Ivo del Scandi
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Backen syns tydligt!Men jag kan inte se nån lift! Bara en pil!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Backen syns tydligt!Men jag kan inte se nån lift! Bara en pil!
Nej, här snackar vi nästan dubbla fallhöjdenKappruet?
Ok, tvåsiffrigt!Nej, här snackar vi nästan dubbla fallhöjden![]()
Jag tycker att det ser ut som en bild från Skånska slätten med Ringsjön där i mitten och lite skog på Linderödsåsen i bakgrunden...?Tråden når nya bottenmärken: tosselilla.
Här kommer i alla fall en dagsfärsk bild på en skidanläggning. Vad heter liften där borta i fjärran?Visa bilaga 11139
Åkersjön ligger ännu längre bort i samma riktning men syns inte efter det är ett lägre bergÅkersjön?
Har ni 300fhm i Skåne???Jag tycker att det ser ut som en bild från Skånska slätten med Ringsjön där i mitten och lite skog på Linderödsåsen i bakgrunden...?![]()
Ingen dum gissning med tanke på fallhöjd och Siljan (som liknar Storsjön). Men vi är i JämtlandGesunda?
Gräftåvallen?Ledtråd: jag har åkt två bilfärjor till platsen för fotot.
Ja det är Skjorta och ja bilden är lite nedanför toppen. Så här är det från toppen.Skjorta?
Fast något nedanför toppen borde det vara?
Snabbt och rätt!
Stämmer bra! Nära till vägen så lättåtkomligt på det sättet. Sonen är 20+ dock.trodde först det var uppe i lapphelvetet men det där är nog Ånnsjön och ska man släpa upp sina barn på topptur så bör det vara ett lättåtkomligt fjäll typ Norder Tväråklumpen![]()
Delvist. Var för brant med stighudar på nordostsidan mot toppen.Aaa tyckte jag kände igen storsnasen och framförallt jokkfåran men trodde det fanns lift på berget då jag inte ser några stighudar.
Gick ni upp på pjäxor?
Ok. Väldigt trevligt område.Delvist. Var för brant med stighudar på nordostsidan mot toppen.
Håller med! Bästa åken på säsongen nerför Dubbelbäcken i påskas. Bilden är från andra gången upp då vi kom på att vi skulle gena upp på på den branta nordostsidan - det var stökigt och kan inte rekommenderas - medsols upp är mycket bättre. (redigerade namnet på åket två gånger - nu blev det nog rätt)Ok. Väldigt trevligt område.