RandoScando
Turtok
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Hemavan?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ok, kör vidare på Zillertal och steppar upp svårighetsgraden per bild, så får vi se när @PisteCarver känner att tiden är mogen för att ge sig in i leken.Oppdal är rätt! Din tur @STORPOTATEN
Ser ju ut som dina favorit vår-skidresor till La Plagne!Ok, kör vidare på Zillertal och steppar upp svårighetsgraden per bild, så får vi se när @PisteCarver känner att tiden är mogen för att ge sig in i leken.
Vad heter restaurangen där man kan dricka lite friskt källvatten?
Visa bilaga 18012
Det var precis som en påskvecka i La Plagne. Nästan. Men sol, varmt (22 grader) och lukt av koskit/gräs i dalen med härligt slask på berget! Och faktiskt även lite nysnö.Ser ju ut som dina favorit vår-skidresor till La Plagne!
Luktade det ko-skit också?![]()
Visst är det så, mysigt ställe med en något vresig ägare. Han tyckte väl det blev stressigt när vi såg till att öka på klientelet från 4 till 34 pers på restaurangen.....
Visst är det så, mysigt ställe med en något vresig ägare. Han tyckte väl det blev stressigt när vi såg till att öka på klientelet från 4 till 34 pers på restaurangen.....
Över till @fredw
Rätt säker på att vi haft med 22 graders halo.2. Jag vill också ha ett gradtal utifrån ett fenomen som syns på bilden, och då avser jag inte temperatur. Kanske har denna typ av fråga varit med här förr?
Rätt säker på att vi haft med 22 graders halo.
Nej. Pisten har nr 20, men det kanske kvittar…Rödkullen?
Kvittar i Kvittfjell kanske?Nej. Pisten har nr 20, men det kanske kvittar…
Kvittar i Kvittfjell kanske?![]()
Bra med finurliga ledtrådar.
Var tittade jag över krönet här?
Ska jag berätta för dig vad "Tittkopf" betyder på tyska?Vid Kröntittkopf?![]()
Hahah, bra försök! Tror inte någon topp i närheten heter något med -kopf.Vid Kröntittkopf?![]()
Nja, man fuskar ju och tar Jochstock Xpress.Du har klättrat långt din rackare.
Du står väl på den lilla glaciären mellan Reissend Nollen och Chlyn Wendestock, och klippväggen till vänster borde tillhöra Reissend Nollen.
Visst är det Seetäli, fast egentligen bara den översta fjärdedelen (den korta branten) av din röda linje, som man ser i videoklippet.Man ser ju på lavinstaketen där att du startat från toppen av Seetäli. Så så här någonting?
Visa bilaga 18029
På baksidan av Seetäli är det brantare och definitivt lavinterräng. Vi såg (från pisten Kreuzweg-Klosters) många som hade skråat ut där och dragit med sig smålaviner.Fina ytor där. Gick längs kammen från Gotschna till Weissfluhjoch en gång. Med lite knatande kommer man åt vad som åtminstone på sommaren såg ut som riktigt kul terräng.![]()
Fina ytor där. Gick längs kammen från Gotschna till Weissfluhjoch en gång. Med lite knatande kommer man åt vad som åtminstone på sommaren såg ut som riktigt kul terräng.
Då undrar jag var den här bilden är tagen. Lite mer precist än bara skidområdet tack!
Visa bilaga 18036
Det stämmer så klart. Jag turar inte i pisten, men finns bra chans att krocka med folk som kommer gåendes i bredd på dalnedfarten...Här nånstans... Pist 5/6, talabfarth från Trübsee/Engelberg. Fotot taget bakåt i färdriktningen (om du inte knatar uppåt i spåret...). Trübenbach under snön till höger i bild.
Visa bilaga 18038
Det verkar som att jag hade en intressantare påskutflykt än du.Lägger in en pausbild att vila ögonen på - från påskens konstrunda på Österlen. Återkommer med frågebild inom kort.
Visa bilaga 18043
Det verkar som att jag hade en intressantare påskutflykt än du.
Edit:
Köpte du ”falukorv-holken” @fredw ?
Investeringsobjekt?
Får man komma på besök och titta på den?![]()