Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Det är klart att det är svårt, du står i en brant sluttning och i bakgrunden ser man några flacka stenknudor med lite snö på.
Som @Kalle_Luzern en gång har sagt: ”Fjällen är lika olika varandra som skären i yttre skärgården”.:LOL:
Av någon anledning tycker jag mig dock känna igen dessa skär i yttre skärgården. Men där jag tror mig sett dem får jag inte ihop vinklar och sjöar med mera. Ingenting typ.
Men skit samma, jag slänger in en gissning på att du står i Pilgrimsrännan. Nåt måste man välan gissa på. :oops:

Trodde jag hade lyckats döda tråden. Nej, det är det inte. Bilden är tagen i mitten av mars, vid 8tiden på morgonen.

@PisteCarver Flacka stenknudor? Vafalls? Det är ju signaturfjäll med riktigt fina åk på. Dåligt med pist och lift dock. Du har själv stått och spanat på dem från en liftanläggning ett vargtjut bort.

Hmmmpff, jag är dessutom lite stött å skärgårdens vägnar.

@STORPOTATEN du är vansinnigt nära i alla fall. Vart är jag på väg då?

Trodde jag hade lyckats döda tråden. Nej, det är det inte. Bilden är tagen i mitten av mars, vid 8tiden på morgonen.

@PisteCarver Flacka stenknudor? Vafalls? Det är ju signaturfjäll med riktigt fina åk på. Dåligt med pist och lift dock. Du har själv stått och spanat på dem från en liftanläggning ett vargtjut bort.

Hmmmpff, jag är dessutom lite stött å skärgårdens vägnar.

@STORPOTATEN du är vansinnigt nära i alla fall. Vart är jag på väg då?
Är det Rusengälta där i bakgrunden då?
Och du står i en sluttning på Predikstolen?
Vargtjut och vargtjut, jag har ju bara sett de där stenknudorna från andra hållet. ;)

@PisteCarver och @Wille1504 , nu blir jag osäker.
Nä, det är på västra kanten av sydsidan av Helags. Vi ska precis korsa över till Predikstolen och sen vidare mot Rååsengealta (Skars) och efter det Mittåkläppen. En riktig mystur som startade i gryningen från Helags fjällstation och en sväng upp till toppen.
Så, jag ger bollen till @Wille1504

Vi kör en som borde vara ganska lätt. Var hittar man detta lämmeltåg av turare, och varför finns det?

IMG_20190217_115715.jpg

1. Grnd Montes
2. Övre kabinbanan har brunnit och man måste tura för att nå toppen (vem vill missa pas du chevre?)
Där har vi det. Pistecarver var på rätt ställe, men anledningen är ju att liften brunnit ner.

Fransosernas liberala inställning till droger förvånar för övrigt. En vacker dag då vi åt lunch där uppe kom ett ungt par med lätt utrustning som åt en macka och delade en joint innan de tog på sig selar och fortsatte uppåt mot Aiguille Verte-hållet. Vart de tog vägen minns/såg jag inte, men de fortsatte i alla fall norrut.

Över till @Ivo del Scandi

Fransosernas liberala inställning till droger förvånar för övrigt. En vacker dag då vi åt lunch där uppe kom ett ungt par med lätt utrustning som åt en macka och delade en joint innan de tog på sig selar och fortsatte uppåt mot Aiguille Verte-hållet. Vart de tog vägen minns/såg jag inte, men de fortsatte i alla fall norrut.
Förvånad att du är förvånad.:rolleyes: Sen är väl pårökning ett väl beprövat trick bland klättrare för att få nerverna under kontroll?:unsure:;)

Förvånad att du är förvånad.:rolleyes: Sen är väl pårökning ett väl beprövat trick bland klättrare för att få nerverna under kontroll?:unsure:;)
Haha, jag kan förstå tanken med nerverna och lugnet men personligen vill jag nog vara skärpt när konsekvenserna är så stora som i klättring och på glaciärer

Mina tonårsgrabbar blev väldigt förvånade att de sålde marijuana på mataffären i Limone. Tydligen lagligt i Italien.

Då kör vi en bild från i lördags:
Vad heter berget jag är på väg uppför?

(Potäten bänkas)

Ledtråd: ”Jämtlands rogers pass”
Ingår i Scandinavian Skipass (om du köpte kortet innan 1 nov) här är det skoter och hudar som gäller!

Bilagor

• 5EB37D42-6A7E-422C-9459-75B646DF8D9B.png
    5EB37D42-6A7E-422C-9459-75B646DF8D9B.png
    264.7 KB · Besök: 101
Senast ändrad:
Självklart. Jag blev dock tvungen att bänka @STORPOTATEN eftersom jag skickade ”uppmuntrande” bilder från turen (hoppas hans gubbknän blir bättre snart ;)
Snygg bild, ser ut som kul terräng!
Hahah, elakt! :LOL: Ja, hoppas hans rehab går bra.

Tyvärr ingen färsk bild, blir i princip inga pauser för fotograferande när sportloven börjat och det är risk för liftköer...;)⛷️ Vad heter toppstationen på andra sidan dalen (framför toppen till vänster)?
IMG_1694.jpg

Vad? Jag trodde att resan dit på sportlovet är bara skidåkning och bra vin. Nu måste jag valla min bräda, det skall bli ganja och brädåkning, good ol`style! Härligt!
Haha akta vad dina elever lär om dig på nätet. Men här i min by odlar de det på naturängar, det e väl det o brännässlor som växer…borde inte vara helt lagligt att sälja öppet i Italien? Kanske nått i stil med cannabisliknande produkter?

Tillbaka
Topp