Ivo del Scandi
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Santorini?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Där satt det. Varsågod @kappakomplettAmorgos
Gubben var en gång i tiden stationerad i Athen så du blev vi bekanta med skärgården så att säga. Amorgos e nog inget ställe jag skulle återkomma,till finns trevligare öar, tex tidigare nämnda Folegandros. Skidorten? Inte en susningHar varit i krokarna där, på Naxos, men kom aldrig över till Amorgos (känd för att filmen The Big Blue spelades in där).
Här är en som vanligt superlätt bild, vilken ort ser man i bakgrunden?:
Paralellen är väl en numera borttagen släplift, så svårt att ge rätt för det även om du är mycket nära.paralellen, Trysil?
Sehr schön??
fel landSehr schön??
Vad heter sjön?
Jag har fått till samarbete med alla norska skidanläggningar som jag besökt - Voss har däremot gett mig nobben (men å andra sidan aldrig besökt stället. Finns på min to-do-lista)Minns nån skidanläggning i Norge som du åkte förbi häromåret men inte fick napp på... Påminner litet om det som skymtar uppe till vänster i bild. (Försöker desperat "channel" det spooky bildminne som SP och PC verkar ha...)
Sogn Skisenter?
Ser fint ut!Visst är det Hafslo och Sogn med "Noregs beste frikjøyring frå heis"
Österrikarna döper berg efter karaktärer i Lejonkungen, norrmännen ett snäpp värre och döper sjöar efter skidsystem?Sogn Skisenter?
nu har du din chansLundarvattnet (Voss?)??
nu har du din chans![]()
Röken där, är det från din jättehövding du rökte på där vid strandkanten?Vad heter sjön?
Stopp och belägg! Frågan var vad sjön hette, och inte tusan heter den Hafslo eller Sogn.Visst är det Hafslo och Sogn med "Noregs beste frikjøyring frå heis"
Röken där, är det från din jättehövding du rökte på där vid strandkanten?
![]()
Såja, du vet hur det är, jag går bara efter bilder och vyer och tar inte orden så bokstavligt.Röken där, är det från din jättehövding du rökte på där vid strandkanten?
Visa bilaga 34210
Stopp och belägg! Frågan var vad sjön hette, och inte tusan heter den Hafslo eller Sogn.
Jag gissar på Hafslovatnet?![]()
S3:a som emoji. Så passandeSåja, du vet hur det är, jag går bara efter bilder och vyer och tar inte orden så bokstavligt.
Och jag fick godkänt av Ivo.
Ta du nu och gissa på min lifti stället.
![]()
Med den fallhöjden borde det vara det.S3:a som emoji. Så passande![]()
Nej.Horgaletten, Voss?
Om det är Slettafjell 1 eller 2 vet jag inte, men Slettafjell i Voss är det.