PisteCarver
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Jag har varit och åkt skidor på en del små och okända skidorter där jag inte har några egna bilder ifrån, så kanske dyker det upp något därifrån då.Also...det är väl synd att låta fina okända pärlor förbli just okända, bara för att exakt hålla oss inom de "utstakade pistpinnarna". Så lite "offpist" kan jag tycka är rimligt. Och utvecklande.
Alternativet blir ju annars att försöka variera befintliga orter till ett maximum och då bränna av liftar, pister, restauranger och varenda topp i närheten. Lite som.....Zillertal...
Jag säger inte att något är rätt eller fel, utan framför endast en åsikt.
Ja, Zillertal är väl ganska ”färdigutforskad”.
Men, det finns mycket kvar i Pitztal/Kaunertal.
Det här är ju bara lek inget allvar, bara det inte spårar ur för då dör tråden kanske. När folk får slut på sina bilder och börjar plocka bilder från internet i stället… hm ja…
Bättre att alla blir uppmuntrade att åka på skidsemester igen (och ta många bilder)
Det var trådskaparen @johan som satte reglerna i första inlägget. Ett alternativ är ju att vi drar ner på tempot lite, och även låter andra komma in med bildgåtor. Finns säkert en del som sitter på bilder, men vi nördar har ”blockat” många möjligheter för dem.