STORPOTATEN
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Nej, det är det inte.Weißkugel?
Om jag inte missminner mig har PC haft med berget i fråga, minst två gånger.
Det är dryga 4 mil från där jag står, till toppen.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nej, det är det inte.Weißkugel?
Då har vi begränsat oss till alla toppar över 3410 m i Österrike och angränsande områden...Nej, det är det inte.
Om jag inte missminner mig har PC haft med berget i fråga, minst två gånger.
Det är dryga 4 mil från där jag står, till toppen.
Inte Rötspitze. Jag står i ett land, och fotar berget i ett annat. Österrike uppenbarligen.Då har vi begränsat oss till alla toppar över 3410 m i Österrike och angränsande områden...
Rötspitz(e)? Men när jag söker verkar den bara ha varit med en gång, så stämmer nog inte...
Så är det naturligtvis, men det tror jag både Kalle och PC listade ut omedelbums.Gissar att du står på Zugspitze och fotar in i Österrike?
Inte för att det är frågan, men vi behöver ju uppenbarligen lite hjälp på vägen när inte ens Kalle eller PC enkelt slänger ur sig rätt svar….
@Hawk100 och jag är upptagna med en viktig samhällsdebatt i en annan tråd.Trodde höken skulle svara...
Schrankogel kanske då?
Ha ha ha, precis!!
Så, nu har jag avverkat ett par mil i skogen. På en miljövänlig cykel.Trodde höken skulle svara...
Schrankogel kanske då?
Jaja, men vad var det för energi som drev runt pedalerna då?Så, nu har jag avverkat ett par mil i skogen. På en miljövänlig cykel.![]()
Gammal hederlig muskelkraft. Visserligen drivna av gårdagskvällens grillkött...Jaja, men vad var det för energi som drev runt pedalerna då?
Du åt väl inte kött igår kväll…?![]()
Beror ju på varifrån man tagit bilden.Ja ja, den har jag också haft med på en sommarbild.
Det är ungefär 2500 fhm upp till toppen.![]()
Drivet av fläsk mao?Gammal hederlig muskelkraft. Visserligen drivna av gårdagskvällens grillkött...![]()
Japp, gammal hederlig fläskfilé, rakt ner i de gamla hederliga fläskiga benen.Drivet av fläsk mao?![]()
Tränar du för Alpenbrevet?Japp, gammal hederlig fläskfilé, rakt ner i de gamla hederliga fläskiga benen.![]()
www.alpenbrevet.ch
Utsålt...annars.....Tränar du för Alpenbrevet?![]()
![]()
Swiss Cycling Alpenbrevet – Der ultimative Radmarathon in den Alpen
Erlebe das Alpenbrevet, den Klassiker unter den Radmarathons in der Schweiz. Bewältige atemberaubende Alpenpässe auf abwechslungsreichen Strecken. Melde dich für den legendären Rad-Event am 6. September 2025 an.www.alpenbrevet.ch
Ofan, du vet alltså inte vad det är!Är ute på byn och far, men slänger in en gissning för att kanske få igång roligheterna ...
Skulle det kunna vara Brunnistock eller Chli Windgällen kanske? PC åkte väl igenom där och fallhöjden ner till dalen bör väl ligga på ngt sådant. Var inte de också, för att citera skåningarna, lite "spissiga"?
Långt i från är det ju inte. Men som sagt berget som syns tydligt.Är ute på byn och far, men slänger in en gissning för att kanske få igång roligheterna ...
Skulle det kunna vara Brunnistock eller Chli Windgällen kanske? PC åkte väl igenom där och fallhöjden ner till dalen bör väl ligga på ngt sådant. Var inte de också, för att citera skåningarna, lite "spissiga"?
En bild på berget? Vad är berg, vad är dimma och moln?Ofan, du vet alltså inte vad det är!
Hoppas att Kalle inte misstycker att jag visar en bild till på berget.
Visa bilaga 19236
Bergstoppen som frågan gäller syns supertydligt i bilden.En bild på berget? Vad är berg, vad är dimma och moln?![]()
![]()
Visst är det Uri Rotstock. Första bilden tagen vid utsiktsplatsen Schwandenflue.Nu är jag hemma och har min dator med tillhörande "verktyg"!
Och då får jag det till Urirotstock 2929 möh.
Vääääldigt nära Brunnistock!
Nej det är inte Wolf Creek.Nu tror jag egentligen inte att det är där men Wolf Creek var den första solelsdrivna skidort.
Bra gissning, men inte korrekt. Faktisk fel land också...Gustavsbergsbacken på Frösön? Solcellerna är för Ivos bil.![]()
En ledtråd då. Skidområdet ligger i Österrike.
Edit. Nu såg jag ju att jag bommat Kalles Edit. Vilken var helt korrekt. Wildkogel heter skidområdet och Neukirchen är en av de två byarna.
Man har även bytt ut bussflottan mot eldrivna rackare.
Din bild @Kalle_Luzern
Nope, mycket plattare därSempachersee.