Jag tänkte starta en tråd om allt som gäller kring onlinebutiken sport-conrad.de
Är dom seriösa:
Ja, jag har själv beställt därifrån och jag är väldigt nöjd (dom håller vad dom låvar).
Kontakt:
service@sport-conrad.de (mail adress som gäller kring servicen).
info@sport-conrad.de (Information om sidan, skidor, bindningar etc. etc.)
Betalsätt:
Kort betalning.
Insättnings betalning (du betalar in till ett konto nummer som du får)
Hemsidans språk:
Sidan finns på tyska och engelska, för att ändra språk, klicka på flaggan uppe i högra hörnet.
Utbud:
Väldigt mycket olika skidor & bindningar till rimliga priser.
Frakt kostnad:
Sverige: 22 euro.
Finland: 25 euro.
Norge: 45 euro.
Tull avgifter:
Nej, Tyskland är med i Eu likaså Sverige.
Frakt tid:
Jag som bor i norrbotten fick vänta 10 dagar och jag beställde då på en söndag. Men jag har läst att det kan gå så fort som 3-5 dagar, beroende på vars i landet du bor.
Konstiga ord:
Schuhgröße=Pjäxans/Skons storlek.
Sohlenlänge=Pjäxans/Skons sullängd (står oftast på pjäxan, annars mäter man från häl till tå, undersida såklart.)
Skilänge=Skidlängd.
Men om du väljer engelska så står det såklart på engelska.
Montering av bindning:
Core center=mitt monterat
Mid sole=bak monterat
+cm=Hur många cm längre fram än mid sole. (t.ex. +2 cm, 2 centimeter längre fram från mid sole).
OBS! Nu ska jag inte säga att det där med +cm stämmer för det kan bero från skida till skida. (beställer du K2 Public Enemy så stämmer det där).
När du skriver din information om vars ordern ska skickas. så finns det en liten ruta där nedanför, där skriver du hur den ska monteras. Jag skrev att jag är jibber och vill ha dom monterade efter park, dom svarade tillbax och skrev att mittmonterat verkar bäst för dig. Skriv hur du åker och hur du önskar ha dom monterade, det kan inte bli fel!
Orderbekräftelse:
Den kommer till din email, min kom dagen efter jag beställde.
Leverans:
Det är hemleverans på varorna. Jag var inte hemma när posten kom så jag fick hämta ut dom på posten samma dag istället.
Paketering:
En stor, stor låda där skidorna ligger i, bindningarna är inlindade i antistöt material (sånt som smäller när du trycker på den). :D I paketet finns också ett kuvär med kvitto i.
Priser:
Väldigt låga=väldigt bra, behöver jag skriva mer? :D
Detta var allt jag kunde komma på nu, kommentera gärna och kom med förslag om vad mer som kan skrivas in.
Jag har beställt därifrån och är väldigt nöjd..
"Vi kör på det".