Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Mästerspanaren @Kalle_Luzern har lagt första kortet på bordet. Det är en bra gissning, men jag tror inte att han har hittat vilken bergstopp som syns i bilden, för det är inte bullseye.;)
The heat is on...

Och där var det touchdown och bullseye!🎯

Potätan har hittat Pizzo Tambo som är 3278 eller 3279 möh, beroende vilken karta man tittar på.
Bra spanat, för jag hade zoomat in bilden i en rackarns smal vinkel.(y)

Över till @STORPOTATEN !
Jo, den var lite klurig, mest för att jag först kikade nästan rakt söderut....vilket ju var dumt. :)
Jag återgäldar väl tjänsten med lite mer fjärrspaning. I bilden syns två skidorter, vilka då?
1648652020566.png

Senast ändrad:
Nära, men inte riktigt korrekt. 😉
Nåväl, dags för ledtråd. Som sagt tidigare är det i Österrike, men det är även så att mästerkatt @PisteCarver varit i åtminstone den närmsta skidorten och svängt laggen... Nu borde det väl bli fart på åtminstone en person att lista ut detta.... :cool:
Tittade lite på bildgåtan (har egentligen inte tid att ta på mig fler bildgåtor idag 🥴), men fick inte till det.
Jag får lite Fiss-Ladis vibbar mot Kaunertal/Ötztal backdrop….:unsure:

Dåligt med puder på bilden…;)

Tittade lite på bildgåtan (har egentligen inte tid att ta på mig fler bildgåtor idag 🥴), men fick inte till det.
Jag får lite Fiss-Ladis vibbar mot Kaunertal/Ötztal backdrop….:unsure:

Dåligt med puder på bilden…;)
Se där, då har vi skrapat ihop halva svaret. Visst är Serfaus-Fiss-Ladis med i bilden!

Och jodå, sjukt dåligt med puder... 🤫

Low stratus. Normalt högdimman ligger nånstans på 1000 meter eller nånting? Nu högre, så, jag säger 1500 möh.

Snygg bild på den "fläckiga stocken”.
Efter noggrann höjdmätning skulle jag vilja påstå att den övre molngränsen ligger väldigt nära 2720 möh. Frågan är hur du vet "exakt" var den låg?:unsure:;)

Senast ändrad:
Ja, det är ju en bra fråga från PC. Molnen är ju inte direkt jämna, och övre gränsen varierar så klart med terrängen. Min tanke är iaf att till höger om Fleckistock/Stucklistock, ut mot höger bildkant, ligger passet Sustenjoch. Det är 2654 m och precis i dimman. I och med det är @PisteCarver närmast med runt 60 m avvikelse!
Som lamboren gissade är bilden så klart tagen från Titlis, turade upp till riktiga toppen en aprildag för tre år sen.
1648700962190.png

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp