Blir det någon skidåkning i vinter?

Nope, inte d3nna gång. Burton Step on, först till mig, sedan till frugan.

Kurs idag kan erbjudas, dock i Hintertux 😀
1677220968330.png

(y)

😀 och till dess 14 km med gratis längdspår erbjudna av Tux Tourismusverband. Parkering gratis både för bilar och över natt för husbilar. Hm, drömmer jag, eller är jag för snål nu igen? Helst skulle man ju vilja betala för värmestugan också (om den skulle finnas/behövas), toaletten (så de har råd med bio-toapapper) och utsikten (går det?).

Senast ändrad:
Klart, om man stannar i hotellets spa så fort det är mer än 50% molnigt så är det ju lugnt. Men när man stått på Titlis i -20C och 15 m/s vind så räcker det inte att stå vid någon tunna i solen en stund för att få upp värmen. Märktes särskilt tydligt pandemivintern när man inte ens kunde dricka en kaffe inomhus. Stor del av vintern söker man ju dessutom solen förgäves i bra nordvända skidområden.

För övrigt känner jag till värmestugor/rum i flera skidområden i Schweiz, men de ligger ofta inte så praktiskt till. Men österrikarna kanske inte är lika generösa?

Klart, om man stannar i hotellets spa så fort det är mer än 50% molnigt så är det ju lugnt. Men när man stått på Titlis i -20C och 15 m/s vind så räcker det inte att stå vid någon tunna i solen en stund för att få upp värmen. Märktes särskilt tydligt pandemivintern när man inte ens kunde dricka en kaffe inomhus. Stor del av vintern söker man ju dessutom solen förgäves i bra nordvända skidområden.

För övrigt känner jag till värmestugor/rum i flera skidområden i Schweiz, men de ligger ofta inte så praktiskt till. Men österrikarna kanske inte är lika generösa?
Jo, pandemin gav en del spännande matmiljöer. Men aldrig några problem här att äta matsäck i restaurangerna här, heller, däremot i Hemsedal.

För övrigt känner jag till värmestugor/rum i flera skidområden i Schweiz, men de ligger ofta inte så praktiskt till inköp. Men österrikarna kanske inte är lika generösa?
Med sådan vind är det inte något att stå upp, man vill ligga ner.

Fick en hälsning från @KaitsuH och Limone precis;

"Tjenare! Just nu sitter vi i baren, hoppas de kan öppna liftarna, kanske klockan 11.30. det har snöat 1 meter där uppe under ett dygn och mera kommer hela tiden. Skriver mera senare."

Låter jobbigt det där.... 😉
det är dyrt att både sitta i baren o betala liftkort samtidigt. iö hoppas jag det snöat klart tills vi åker om 1 v 😬

Perkele. Hälsningar från Limone. Det tycks bli ingen skidåkning. Det har redan snöat ca. 1 meter inom ett dygn, och kommer mera hela tiden. Liftarna öppnades inte i dag alls. Nu måste vi bara orka och försöka supa vädret litet bättre.
Liftar öppna i Limonetto ser det ut som?

Perkele. Hälsningar från Limone. Det tycks bli ingen skidåkning. Det har redan snöat ca. 1 meter inom ett dygn, och kommer mera hela tiden. Liftarna öppnades inte i dag alls. Nu måste vi bara orka och försöka supa vädret litet bättre.
beklagar försök ta över så många pokestops som möjligt innan du åker hem... har själv suttit insnöad i italien en gång. tror inte vi stack näsan ur lägenheten på 2 dygn. sen tog väl rödvinet slut...

Hintertux Deluxe II - Champagne powder!

En gång i tiden, när träningslägrena i Hintertux på höstloven var ett passerat kapitel, fick vi en dump och filmade en del i Hintertux i oktober.

Idag var det nästan läge för del II. Trägen vinner, som jag skrivit innan. Denna snöfattiga vintrarnas moder skall man vara glad över allt man får. De senaste dagarna har premierat de tålmodiga, igen.

Hintertux Deluxe II - Champagne powder!

En gång i tiden, när träningslägrena i Hintertux på höstloven var ett passerat kapitel, fick vi en dump och filmade en del i Hintertux i oktober.

Idag var det nästan läge för del II. Trägen vinner, som jag skrivit innan. Denna snöfattiga vintrarnas moder skall man vara glad över allt man får. De senaste dagarna har premierat de tålmodiga, igen.

Fina gamla Hintertux!
Och tillräckligt med snö i de steniga branterna nedanför Lärmstange också.

Tillbaka
Topp