Hawk100
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Graffiti stämmer men namnet är FreyjaSöder….Är det det nya stället med grafitti på Södermalm som heter just Söder?
Fel, Adriatiska havet har ju vågor på tvären!Inte så många specifika ledtrådar kanske...Jag börjar med att gissa på norra halvklotet och Europa. Slänger in en chansing på att det är Adriatiska havet där framme, tycker mig känna igen vågmönstret.
![]()
Nu är du nära!Sunny Beach? Heter tydligen Slăntjev Brjag... Bulgarien i vilket fall.
Vi var på en legendarisk gymnasieresa dit med vår lika legendariske klassföreståndare (som f.ö. hette Pripp i efternamn...)
Almbahn, Serfaus - Fiss - Ladis?
Jösses, hur tar man sig därifrån!? Verkar ju bara vara svarta backar med skräckinjagande namn, den ena värre än den andra. Var är mina blå?Just det! Lär finnas en restaurang i den där kuben fast den ser ganska liten ut. Din tur!
Visa bilaga 32667
Jösses, hur tar man sig därifrån!? Verkar ju bara vara svarta backar med skräckinjagande namn, den ena värre än den andra. Var är mina blå?![]()
Fel, men gissning belönas med ledtråd: Detta pass ligger i ett av länderna som Umbrail-passet ansluter.Umbrail?
Också fel, men gissning belönas som sagt med ledtråd: Det aktuella passet är lägre (inte mycket till ledtråd) och ligger i CH (lite mer ledtråd).Stelvio Pass
Kan tänka mig detKänns bekant…På väg upp till någon av de kända turerna där?
Har familjebesök så lite upptagen, låt dem gissa lite till.Kan tänka mig det
Denna gång blev det vandring, men på väg upp från passet möttes vi av flera skidåkare på väg ned till restaurangen som ligger på krönet och då får jag erkänna att jag ångrade att skidorna hade lämnats hemma. Var också mer snö kvar i området än vad vi hade trott, så stigen upp till glaciärsjön vi skulle till låg helt under snö. När vi väl kom fram till vad vi innan hade tänkt skulle vara en ganska stor och öppen sjö insåg vi att vi var för tidiga på säsongen och att sjön alltjämt var nästintill helt frysen med snö över, förutom en liten vik. Men det var ändå en fin tur och fördelen med att vara lite för tidiga på säsongen för området var att vi var i princip helt själva i området, vilket man kanske inte är när stigarna har smällt fram.
Så, vill du ta passet eller låta några andra gissa vidare?![]()
Med tanke på att alla pass i Schweiz är lägre än Stelvio...Det aktuella passet är lägre (inte mycket till ledtråd) och ligger i CH (lite mer ledtråd).
Precis, därför som det inte var så mycket till ledtråd som sagtMed tanke på att alla pass i Schweiz är lägre än Stelvio...![]()
Helt riktigt @fredw det är Klausenpass.
Trevlig del av CH med rejäla berg och kort avstånd från Zurich flygplats, men inte heller ”busy” på något sätt (i alla fall när vi var där).
Så här såg det ut uppe vid glaciärsjön. Vinkeln gör att det öppna vattnet ser betydligt större ut än det var.
Bilden till @fredw !
Nej, det kändes lite väl modigt, fanns inget enkelt sätt att ta sig upp igen heller så det var nog klokt att avstå den gångenTog ni ett dopp ändå i glaciärsjön? Mycket populärt på instagram i dessa dagar (sägs det...), ju j*vligare kallt desto värre... Förstår inte sånt!Återkommer!
1. Langkofel/Sassolungo
2. Marmolada
Helt riktigt! Bilden till CH, @Kalle_LuzernHoher Kasten Seilbahn?
Italienarna omhändertagna!![]()
Inte varit vid Hohe Kasten, men såg ju ut som Alpstein.
Var är bilden tagen?
Visa bilaga 32689
Ja, tog med brorsonen på lite äventyr på via ferrata där.
Snyggt jobbat!!! Fortsätt så…..!!Italienarna omhändertagna!![]()
![]()