Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Har varit i krokarna där, på Naxos, men kom aldrig över till Amorgos (känd för att filmen The Big Blue spelades in där).
Här är en som vanligt superlätt bild, vilken ort ser man i bakgrunden?:
IMG_3245.jpeg

Senast ändrad:
Har varit i krokarna där, på Naxos, men kom aldrig över till Amorgos (känd för att filmen The Big Blue spelades in där).
Här är en som vanligt superlätt bild, vilken ort ser man i bakgrunden?:
Gubben var en gång i tiden stationerad i Athen så du blev vi bekanta med skärgården så att säga. Amorgos e nog inget ställe jag skulle återkomma,till finns trevligare öar, tex tidigare nämnda Folegandros. Skidorten? Inte en susning😅

Minns nån skidanläggning i Norge som du åkte förbi häromåret men inte fick napp på... Påminner litet om det som skymtar uppe till vänster i bild. (Försöker desperat "channel" det spooky bildminne som SP och PC verkar ha...)
Jag har fått till samarbete med alla norska skidanläggningar som jag besökt - Voss har däremot gett mig nobben (men å andra sidan aldrig besökt stället. Finns på min to-do-lista)

Visst är det Hafslo och Sogn med "Noregs beste frikjøyring frå heis"

Visst är det Hafslo och Sogn med "Noregs beste frikjøyring frå heis"
Ser fint ut!
Blev nu sugen på det framåt våren, är långt från Skåne men ändå 45 min närmare än Folgefonna som vi besökte i juni.
Men en Sogndal/Solheisen kombo kanske?
Vågar jag besöka Hemsedal utan förklädnad? :unsure:

Ny bild kommer!

EDIT:
Och så Gaustatoppen då, den måste jag få till vid tillfälle.

Röken där, är det från din jättehövding du rökte på där vid strandkanten? :unsure:

Visa bilaga 34210

Stopp och belägg! Frågan var vad sjön hette, och inte tusan heter den Hafslo eller Sogn. 👆
Jag gissar på Hafslovatnet? :rolleyes:;)
Såja, du vet hur det är, jag går bara efter bilder och vyer och tar inte orden så bokstavligt.😁;)
Och jag fick godkänt av Ivo.🤥☝️

Ta du nu och gissa på min lift 🚠 i stället.;)

Om det är Slettafjell 1 eller 2 vet jag inte, men Slettafjell i Voss är det.

Det är iofs lätt att få intrycket att jag var helt fel ute när reaktion/kommentar uteblev när jag igår em efter Ivos ledtråd gissade på Horgaletten, som ligger direkt intill Slettafjell… 😩😉

Nu får vi se om det blir en fredag med finsk progg-spökrock, sensuell eurodisco eller Italo-funk! 😄

Tillbaka
Topp