns vi på winterjam ! :D
Förra året hade dom typ en down rail en typ gan ska smal down box och en bredare down box+ hade dom as bred flatt box och en as fet battleship box
Jaa! Vi ska köra hela dagen! Kommer bli askul! :D
ja e där 11 tror ja. dä ä näiiz å ja ska shreda rejls åck boksar häla dan aså
jäää duud då är vi tvääååå!

winter jam raila själv
nån som har erfarenhet om man kan lägga ifrån sig sin utrustning under själva tävlingen? utan att den blir allt för lätt stulen vill säga :) eller måste man konka runt på skidor och stavar och allt? ;o

winter jam raila själv
Min polare är där och håller på att sätta upp railsetupen nu med David.
Så efter idag kommer jag att veta exakt hur den kommer se ut, kan även (förmodligen) lägga ut bilder på den.
Jag har även för mig att jag har läst någonstans (om jag nu inte har drömt detta) så ska DC ha ett railjam också!

winter jam raila själv
Palmborg sa:
nån som har erfarenhet om man kan lägga ifrån sig sin utrustning under själva tävlingen? utan att den blir allt för lätt stulen vill säga :) eller måste man konka runt på skidor och stavar och allt? ;o
alla bara lägger ifrån sig sina grejer (även jag) och jag har aldrig hört om något som har blivit snott:) så de ska vara lugnt!

winter jam raila själv
ebba-t sa:
Jag har pratat med arrangörerna och de har sagt att det kommer finnas 3 olika features.

Allt går alltså under temat fiskedags! Något jag tror att Herr Wester kommer uppskatta då jag förstått att han har en fallenhet för att fiska aborre.
Jag kan intyga det Ebba säger. min kompis ska arbeta som volontär b.l.a med att bygga railsen. Temat är somsagt fiskdags och i ena hörnet av armenan kommer det att finnas fiskadam där man kan få godis om man har tur.

winter jam raila själv
REriksson sa:
ebba-t sa:

Jag kan intyga det Ebba säger. min kompis ska arbeta som volontär b.l.a med att bygga railsen. Temat är somsagt fiskdags och i ena hörnet av armenan kommer det att finnas fiskadam där man kan få godis om man har tur.
Vad har du för intyg på det?
För jag har varit där idag med David Ny och satt upp alla rails!
Det blir exakt samma setup som förra året, fast flatboxen är längre och smalare och battleshipboxen är också större och smalare!
Annars är det ett dubbelrörigt rail, en lite smalare box och en butterbox som de har satt ner längs läktaren!
Nu väntar vi bara på snön som kommer att fixas på Torsdag!

Senast ändrad:
winter jam raila själv
magnusericsson sa:
REriksson sa:
ebba-t sa:

Vad har du för intyg på det?
För jag har varit där idag med David Ny och satt upp alla rails!
Det blir exakt samma setup som förra året, fast flatboxen är längre och smalare och battleshipboxen är också större och smalare!
Annars är det ett dubbelrörigt rail, en lite smalare box och en butterbox som de har satt ner längs läktaren!
Nu väntar vi bara på snön som kommer att fixas på Torsdag!
jag tror magnusericsson myttar sönder nu! :O
men det kommer finnas ett battleship på plats för dom som vill se hur ett sånt funkar, det är även provkörning i fiskedammen, en minut för en guldpeng har jag hört! :)

Senast ändrad:
winter jam raila själv
REriksson sa:
ebba-t sa:

Och har man riktigt tur så får man stickers!!! :O

winter jam raila själv
Tillbaka
Topp