STORPOTATEN
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Ok ok..... kl 17:20 kommer jag med en helt avgörande ledtråd. Var redo med fingrarna på tangentbordet.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Naj naj.Finns där bakom Städjan-Nipfjället? Du är någonstans i Idre?
Det är de två....men var är jag?Stor- och lillskarven...
Yes, Ånnfjället på 1301 meter över havet. Precis nedanför mig till vänster ser man en liten vit platå vilket är Ormruet och bakom den ser man dalen vilken Bruksvallarna och Ramis ligger i.Ånnfjället?
Ja det stämmer den har en sån där dubbelröse nu när jag tänker på den skittoppen till förtopp.Yes, Ånnfjället på 1301 meter över havet. Precis nedanför mig till vänster ser man en liten vit platå vilket är Ormruet och bakom den ser man dalen vilken Bruksvallarna och Ramis ligger i.
De två skarvarna ligger i princip i rät linje mot Ånnfjället via Ormruet.
Din tur @larchii
Baksidan av Getryggen?
Hmm kan det vara nordsidan av Trolla?
Sönner tväråklump, fast juli är det väl inte mycket till snö där?
@Bgn det är helt rätt.Då tog du det igen. Bonusfråga: kan du namnet på åket med? Har samma namn som en gammal 90-tals serie. (Om jag nu har rätt namn på åket då
)
EDIT: aha nu såg jag att du skrev Storsola Direkt. Ja kanske är det egentligen? Fick för mig att det var X-Files men det kanske är nåt annat åk? Har vi nån expert tillgänglig just nu som kan reda ut?![]()
Jag trodde åket hette Storsola direkt? Skantz har en fin beskrivning av det här https://www.freeride.se/skidorter/route.php?route_id=43
Men ni åker kanske aningen til höger, uppifrån sett, jämnfört med beskrivningen
Ingen aning om det stämmer men berget rakt fram är ju extremt kronformat.Hmm är inte det där Dronningkrona? Alltså toppen du står på
Grands montet