Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Då har du precis passerat mig, det ligger på vägen dit. :)
Ok... NU då?
Villarodin-Borguet?
1710429379040.png

Haha exakt på den balkongen satt jag. En kompis hade hyrt huset i sex veckor så jag hälsade på i en vecka. Din tur @STORPOTATEN
Tredje gången gillt så.. :)

I söndags var det väldigt djupt och i den trevliga skogen hittade vi en gammal övergiven lift, var befann vi oss?
Ivo och Hajk vet var, så de är utvisade.
1710430142073.png

Dags för en random gissning i hopp om mer ledtrådar.:LOL: Ni lär ju varit någonstans där det dumpade som värst nyligen.... Domobianca 365?

Dags för en random gissning i hopp om mer ledtrådar.:LOL: Ni lär ju varit någonstans där det dumpade som värst nyligen.... Domobianca 365?
Vi var inte i epicentrum av stormen så att säga, utan strax utanför. Vilket iofs ändå innebar 60-70 fräscht. 😁👌
Inte Domobianco, men ny bild från dagen efter, vilket blev en riktig bluebird puderdag.
1000007441.jpg

Mycket fin pistnära offpist runt den liften, jag glömde bort det senaste gången vi var där eftersom husen i det området (som liften liksom servar) är så extremt fula... En blind fläck. Men detta var väl ändå ganska nära dumpets epicentrum?
Ja, husen där var inga skönheter direkt. Och låg liksom mitt i vägen för åkningen. Men skogen var väldigt fin.
Visst var det väldigt nära epicentrum, men stor skillnad på mängden nederbörd i jämförelse med mer östliga orter såsom Alagna och Macugnaga. Tror de stora bergen (Roisetta/Tournalin) innan Cervinia hindrade framfarten en del. Och naturligtvis även bergen runt Alagna, Gressoney, Champoluc.
Men vad tusan vet jag.

Senast ändrad:
Snyggt!

Lite roligt namn. Bilden tagen från Schruns förra helgen. Även om höjden inte är så mycket att hänga i granen i Alperna är det rätt rejäla bergssidor. Dalgången ligger på bara drygt 600 möh och det är således ändå ca 2 000 fallhöjdsmeter till topparna.

Bilden till @PisteCarver

Det går alldeles utmärkt här.
Visa bilaga 31293
Är det här den bästa skogs/dålig sikt-åkningen finns i Cervinia, eller finns det även andra bra ställen att åka när det dumpar/är dålig sikt?

Utgick ni från den gamla tvåstolen bara eller även någon annan lift?

Hur tar man sig till botten av tvåstolaren från centrala byn? Verkar ändå vara en bit.

Några tips för Cervinia i övrigt?

Kanske kan vara så att jag ev. ska ner någonstans i närheten imorgon ;)

Snyggt!

Lite roligt namn. Bilden tagen från Schruns förra helgen. Även om höjden inte är så mycket att hänga i granen i Alperna är det rätt rejäla bergssidor. Dalgången ligger på bara drygt 600 möh och det således ändå ca 2 000 fallhöjdsmeter till topparna.

Bilden till @PisteCarver
Har varit där ett par gånger, även om det var mycket länge sedan. Fina skidområden.

Inspirerad av @STORPOTATEN 's Matterhornbild försöker jag också att hitta mäktiga berg och glaciärer. Upp till Matterhorns höjd når de inte, men jag är ganska säker på att det här är "outforskad" mark som aldrig tidigare har varit med här i tråden.
1. Namn och höjd på den högsta synliga toppen i bilden?
2. Namn på den mäktiga glaciären vid röda krysset?
1710499022691.png

Är det här den bästa skogs/dålig sikt-åkningen finns i Cervinia, eller finns det även andra bra ställen att åka när det dumpar/är dålig sikt?

Utgick ni från den gamla tvåstolen bara eller även någon annan lift?

Hur tar man sig till botten av tvåstolaren från centrala byn? Verkar ändå vara en bit.

Några tips för Cervinia i övrigt?

Kanske kan vara så att jag ev. ska ner någonstans i närheten imorgon ;)

Cervinia by ligger ju över trädgränsen och kanske inte det typiska stället om man vill ha mycket skogsskidåkning. Tvärtom snarare, Cervinia är de stora vita soliga viddernas ort, men Hr Grosskartoffel lyckades ju hitta en del åkbar skog. Finns ett par träd i den trevliga dalen ner mot Valtournenche som för övrigt är den bästa platsen när det blåser småspik i Cervinia. Över till Skogspotatisen.

Cervinia by ligger ju över trädgränsen och kanske inte det typiska stället om man vill ha mycket skogsskidåkning. Tvärtom snarare, Cervinia är de stora vita soliga viddernas ort, men Hr Grosskartoffel lyckades ju hitta en del åkbar skog. Finns ett par träd i den trevliga dalen ner mot Valtournenche som för övrigt är den bästa platsen när det blåser småspik i Cervinia. Över till Skogspotatisen.
What he said.
Skogen är fin, men något begränsad, så det gäller att vara på plats innan allt blir uppåkt. Med det sagt gick det ändå att hitta några orörda linjer i skogen även efter 3 dagar. Men....det är inte mycket. Det är den gamla 3-stolen som gäller, och den är krånglig att komma till som du är inne på. Mkt märkligt hur det saknas liftar på en del ställen för att få ihop området bättre. Du kommer även åt en del av skogen från Laghi Cime Bianche, men det blir en låååång omväg.
Och som Fredw säger finns lite fina linjer ned mot Valtournenche också, men det finns också en del saftiga stup, så det underlättar om man har koll på området.
Enjoy! (y)

. Finns ett par träd i den trevliga dalen ner mot Valtournenche som för övrigt är den bästa platsen när det blåser småspik i Cervinia.
Småspik blåste det en hel del mot slutet. Så pass att allt fint puder förvandlades till oskön kartong och merparten av området stängde ner. Sista dagen mojnade det dock lite, värmen kom, och vi fick chansen att ta oss över till Valtournenche för lite slaskåkning. Trevligt.

Senast ändrad:
Ingen verkar vilja gissa på denna fina bild. :( Ger det en chans, lite knivigt vad som döljs av moln och vad som syns.
1. Monte Vioz, 3645 müa
2. Ghiacciaio dei Forni

Tillbaka
Topp