www.sport-conrad.de

• Trådstartare Trådstartare Deleted member 47776
  • Start datum Start datum
www.sport-conrad.de
zebastiansalo sa:
beställde ett par skidor med bindningar igår, och dom drog pengarna direkt jag skickade beställningen... sen har dom inte hört av sig eller nå? hjälp
ja du kan ju läsa några inlägg i denna tråden eller vänta 4-5 arbetsdagar...

www.sport-conrad.de
zebastiansalo sa:
beställde ett par skidor med bindningar igår, och dom drog pengarna direkt jag skickade beställningen... sen har dom inte hört av sig eller nå? hjälp
De drar pengarna sa fort de skickar vororna sa da bör dina prylar vara pa väg. Da jag bor i Tyskland köper jag mycket utrustning genom dom och har aldrig stött pa nagra problem.

www.sport-conrad.de
Har tittat runt lite mot svenska affärer som säljer skidor.

SC säljer Dynastar 6th Sense Huge för 299euro dvs = ca 2800kr
Alpingaraget säljer samma skida för 7900kr

SC säljer Fischer progressor 9 för 399euro dvs = ca 3700kr
Alpingaraget säljer samma skida för 6950kr

Om mitt kommande köp kommer fungera smärtfritt så kommer Sport-conrad få sälja näst skidor jag ska köpa också.

Senast ändrad:
www.sport-conrad.de
Herregud, hur trött får man vara... Om du orkar gå in på sidan så stor det med stora bokstäver att det är gratis frakt fram till månadsskiftet!

www.sport-conrad.de
Då jag inte sett att någon nämnt det vill jag upplysa herrskapet om att SC rear ut lite fjolårsprylar till riktigt bra priset.

Skidor går att få för halva priset och tyngre friåkningsbindningar (P18, STH16, Jester och Duke) har löjligt bra priser som inte går att slå om man inte har "känner folk"... Så om ni ska köpa skidor framåt hösten och inte har bindningar att sätta på dem, köp bindningarna separat nu och montera själv eller lämna in (blir fortfarande billigare!).

www.sport-conrad.de
Hej

Jag är ny på sidan och ny på längdskidåkning.
Har varit inne på SC.de och tittat runt men det är en liten djungel för mig som ny i gamet.

Har som sagt tänkt dra igång att åka längd nu till vintern. Jag är van att träna och primärt handlar
det numer om löpning och gym. Skulle tippa på att jag har hyfsat lätt för att komma in i det hela och
räknar med att åka ganska frekvent.

Jag är 180 lång och väger 83 kg. På vanliga skor har jag 42

Kan någon vänlig själ med mer kunskap än jag guida mig i denna djungel?
Peka in mig på rätt spår för ett lämpligt paket, antingen bara med skidor och bindning eller även med skor. (Skor kanske är svårt via nätet tänker jag?)
Önskvärt är nog att slippa valla och använda tejp, har hört många förespråka det eller är det helt fel?

Sorry för långt inlägg..Någon som har tips och råd, välkomna med svar! :)

/ Tony

www.sport-conrad.de
Dumsnål om du köper längd från tyskland
Köper du längd gäller det att få rätt spann
Gå in till någon som verkligen kan längd och få hjälp
Det är en så löjligt liten summa att tjäna på att skicka efter
3500 får du skidor bindning och pjäxa
Då menar jag inte att du ska gå till Intersport eller stadium utan någon som kan

Senast ändrad:
www.sport-conrad.de
jjosefsson sa:
Då menar jag inte att du ska gå till Intersport eller stadium utan någon som kan
Ok..Jag är inte snål, tänkte att det var en bra sida bara.
Jag kan lika gärna knalla in på en butik så klart..Något bra tips på en butik som har koll
på läget om Intersport och Stadium inte är något att ha? Jag bor i Skaraborg men tar mig lätt
till tex Göteborg så det är inga problem..

www.sport-conrad.de
TonyS sa:
jjosefsson sa:
Jag kan lika gärna knalla in på en butik så klart..Något bra tips på en butik som har koll
på läget om Intersport och Stadium inte är något att ha? Jag bor i Skaraborg men tar mig lätt
Osäker på butiker i Göteborg, möjligtvis Udens? Annars kan jag varmt rekommendera Pölder Sport i Nässjö (polder.se). En av de bästa butikerna för längdåkning i hela Sverige. Om du bara ska köpa skida och bindning fungerar det fint att göra det över nätet, de har vad de kallar en ski selector vilket innebär att du uppger din vikt, åktyp och längd sedan väljer de ut ett par som kommer passa dig perfekt.

Ha de fint!
/Andreas

www.sport-conrad.de
Bor du i norra Skaraborg har du inte så långt till Örebro.
Där har du en butik som i generationer har sålt längd
www.lindellssport.se

Senast ändrad:
www.sport-conrad.de
Rudolfsson sa:
TonyS sa:
jjosefsson sa:
Osäker på butiker i Göteborg, möjligtvis Udens? Annars kan jag varmt rekommendera Pölder Sport i Nässjö (polder.se). En av de bästa butikerna för längdåkning i hela Sverige. Om du bara ska köpa skida och bindning fungerar det fint att göra det över nätet, de har vad de kallar en ski selector vilket innebär att du uppger din vikt, åktyp och längd sedan väljer de ut ett par som kommer passa dig perfekt.

Ha de fint!
/Andreas
Hej och tack så mycket för svar.

Jag ska kika in på båda era förslag och se vad jag hittar.
Är det kanske lämpligare (om jag nu beställer via nätet) att endast köpa skida och bindning där och sedan
köpa sko där jag på plats har kunnat prova? Är det något jag behöver tänka på när jag köper bindning
som underlättar/försvårar köp av sko sedan?
Vad gäller valla, kan man använda tejp eller är det samma typ av skidor som man även kan valla "på riktigt" ?

Sorry för nybörjarfrågor!

// Tony

www.sport-conrad.de
Sport conrad är skit duktiga, jag arbetade i Alpe d Huez för två år sedan och hade där nåra polare som beställde ryggsäckar och trancievers därifrån, ca 10-12 dagar senare så hade dom skickat det till det lokala postkontoret i byn.

Hatten av för dom!

www.sport-conrad.de
TonyS sa:
Rudolfsson sa:
TonyS sa:

Ha de fint!
/Andreas

Är det kanske lämpligare (om jag nu beställer via nätet) att endast köpa skida och bindning där och sedan
köpa sko där jag på plats har kunnat prova? Är det något jag behöver tänka på när jag köper bindning
Vad gäller valla, kan man använda tejp eller är det samma typ av skidor som man även kan valla "på riktigt" ?

// Tony
Det du ska tänka på ang. bindning är att det valet påverkar dina valmöjligheter av pjäxa. Exempelvis kan du inte ha bindning från Rottefella och en pjäxa Salomon och som i alla andra fall har olika pjäxor olika passformer. prova ut en pjäxa och välj sedan bindning efter det.
Ang. din fråga kring tejp. Är inte helt säker på vad du menar, men det fungerar utmärkt att köra på tejp, framförallt vid träning. Har en kompis som åkte Vasan på tejp för två år sedan.

www.sport-conrad.de
Rudolfsson sa:
TonyS sa:
Rudolfsson sa:

Ha de fint!
/Andreas

// Tony
Det du ska tänka på ang. bindning är att det valet påverkar dina valmöjligheter av pjäxa. Exempelvis kan du inte ha bindning från Rottefella och en pjäxa Salomon och som i alla andra fall har olika pjäxor olika passformer. prova ut en pjäxa och välj sedan bindning efter det.
Ang. din fråga kring tejp. Är inte helt säker på vad du menar, men det fungerar utmärkt att köra på tejp, framförallt vid träning. Har en kompis som åkte Vasan på tejp för två år sedan.
Har en dialog via mail med en herre på Pölder..Skall få ett antal förslag på paket som kan passa
mig.. Ja, det var det jag menade med tejp..
Ska bli intressant att se vad han hittar för grejer! :)

www.sport-conrad.de
TonyS sa:
Rudolfsson sa:
TonyS sa:

// Tony
Har en dialog via mail med en herre på Pölder..Skall få ett antal förslag på paket som kan passa
mig.. Ja, det var det jag menade med tejp..
Ska bli intressant att se vad han hittar för grejer! :)
Gött! Skriv gärna en liten notis om hur allt gick och vad du fick för pinaler :-)

Ha de fint!
/Andreas

www.sport-conrad.de
Ok, nu har jag fått svar. Tre olika paket som de rekommenderar..
Vad tror ni som kan det här, vilket paket verkar mest vettigt? Ni kan bortse från
vad det kostar, det är oväsentligt, jag är ute efter vad som funkar bra och fyller mitt behov.
Så..ös på med upp och nedsidor för nedan paket så beställer jag sedan! :) // Tony

SALOMON (Vasaloppet 6 tim – 14 tim)
skida EQ 8 (för herr o dam) 1795:-
sko valfri 1195:- - 1295:-
bindning Salomon sport 495:-
montering 100:-
Förra årets paketsuccé och vi räknar med samma utslag denna vintern. Sanslöst finst spann i skidan som fungerar både till kvinna o man. Här skruvas bindningen fast, Salomon som såväl Rottefella
Pölderpris 2795:- (Ord pris ca 3685:-)

FISCHER (Vasaloppet 5 tim-14 tim)
skida CRS (för herr o dam) 2495:-
bindning (Salomon Pulse el RottefellaR3) 595:-
Vår instegsskida på Fischer, vi har valt att gå på de lite bättre modellerna i deras program detta året för att göra er kunder lite nöjdare J.
Har NIS platta så här kan man välja att skruva fast en salomon eller att skjuta på en Rottefella bindning.
Pölderpris 3495:- (Ord pris ca 4485:-)

ATOMIC (Vasaloppet 3,40 – 14 tim)
skida WORLD CUP KLIPP (för herr o dam) 4000:-
bindning värsting (Pulse el Xcelerator) 595:- - 695:-
En skida som gått på OS och VM men som fungerar ända ner till nybörjaren. Pölderpris 3995:- (Ord pris ca 6090:-)

www.sport-conrad.de
Jag tänkte köpa ett Atomic FFG bindningar från Sport-Conrad, dom kostar 169 euro i ett skidpaket.
Dock så behöver jag inga skidor.

Är det någon som redan har ett par bindningar och vill köpa ett par skidor?

Atomic bindnigen finns inte online på hemsidan men kan beställas via direct order, den kostar 169 Euro i ett skidpaket. Ska jag köpa den löst så kostar den 249 Euro. Så det finns ju pengar att spara för bägge parter.

Så hitta ett par skidor du vill ha, gör ett skidpaket med sth 16 och dra av 169 euro på priset, då har du priset dom kostar för dig.

Ex kan du få ett par K2 Domain för 2000 kronor.

Någon intresserad?
Hör av er!

Edit: Jag bor i södra dalarna.

Senast ändrad:
www.sport-conrad.de
Min bror sak beställa skidor från sport conrad, armada el-rey. Han vill ha MITTmonterat. Alternativen i kassan för montering är ski centre, standard, telemark stand. Vilken är mittmonterat?

www.sport-conrad.de
ZackariasL sa:
Min bror sak beställa skidor från sport conrad, armada el-rey. Han vill ha MITTmonterat. Alternativen i kassan för montering är ski centre, standard, telemark stand. Vilken är mittmonterat?
Översätt dem till svenska så får du svaret.

www.sport-conrad.de
Tancoll sa:
ZackariasL sa:
Översätt dem till svenska så får du svaret.
översättningen från ski centre till svenska blev skidcenter och översättningen av standard blev just standard.
kan inte någon bara säga vilken montering som är mittmontering?!

www.sport-conrad.de
Ski center kan betyda två saker. Antingen core-center, dvs där skidans kärna är som tjockast, på moderna symmetriska skidor är detta även mitten-mitten. Andra alternativet är att det är mitten-mitten alltså framför core-center på icke-symmetriska (valde att inte skriva osymmetriska) skidor.

Standard är antagligen där Armada har ritat ett sträck för alldagliga åkare.

www.sport-conrad.de
ZackariasL sa:
Välj ski center och sen skriv i kommentatorsfältet att du vill ha MITTmonterat då om du är osäker? :P

www.sport-conrad.de
linder sa:
ZackariasL sa:
Välj ski center och sen skriv i kommentatorsfältet att du vill ha MITTmonterat då om du är osäker? :P
skriver man bara i medelandefältet att man vill ha "core center" (mittmontering) då?? :o

www.sport-conrad.de
ZackariasL sa:
linder sa:
ZackariasL sa:
skriver man bara i medelandefältet att man vill ha "core center" (mittmontering) då?? :o
core center är ju där kärnan är som tjockast ...

Skriv bara "I want it mounted at the skis true center" , men jag tycker du väljer fel skida om den inte är helsymetrisk och du vill ha mittmitt...

www.sport-conrad.de
linder sa:
ZackariasL sa:
linder sa:

Skriv bara "I want it mounted at the skis true center" , men jag tycker du väljer fel skida om den inte är helsymetrisk och du vill ha mittmitt...
så det skulle vara bättre om han valde en skida som denna? Your text to link here...

www.sport-conrad.de
ZackariasL sa:
linder sa:
ZackariasL sa:

så det skulle vara bättre om han valde en skida som denna? Your text to link here...
JA

Tillbaka
Topp