Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Bilagor

• IMG_20240101_141025.jpg
    IMG_20240101_141025.jpg
    816.7 KB · Besök: 80
Av nån anledning tror jag att de e nånstans på de brittiska öarna, det känns väldigt British. Kanske bristen på snö? Men kan nog också vara nån öststat:unsure:

Det närmar sig! Bilden är tagen cirka 2125 km fågelvägen från Glenshee, kanske den bästa skidorten på de brittiska öarna. ;) Ja det kan kanske istället vara...?

Det närmar sig! Bilden är tagen cirka 2125 km fågelvägen från Glenshee, kanske den bästa skidorten på de brittiska öarna. ;) Ja det kan kanske istället vara...?
isf är det alternativ b dårå, nån öststat. Nån med bättre fingertoppskänsla får gissa vidare

Visst stämmer det! Fabians bild gör kanske orten bättre rättvisa! :-) Det är ju inte så höga berg där och det ligger ganska långt söderut så säsongen blir nog litet kort. Har dock sett sämre före även i Sverige ibland...
Turen går till guldfisken!

Fabian - tror att det är fler än du och jag som kreativt googlar litet och använder diverse digitala verktyg. Såvida inte ganska många av oss verkligen har besökt och känt igen skidorter som Alyeska och Almaty eller känner igen alla 50-gradiga korridorer utför Bec des Rosses vilket knappast är fallet.

Ok, då kommer mitt bidrag.

Önskar man var lika berest som de flesta andra här i forumet och kunde bidra med bilder på storslagna vyer och oändliga bergsluttningar. Men jag gör i stället tvärtom.

Kan någon pricka in vilken denna pärla till backe är? Här började mina första glid i början av 90-talet. Denna anläggning har hela 4 stycken nedfarter (!) på två liftar.

Bilagor

• 1705322858984.jpg
    1705322858984.jpg
    75 KB · Besök: 78
Vad ska alla i La Norma och göra? Är det ölen och crêpen som drar? Paddelhallar? Vad betyder "certified Powderhounds Gem" som de snackar om? ;)
Edit: vänta nu, vad står det mer... "extraordinarily little competition for first tracks on a powder day..." Hmmm.

Vad ska alla i La Norma och göra? Är det ölen och crêpen som drar? Paddelhallar? Vad betyder "certified Powderhounds Gem" som de snackar om? ;)
Edit: vänta nu, vad står det mer... "extraordinarily little competition for first tracks on a powder day..." Hmmm.
Jaja, absolut.....powderhounds och first tracks osv osv. Låter bekant från La Norma. 😁

Bilagor

• IMG_20180331_150718.jpg
    IMG_20180331_150718.jpg
    723.7 KB · Besök: 53
Rejäla gamla skidhotell… Det stora uppe till vänster ser nästan litet banffigt ut, förutom läget. En äldre, klassisk skidort påstår Wallander med tanke på hotellen. Sydvästalper?

Tillbaka
Topp