Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Ja, jag visste att ni fiskade en dag nära Funäsdalen. Men nu kanske en litet svår: var är bilden tagen?
IMG_20240712_220038.jpg

Tackar! Just och exakt där jag fiskar regnbågar har varit gränsen mellan Sverige och Rysland. Vad heter älven och när har gränsen varit där?
IMG_20230523_193102.jpg

Men, här har redan länge varit teman, vem som hittar de kassaste diskolåterna i världen. Den där ep-skivan fick jag från äldre siskonen 1985.

Ja, precis (fast utan t ;)). Finns en ganska intressant stig upp genom väggen som på håll ser helt omöjlig ut att vandra upp för.
Till höger på andra sidan sjön Niederbauen Chulm som också har en fin stig upp genom branten. Önskade att jag åkt dit i dag istället när jag satt 40 min i bilkö för att komma in till Luzern på vägen hem. 🤦‍♂️ 🤬 Ser för övrigt båda från vardagsrummet.

Här en bit upp i väggen, stigen går upp till höger om stenpelaren.
1724525151070.jpeg

Senast ändrad:
Uri Rotstock är ungefär lika svårt att känna igen som Matterhorn🏔️ så det var bara att ta vinkeln.
Ska snart lägga hängmörad ryggbiff på grillen🥩🔥 och har öppnat att ganska dyrt att rödvin 🍷, så ny bild kommer i morgon.

No men just så! Just nu lägger frugan sina kräftsmärtor i älven på Svenska sidan (grön liten båt), jag står här på Ryska sidan av älven. P. s. Har varit en ganska bra kräftsäsong hittills, då försommaren var så varm.Visa bilaga 33287
Vi var ute igår och fick 319 st på 18 mjärdar mellan 17-23.Sedan skulle de kokas. Det blev sent...

Vi var ute igår och fick 319 st på 18 mjärdar mellan 17-23.Sedan skulle de kokas. Det blev sent...
23? Härre gud! De är inte kräftor. De är hummern förstås ! (Vår rekord är 19-20) De där är förra veckans. Frugan kokade, då syrran, sonen och svärdottern kom hit.
IMG_20240803_203659.jpg

Senast ändrad:
Ursäkta dåligt formulerat
Förtydligande mellan klockan 16 och 23.
Det skall provsmakas ikväll så får vi se.
Själva kräftlagen blev lite tunn och utspädd då jag inte köpt mer krondill och Porter än för 100-150 kräftor.

Ursäkta dåligt formulerat
Förtydligande mellan klockan 16 och 23.
Det skall provsmakas ikväll så får vi se.
Själva kräftlagen blev lite tunn och utspädd då jag inte köpt mer krondill och Porter än för 100-150 kräftor.
Lägg krondill i frysen också! Det brukar gå så, att när du behöver det, du kan inte hitta det i en enda butik i staden! Nu finns det, men, i september blir det svårare.

I vilken skidort är bilden tagen?
Visa bilaga 33294
Nauders. Med Reschenpass / Schöneben i blickfånget.

Läste på Truth Social en kille klagede: «Var på Saturday Night Fever Disco Revival i går men hamnade bakom den här killen så jag såg ingenting.
Piloten
PS: han hadde bättre moves enn Åke Blomquist!!»Visa bilaga 33292
Jösses, den där vill jag se dig i vid vattnet nästa gång @KaitsuH !! 🤘

Tillbaka
Topp