Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Vad står det bakom den röda ”maskeringen” på bilden?
1681878887722.jpeg

Close. Men vad kan det mer stå då? 🤔
Om du har Roc du Diable i Syd och Vita berget i nord/nordost...så är du uppe på St Jaques igen?
Inget minne av en sådan tavla där iofs...
Japp, visst är det där jag är igen.
Blev några varv upp med kidsen så de fick träna att gå med stighudar uppför och sedan att åka lössnö utför…. ⛷

Återstår att se - har ju aldrig (!) hudat! Håller stadigt under 5 min/km på mina varv runt Kalkbrottet. Målet att springa 10 km under 40 minuter börjar kännas litet avlägset och gymmet får gå före konditionsträningen just nu.
Inte långt upp till St Jaques, och dessutom brukar de pista dit upp, så det går enkelt att promenera också. 👍

Återstår att se - har ju aldrig (!) hudat! Håller stadigt under 5 min/km på mina varv runt Kalkbrottet. Målet att springa 10 km under 40 minuter börjar kännas litet avlägset och gymmet får gå före konditionsträningen just nu.
Springa!?🫣
! Gör jag bara om jag är riktigt sen till bussen!!! Och den går bara 300 m hemifrån!!! 😉

Befinner mig i världens bästa Bundesland, och har lite dåligt med tid att följa med här. Som synes nedan finns här andra ”attraktioner”.
Vad heter detta ”världens bästa Bundesland”?
EDIT: Lite skillnad på ölpriserna jämfört med Norge för ett par veckor sedan…. 😲
1681925724993.jpeg

1681925789631.jpeg

Senast ändrad:
Är du möjligtvis i Bayern?
Stämmer bra det!
Den lilla staden Erding några mil utanför München är orten där man brygger Erdinger Weissbier, och mer bayerskt än så blir det inte.
Fantastiskt urval i menyn på Gasthauset, jag valde Erdinger Urweisse som passade perfekt till Wienerschnitzeln.😋🍺 Och priset € 3,90- för 0,5 liter kan man ju ha råd med.
Alltid roligt att åka hit, bayrarna är dessutom väldigt trevliga att ha att göra med.

Din bild @Snowgod !

Håller med om att Bayern nog är det bästa Bundeslandet även om jag har en hel del fina minnen från andra delar av Tyskland oxå.

Det här är kanske inget för @PisteCarver men andra känner säker igen sig mitt i detta mycket klassiska åk. Vill ha det rätta namnet tack! Var är bilden tagen?

IMG_0022.jpg

Det var dessutom sol OCH puder samt att jag satt i bara kortbyxor nere i byn och tog en kall efteråt.

Håller med om att Bayern nog är det bästa Bundeslandet även om jag har en hel del fina minnen från andra delar av Tyskland oxå.

Det här är kanske inget för @PisteCarver men andra känner säker igen sig mitt i detta mycket klassiska åk. Vill ha det rätta namnet tack! Var är bilden tagen?

Visa bilaga 24584

Det var dessutom sol OCH puder samt att jag satt i bara kortbyxor nere i byn och tog en kall efteråt.
Såna ”spissiga” och ”piggiga” berg finns det bara på ett ställe!🏔️🚠

Tillbaka
Topp