Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Gött att man han vara med här någon gång.. :)

Det känns som att alla skidbilder jag har redan har varit med i denna tråd så blir en bild från ett MTB äventyr..

Vad heter sjön på bilden?
20230430.webp

Oj, hade mer tänkt det som en ledtråd... Jag minns de massiva kraftledningarna i det där passet och att det var blåsigt. Ja La Thuile är fint, förutsatt du får med La Rosiere!
Nedanstående lilla lift, som ett par gånger delvis har servat WC-slalom (där Alberto Tomba vann den senaste gången så det var ett tag sedan...) har ett litet roligt namn. Vad heter liften?

1767782377055.webp

Senast ändrad:
Oj, hade mer tänkt det som en ledtråd... Jag minns de massiva kraftledningarna i det där passet och att det var blåsigt. Ja La Thuile är fint, förutsatt du får med La Rosiere!
Nedanstående lilla lift, som ett par gånger delvis har servat WC-slalom (där Alberto Tomba vann den senaste gången så det var ett tag sedan...) har ett litet roligt namn. Vad heter liften?

Visa bilaga 42884
Men vad har hänt där?

Men vad har hänt där?

En liten olycka som gav mig tid att ta fram kameran... Liften är ganska brant så det var nog mest att barnet ifråga hade svårt att ta sig därifrån Såg ej allvarligt ut.
Faktum är att jag själv som tioåring blev "påramlad" av någon uppifrån i samma branta lift för många decennier sedan så att min skidspets gick av. Liften hade då ett något längre namn där första delen var samma som idag.

Precis! Den hette "Korketrekkeren" en gång i tiden och jag har nämnt den i denna tråd häromåret. Här är en skylt om de två WC-tillfällena i Geilo. Senast var 1990 då Tomba vann.

1767799419533.webp

Din tur!

PS elefanten på bilden längre upp syftar förstås på Hannibal som med sina elefanter lär ha promenerat över Lilla St Bernhardspasset på sin väg att invadera Rom år 218 före Kristus. En armé med 30000 soldater, 5000 hästar och 30.... elefanter.

1767799740982.webp

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp