Anzom
Aktiv medlem
Blir det någon skidåkning i vinter?
Är det fler än jag som tycker det är svårt att få tag på info om säsongsstart? Särskilt för skistars anläggningar- som drar igång stort med skidtest. Vemdalen hintade, halvdolt, i ett svar på Instagram att man förlägger skidtesthelgen lör-sön istället för fre-lör. En helg som drar igång imorgon. Men inte info någon annanstans. Istället kommer det upp reklam om 50% på black week osv. Fokusera på kärnprodukten?
Så går man över landsgränsen till en annan storägare för Kvitfjell/Hafjell och ser att det faktiskt kan se bättre ut. Och genast får jag betydligt större förståelse för vad som händer inför öppning. Ibland krävs det så lite. Mer än att bara skriva "vi öppnar så snart vi kan".
www.kvitfjell.no
Så går man över landsgränsen till en annan storägare för Kvitfjell/Hafjell och ser att det faktiskt kan se bättre ut. Och genast får jag betydligt större förståelse för vad som händer inför öppning. Ibland krävs det så lite. Mer än att bara skriva "vi öppnar så snart vi kan".
Spørsmål og svar om sesongstart
Spørsmål og svar om sesongstart i Kvitfjell. Når åpner heisen? Hvorfor går ikke snøkanonene? Når åpner Vestsiden?
www.kvitfjell.no