www.sport-conrad.de

• Trådstartare Trådstartare Deleted member 47776
  • Start datum Start datum
www.sport-conrad.de
Jag har skickat en beställning i torsdags förra veckan, och dem har ännu inte svarar på mitt mail. Tror ni att det är för att dem har mycket att göra nu till jul eller har det blivit något fel?

www.sport-conrad.de
Joxx sa:
Jag har skickat en beställning i torsdags förra veckan, och dem har ännu inte svarar på mitt mail. Tror ni att det är för att dem har mycket att göra nu till jul eller har det blivit något fel?
Jag beställde i tisdags och fick en bekräftelse idag att dom skulle levereras på tisdagen som kommer.

så de låter lite skumt om dom inte har svarat på din beställning än!

www.sport-conrad.de
True ski center fattar du väl

Jag behöver inte köpa lagg, jag har spons. Eller inte......

.ndan

www.sport-conrad.de
tänkte fråga här eftersom tråden handlar om sport-condrad så behöver jag inte göra en ny:)
nu e det så att jag beställde ett par skidor från SC för 12 dagar sedan...någon som vet hur länge det brukar ta att få dem levererade till sydöstra finland? börjar få lite små panik eftersom jag ska iväg och åka på fredagen... vill helst inte åka på mina scott p1or:S

de har inte tagit nåra pengar från kontot...och vi har inte fått nån bekräftelse kan det tyda på att min beställning inte "funkade"? tänkte fråga lite här först för att sedan kontakta SC.

www.sport-conrad.de
shorty sa:
tänkte fråga här eftersom tråden handlar om sport-condrad så behöver jag inte göra en ny:)
nu e det så att jag beställde ett par skidor från SC för 12 dagar sedan...någon som vet hur länge det brukar ta att få dem levererade till sydöstra finland? börjar få lite små panik eftersom jag ska iväg och åka på fredagen... vill helst inte åka på mina scott p1or:S

de har inte tagit nåra pengar från kontot...och vi har inte fått nån bekräftelse kan det tyda på att min beställning inte "funkade"? tänkte fråga lite här först för att sedan kontakta SC.
beställde för en vecka sen. har ännu inte fått mina skidor. hoppas jag får dem före nyår iaf. men nu i december kanske det är lite längre leveranstid.

Senast ändrad:
www.sport-conrad.de
fick just besked av sport-conrad. får mina den 27. skulle ha fått dem tidigare egentligen men det är december vilket innebär förläng leveranstid och julhelgen kommer ju emellan i mitt fall.

www.sport-conrad.de
skidnarkoman sa:
fick just besked av sport-conrad. får mina den 27. skulle ha fått dem tidigare egentligen men det är december vilket innebär förläng leveranstid och julhelgen kommer ju emellan i mitt fall.
så det betyder att jag egentilgen inte ska oroa mig? fast inte så skoj o dra upp till ruka på mina 141 långa p1or:( skämms ju:/

www.sport-conrad.de
en polare undrar ifall han beställer ett par skidor idag får han dom inom 10 dagar då?

var även en munter kille som jobbar i skidshop som påstod att det var typ andrasorteringen som kom tillcanrad och sånna billiga hemsidor/affärer.

www.sport-conrad.de
skidnarkoman sa:
När skulle du fått dem egentligen då? Beställde i tisdags, och dom ska komma imorn (tisdag).

Men leveranstiden kanske beror på vart i landet man bor.

www.sport-conrad.de
beställde fujative i söndags fick ett mail om samma kväll och så sa dom att jag skulle få mina fujative om 4-6 dagar:P

www.sport-conrad.de
AlbertBerggren sa:
beställde fujative i söndags fick ett mail om samma kväll och så sa dom att jag skulle få mina fujative om 4-6 dagar:P
vafan? jag har väntat 2 veckor på mina fujative... vad tog du för bindningar? kan ju vara att look px 12 var slut då så jag får väl vänta:/

www.sport-conrad.de
Jag fick precis hem mina trouble maker från conrad. DeT gick hur bra som helst allting:) De blir o köpa skidor där nästa gång också!

www.sport-conrad.de
shorty sa:

Sicka ett mail nu! När jag inte fick en orderbekräftelse och när inga pengar drogs från mitt konto mailade jag två dagar efter beställningen. Anledning att dom inte sickade skidorna direkt var för att killen som monterade telemark inte jobbade dom dagarna (enligt kundtjänst). Han ringde upp mig en dag efter mailet och jag förklarade för han hur jag ville ha mina bindningar monterade och efter det gick det fort. Skulle aldrig vänta mer än 2-3 dagar att maila ifall jag inte fått en orderbekräftelse...

www.sport-conrad.de
Fick mina idag! smidigt och bra. Tog exakt en vecka som dom hade lovat.

Krädd till conrad!

Senast ändrad:
www.sport-conrad.de
Oskar_Nft sa:
shorty sa:

Sicka ett mail nu! När jag inte fick en orderbekräftelse och när inga pengar drogs från mitt konto mailade jag två dagar efter beställningen. Anledning att dom inte sickade skidorna direkt var för att killen som monterade telemark inte jobbade dom dagarna (enligt kundtjänst). Han ringde upp mig en dag efter mailet och jag förklarade för han hur jag ville ha mina bindningar monterade och efter det gick det fort. Skulle aldrig vänta mer än 2-3 dagar att maila ifall jag inte fått en orderbekräftelse...
okej ska väl göra det då:)

www.sport-conrad.de
Beställde skidor igår, fick en årderbekräftelse några sec senare men där står det något om att det ska komma en faktura, men det står även kontonummer och summan mm. ska jag betala in till kontot som står där eller kommer det ett nytt mail/faktura med vidare info om betalning mm.? någon som har gjort det här innan som vet?

Vet att det här har varit på frågan tidigare, men har inte fått det helt klart för mig och blev lite osäker nu...

www.sport-conrad.de
Core Center = mittmonterat?

NU finns inte core center längre utan det står true ski center. Är de tmitt monterat?

www.sport-conrad.de
Liten trevlig historia om Conrad...... Rekommenderat dem för en kollegas son som använt sina ihopsparade pengar för att köpa ett par Mantra. Betalat och klart och så får jag se att dom sänkt mantra med 100 euro. Skit tänker jag att dom inte beställde en vecka senare. Men igår fick hon mail från Conrad som berättade att dom sänkt priset och sätter in mellanskillnaden på hennes konto!
Ganska trevligt och ett bra sätt att behålla och få nya nöjda kunder!

www.sport-conrad.de
Dustbin_Dan sa:
Liten trevlig historia om Conrad...... Rekommenderat dem för en kollegas son som använt sina ihopsparade pengar för att köpa ett par Mantra. Betalat och klart och så får jag se att dom sänkt mantra med 100 euro. Skit tänker jag att dom inte beställde en vecka senare. Men igår fick hon mail från Conrad som berättade att dom sänkt priset och sätter in mellanskillnaden på hennes konto!
Ganska trevligt och ett bra sätt att behålla och få nya nöjda kunder!
Att inte fler företag kan ta efter detta lysande exempel!

www.sport-conrad.de
Har också frågor angående betalning. Har läst igenom tråden men jag får inget riktigt klartecken....

Jag valde att betala med kort och skrev således ner kontonr m.m och seb fick jag en orderbekräftelse direkt och där står det:

Method of payment: by credit card

Bank account:
VR-Bank Penzberg EG
Konto-Nr: 77336 BLZ: 721 928 30
IBAN: DE09 7039 1340 0000 0776 66
BIC: GENODEF 65 PZB

ska jag göra nått med denna info eller är det bara att vänta på att dem ska dra pengar av mig?

Tacksam för svar.

www.sport-conrad.de
ingen?

Längtar efter mina skidor :D

edit. problemet löst :)

Senast ändrad:
www.sport-conrad.de
man kan köpa bindningar till alla skidor, du får alltså inga utan man väljer ett paket ifall man vill ha bindningar.

www.sport-conrad.de
hej jag undrar om man måste betala i euro eller gå det bra i svenska kronor? för när man betalar in till doms konto måste man göra om kronorna till euro då ?

www.sport-conrad.de
och en sak till jag ska åka ganska mycket i parken eller mest dä var ska jag sätta bindningarna då? jag ska väll sätta mittmonterat då eller?

Senast ändrad:
www.sport-conrad.de
Mittmontera laggen tycker jag och betala med visakort så sker växlingen till euro automatiskt.. Kolla forex.se så kan du räkna om euro till kronor så kan du se hur mkt som kommer att dras från ditt visakort. hoppas det löser sig

www.sport-conrad.de
woho, fick hem mina Dynastar Trouble Maker idag. tog 4-5 arbetsdagar hit upp till Luleå, creds!

Men nu till problemet:
Köpte till bindningarna Look px 12 wi och fick därmed också skriva in sullängden 307mm.

Men nu när skidorna kom så satt det en lapp på skidorna som lyder:
"Attention! The binding is NOT adjusted to the original shoes of your skiing level and ability!
Please adjust the binding before use(according to your shinbone's head diameter and your personal skiing skills) to your original boots!"

Tetstade därefter att knäppa på pjäxorna och se hur det passade men jag märker direkt att det inte sitter så tajt som det borde...

Vad är det som jag kan justera eller är det något som jag måste lämna in i affär för att dem ska fixa? =/

Mvh Per

www.sport-conrad.de
Torkkeli sa:
woho, fick hem mina Dynastar Trouble Maker idag. tog 4-5 arbetsdagar hit upp till Luleå, creds!

Men nu till problemet:
Köpte till bindningarna Look px 12 wi och fick därmed också skriva in sullängden 307mm.

Men nu när skidorna kom så satt det en lapp på skidorna som lyder:
"Attention! The binding is NOT adjusted to the original shoes of your skiing level and ability!
Please adjust the binding before use(according to your shinbone's head diameter and your personal skiing skills) to your original boots!"

Tetstade därefter att knäppa på pjäxorna och se hur det passade men jag märker direkt att det inte sitter så tajt som det borde...

Vad är det som jag kan justera eller är det något som jag måste lämna in i affär för att dem ska fixa? =/

Mvh Per
mina s914 glappade något i tådelen första åken. men jag tog en skruvmejsel och justrerade inställningarna på höjden och i sidled. sen dess har det inte varit några problem. prova även att ställa om vikten. kan ju bli knepigare med look, men funkar inte nått av det för dej så gå in på adrenalin med skidorna....

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp