KalleBackeus
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Santa Caterina?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Fel landSanta Caterina?
Hmmm, berget påminner om La Norma. I Modane?Här käkar jag lunch med bra utsikt från våran lägenhet, men i vilken by?Visa bilaga 31266
Nu börjar du närma dig men inte helt rätt.Hmmm, berget påminner om La Norma. I Modane?
Menar du att ni dricker Moretti fast ni inte är i ItalienFel land
Jag tog med från flygplatsen för att ha i bilen.Menar du att ni dricker Moretti fast ni inte är i Italien![]()
![]()
Ja så klart, man vill ju fördriva tiden i bilen med något....Jag tog med från flygplatsen för att ha i bilen.![]()
Ok, Avrieux då?Nu börjar du närma dig men inte helt rätt.
Då har du precis passerat mig, det ligger på vägen dit.Ok, Avrieux då?
Ok... NU då?Då har du precis passerat mig, det ligger på vägen dit.![]()
Tredje gången gillt så..Haha exakt på den balkongen satt jag. En kompis hade hyrt huset i sex veckor så jag hälsade på i en vecka. Din tur @STORPOTATEN
Asch, vi var snälla och tog med en sån där....brädgubbe.Vad? Du åker bräda i Limone?
Vi var inte i epicentrum av stormen så att säga, utan strax utanför. Vilket iofs ändå innebar 60-70 fräscht.Dags för en random gissning i hopp om mer ledtrådar.Ni lär ju varit någonstans där det dumpade som värst nyligen.... Domobianca 365?
Där satt den!Cervinia?
Det går alldeles utmärkt här.Var kan man åka i skogen i Cervinia?
Det går alldeles utmärkt här.
Visa bilaga 31293
Ja, husen där var inga skönheter direkt. Och låg liksom mitt i vägen för åkningen. Men skogen var väldigt fin.Mycket fin pistnära offpist runt den liften, jag glömde bort det senaste gången vi var där eftersom husen i det området (som liften liksom servar) är så extremt fula... En blind fläck. Men detta var väl ändå ganska nära dumpets epicentrum?
Zimba 2643mFrån en fin morgon. Namn och höjd på den högsta toppen i bild?
Visa bilaga 31294
Snyggt!Zimba 2643m
Är det här den bästa skogs/dålig sikt-åkningen finns i Cervinia, eller finns det även andra bra ställen att åka när det dumpar/är dålig sikt?Det går alldeles utmärkt här.
Visa bilaga 31293
Har varit där ett par gånger, även om det var mycket länge sedan. Fina skidområden.Snyggt!
Lite roligt namn. Bilden tagen från Schruns förra helgen. Även om höjden inte är så mycket att hänga i granen i Alperna är det rätt rejäla bergssidor. Dalgången ligger på bara drygt 600 möh och det således ändå ca 2 000 fallhöjdsmeter till topparna.
Bilden till @PisteCarver
Är det här den bästa skogs/dålig sikt-åkningen finns i Cervinia, eller finns det även andra bra ställen att åka när det dumpar/är dålig sikt?
Utgick ni från den gamla tvåstolen bara eller även någon annan lift?
Hur tar man sig till botten av tvåstolaren från centrala byn? Verkar ändå vara en bit.
Några tips för Cervinia i övrigt?
Kanske kan vara så att jag ev. ska ner någonstans i närheten imorgon![]()
Frutti del mare?Tror att glaciären kan heta typ något som man kan laga pizza i.
What he said.Cervinia by ligger ju över trädgränsen och kanske inte det typiska stället om man vill ha mycket skogsskidåkning. Tvärtom snarare, Cervinia är de stora vita soliga viddernas ort, men Hr Grosskartoffel lyckades ju hitta en del åkbar skog. Finns ett par träd i den trevliga dalen ner mot Valtournenche som för övrigt är den bästa platsen när det blåser småspik i Cervinia. Över till Skogspotatisen.
Småspik blåste det en hel del mot slutet. Så pass att allt fint puder förvandlades till oskön kartong och merparten av området stängde ner. Sista dagen mojnade det dock lite, värmen kom, och vi fick chansen att ta oss över till Valtournenche för lite slaskåkning. Trevligt.. Finns ett par träd i den trevliga dalen ner mot Valtournenche som för övrigt är den bästa platsen när det blåser småspik i Cervinia.
Om jag inte är fel ute så var det tänkt som en verklig ledtråd…Tror att glaciären kan heta typ något som man kan laga pizza i.
Mitt svar också, även om den toppen eventuellt inte syns pga dimman över havet.Om jag inte är fel ute så var det tänkt som en verklig ledtråd…