Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det är i klättersammanhang en ganska okänd topp i bakgrunden, medan jag står på känd terräng för skidåkning.Berget i bakgrunden ser ut litet som typ Grandes Jorasses eller likande runt Mont Blanc..? Saknar dock den lika taggiga och branta omgivningen.
Var ett par BD topptursskidor. Rätt sköna.Inte svar på din fråga
Men det ser ut som du står på samma setup som mamman till mina barn gjorde för 25 år sedan, Scarpa Denali, Fritschi Diamir och ett par skidor jag inte kommer ihåg
Det är i klättersammanhang en ganska okänd topp i bakgrunden, medan jag står på känd terräng för skidåkning.
När jag skriver "känd terräng för skidåkning" så står jag på vad jag uppfattar som världens mest kända högalpina skidtur. Ska snart åka mer för det som de flesta tycker är det bästa åket på turen, med det beror så klart på snöförhållandena.Svårt! Enda ledtrådarna är en okänd topp och några kvadratmeter av den kända skidterrängen.
Om ingen känner igen den okända toppen (här finns ju iofs en del med topp-minne…) så kan detta ta tid!
Rätt! Din tur.Pigne d'Arolla?
Tackar @STORPOTATEN. Som jag förstår det ligger Golm till höger i din bild. Till vänster syns en spetsig topp med vad som ser ut som backar, men jag är osäker på om det verkligen är ett skidområde. Dels ser backarna ut att vara branta som hisschakt, dels kan jag inte se på kartor att det ska vara något liftssystem där. Har du eller någon annan för den delen förstått vad det är där, som ser ut som backar? Gamla nedlagda backar, lavinfåror eller vad kan det vara?
Bild kommer strax.
Råkade snubbla över tråden och bilden. Har varit i Montafon dalen över 60 gånger sen 1987 så har sett hur dalen och liftsystemen utvecklats genom åren. Kände genast igen mig.Herr Overlord, välkommen till Freeride! Du har just kommenterat inlägg som skrevs i oktober 2024.
Det svänger ju Potätan!Varför så kort snutt??
Här får ni resten så fredagskvällen kommer igång på riktigt…!
(dessutom i en version där Hank har fått feeling och går ifrån originaltexten…)
Du har bra ögonmått Kalle.Vänster 23 m högre?
Och biljett är säkrad...Iron Maiden kommer till Sthlm i sommar…
Grindelwald?Ren chansning.Tyvärr inte på berget, känner av ett ryggskott.
Föhn går och vet ju hur snön var i onsdags, så kunde varit värre.
Grävt lite i arkiven, var är bilden tagen?
Visa bilaga 37407
Och eftersom det är lördag!
Visst! Utlöpare från Schreckhorn till vänster, och Eiger till höger.Grindelwald?
Ja, det är fel. Men du är i rätt land.Uj den var brant, nästan som vid Mürren/Stechelberg. Men det är nog fel.
Korrekt. Jag var där under en sommarsemester med familjen som tonåring så jag har ingen koll på skidåkningsmöjligheterna.Säntis.
Mindes inte kabinen som särskilt brant, men precis efter man passerat den här kammen och stolpen blir det väl lite luftigt en stund. Känt freerideåk från stolpen/mellanstationen för övrigt, när snötäcket tillåter.
Visa bilaga 37421
Var där för 1,5 år sen typ, vandrade upp. Ser lite annorlunda ut där nere nu, gamla dalstationen så klart riven, stort hotell bredvid "nya" dalstationen.Korrekt. Jag var där under en sommarsemester med familjen som tonåring så jag har ingen koll på skidåkningsmöjligheterna.
Tillbaks till dig @Kalle_Luzern
Är det måhända Goms valley?Vad heter dalen i mitten av bilden?
Visa bilaga 37424
Javisst är det Gomstal (den övre delen av Rhônedalen).Är det måhända Goms valley?
Vad heter dalen i mitten av bilden?
Visa bilaga 37424