Är freeride.se till salu?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Gus_E

Ny medlem
Efter den senaste tidens rapporteringar om hur mindre communities blir uppköpta av större så som facebook.com till sky high priser, tycker jag att det vore intressant med en värdering av freeride.se från dess medlemmar?

-Skulle grundarna av freeride.se vara vara beredda att sälja till rätt pris?
-Till vilket pris skulle freeride.se värderas?

de behöver ju inte vara uber seriöst!

jag ahr lagt ett bud på 48 kr till johan han sa att han skulle överväga det. för en hade bjudit 32 kr + 33 cl coca-cola å en sån värderas till ca 6,49 kr så då va mitt bud bättre men han va sugen på en cola så han skulle höra av sig i morrn vem som får freeride.se...

Senast ändrad:
Även hört att det svensk ägda företaget free*.com skulle ha lagt ett bud på sidan, fast inget tal om nå summor än?!

hur mycket pengar pratar vi om ? typ 2-3 tusen eller 25-50 tusen eller nått imellan?

men om jag hade tillgångarna och viljan att köpa denna sida skulle jag ge max 5000

Senast ändrad:
Ja du analkrut, då bjuder jag en cola och en varm korv så kanske jag klår er båda om Johan e hungrig, samt att jag kommer billigare undan än vad nån av er andra hade gjort..

Gus_E sa:
Ja du analkrut, då bjuder jag en cola och en varm korv så kanske jag klår er båda om Johan e hungrig, samt att jag kommer billigare undan än vad nån av er andra hade gjort..
ok men inte om jag bjuder på falukorv..gratis för mig när jag vill ge bort men dyrt om nån annan vill ha...jag bjuder inte vem som hällst.

Jag vet inte vad kan de vara värt? Vad är en medlem värd i sälj eller reklam syfte måste ju finnas nån modell för sånt men 5000 för hela klabbet låter lite, de gör nog Analkruts bud också!

jag skulle kunna lägga 10 k på freeride.se sen banna alla äckliga snorungar som tror dom är nått.. å bara styra hela skiten själv

analkrut sa:
jag skulle kunna lägga 10 k på freeride.se sen banna alla äckliga snorungar som tror dom är nått.. å bara styra hela skiten själv
De e ju just alla snor ungar som e värt nått ur en ekonomisk synvinkel. De e ju dom som kommer köpa nästa års skidprylar varje år. Eller?
Verkar dumt att köpa det för 10kr för att sedan bara kasta iväg det värdet genom att bana alla snorungar..

Analkrut, hur många medlemmar får vara med när du blivit chef?

om de är nån sida man ska bana alla snor ungar som tror att dom e nått på så är de lunarstorm!

Snor ungar på Lunarstorm? Det e ju bra då blir man av med de. Var gör de av dem förresten? Säljer de som trälar eller stoppar de i en låda eller liknande? Jävla duktiga tjuvar iaf måste jag säga..

FarFaR_kIM sa:
hur mycket pengar pratar vi om ? typ 2-3 tusen eller 25-50 tusen eller nått imellan?

men om jag hade tillgångarna och viljan att köpa denna sida skulle jag ge max 5000
Vi snackar om summor på många miljoner. Iaf för en hemsida som freeride eller free6 med många besökare.

Hur många besökare har freeride? www.manolo.se såldes för 700'000

de blir nog en jävla massa pengar.. men tror inte Johan vill sälja.. de är trotsallt han som grundat "Skandinaviens största skidsajt".

Jag bjuder en näsflöjt! Så Johan har något att göra när han inte kan sitta på freeride:D

Eftersom att hamsterpaj beräknas vara värd runt 60 miljoner (!!!!!!!) så borde man kunna få några miljoner för freeride också=)

men man måste ju tänka på att fr inte bara har reklam intäkter freeride driver ju också försäljning av produkter i deras namn så måste ju höja intäkterna och därmed värdet

Det vore jävligt intressant att höra Johan själv yttra sig i den här frågan men det lär väl inte hända.

Youtube köptes iaf av Google för 6 miljarder dollar om jag inte minns fel, så Freeride lär ju vara värd ett par miljoner åtminstone.

jag ska typ köpa google och youtube

det skulle inte heller sitta fel att äga:

Microsoft
Apple
Blizzard
Hilton Hotels
En jävla massa olja

Waster sa:
Einar_Lindgren sa:
Ewasx sa:
jag ska typ köpa google och youtube

det skulle inte heller sitta fel att äga:

Microsoft
Apple
Blizzard
Hilton Hotels
En jävla massa olja
Vad fan ska du med olja till din miljöbov, fy fy fy!
Rösta FÖR att öppna chernobyl!
Såg en jäkligt intresant dokumentär om strålning och Chernobyl där dom funnit att djur som lever runt chernobyl är ovanligt friska. Ev skulle en liten dos strålning vara bra för kroppen även om det inte finns några bevis

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp