Jarle
Aktiv medlem
Dps 112!
Bä!Heinz_p sa:Galen idé, vad tros om duckstance på 112:orna? Bu eller bä?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Bä!Heinz_p sa:Galen idé, vad tros om duckstance på 112:orna? Bu eller bä?
Do it!Heinz_p sa:Galen idé, vad tros om duckstance på 112:orna? Bu eller bä?
Fem dagar in transit för mina. FedEx kommer mellan 8-18 på vardagar (och kan inte specca mer än så) så räkna kanske med någon extra dag om du inte tycker det är värt att sitta hemma och vänta (vilket det kanske är?).aelgen sa:De skrev 3-5 vardagar. Men på fed ex sidan står det economy, så vet inte riktigt vad det innebär. Kan någon som fått skidorna bekräfta lev tid?
Edit: Bu.Heinz_p sa:Galen idé, vad tros om duckstance på 112:orna? Bu eller bä?
Då menar du Bu med andra ord??? Eller står Bu för ja och bä för nej? Att bua brukar ju ha en negativ klang eller? Kan vi reda upp det här en gång för alla?Glisseur sa:Bä.Heinz_p sa:Galen idé, vad tros om duckstance på 112:orna? Bu eller bä?
Finns ingen som helst vettig anledning till det, tvärtemot vad Hendryxsekten anserMontera som vanligt. Åk skidor. Var glad.
Var ett tag sedan du var inne och skrev ngt...och så börjar du såhär :oGlisseur sa:Edit: Bu.Heinz_p sa:Galen idé, vad tros om duckstance på 112:orna? Bu eller bä?
Finns ingen som helst vettig anledning till det, tvärtemot vad Hendryxsekten anserMontera som vanligt. Åk skidor. Var glad.
Snälla, kan du inte visa mig dom här forskningsresultaten kring duckstancens förträfflighet? Frågade Sverre om han testat att köra duck och visst hade han gjort det p några olika par. Däremot hade inte ens känt någon skillnad på åkningen, inte ens när han klickade i skidorna fel och körde med fötterna vinklade inåt. Säger väl en del...jeffa sa:Vill man t.e.x läsa om vart den bästa afterskin finns eller vilken färg Jon Ollsons nya Ferrari har så köper man väl en tidning där man vet att det forskats seriöst på ämnet på samma sätt som att om man vill lära sig de senaste om bindningsvinklar (ord?) så vänder man sig till dem som forskat i just det ämnet?
Var länge sedan jag hittade något värt att svara påPNyberg sa:Var ett tag sedan du var inne och skrev ngt...och så börjar du såhär :o
http://tiny.cc/bqrzgGlisseur sa:Snälla, kan du inte visa mig dom här forskningsresultaten kring duckstancens förträfflighet?
Examensarbete är inte forskning....nilshannes2 sa:http://www.hendryxskis.se/images/stories/examensarbete-pontus-luttkens.pdfGlisseur sa:Snälla, kan du inte visa mig dom här forskningsresultaten kring duckstancens förträfflighet?
tja, det där är förmodligen vad hendryx-gänget och duckstance-gänget menar med forskning. Klart läsvärd text som faktiskt, till synes, är gjord med en hög seriös nivå. Bra källor, skriven ur ett opartiskt perspektiv(bortsett sammanfattningen), väl skriven.Hasse_Lindborg sa:Examensarbete är inte forskning....nilshannes2 sa:http://tiny.cc/bqrzgGlisseur sa:Snälla, kan du inte visa mig dom här forskningsresultaten kring duckstancens förträfflighet?
Ingen som kan svara på frågan från snej om tull och moms? Man är ju lite nyfiken på vad slutnotan kommer att hamna på...snej sa:ni som har fått hem skidor... tull o moms??
Borde väl inte vara så svår? Kolla på hemsidan vad skidan kostar. Gånga det med momsen och lägg på tullen?RJ sa:Ingen som kan svara på frågan från snej om tull och moms? Man är ju lite nyfiken på vad slutnotan kommer att hamna på...snej sa:ni som har fått hem skidor... tull o moms??
Kan vi inte bara hålla det till att vissa trivs bättre än andra på det och att vissa upplever en skillnad, må så var psykisk eller ej - vad som så länge det hjälper just dig till att bli en bättre åkare.Hasse_Lindborg sa:Examensarbete är inte forskning....nilshannes2 sa:http://www.hendryxskis.se/images/stories/examensarbete-pontus-luttkens.pdfGlisseur sa:Snälla, kan du inte visa mig dom här forskningsresultaten kring duckstancens förträfflighet?
Handlar för mig inte omHasse_Lindborg sa:Borde väl inte vara så svår? Kolla på hemsidan vad skidan kostar. Gånga det med momsen och lägg på tullen?RJ sa:Ingen som kan svara på frågan från snej om tull och moms? Man är ju lite nyfiken på vad slutnotan kommer att hamna på...snej sa:ni som har fått hem skidor... tull o moms??
Robban....kørde du Duck på dina Night Trains?Jarle sa:Kan vi inte bara hålla det till att vissa trivs bättre än andra på det och att vissa upplever en skillnad, må så var psykisk eller ej - vad som så länge det hjälper just dig till att bli en bättre åkare.Hasse_Lindborg sa:Examensarbete är inte forskning....nilshannes2 sa:
Annars kan vi ju alltid lyfta upp duckstancetråden igen.
Var inte dig jag menade heller...snej sa:Handlar för mig inte om
det är svårt att räkna ut,
utan om folk
fick betala tull o moms eller
om de slank undan...
Nix, "skitechsen" kunde ju för bövelen inte ens bocka stoppers så jag var inte sugen på att låta dem montera duck och montera själv i någon shop fick man ju absolut inte göra, inte ens mot betalning.PNyberg sa:Robban....kørde du Duck på dina Night Trains?Jarle sa:Kan vi inte bara hålla det till att vissa trivs bättre än andra på det och att vissa upplever en skillnad, må så var psykisk eller ej - vad som så länge det hjälper just dig till att bli en bättre åkare.Hasse_Lindborg sa:Examensarbete är inte forskning....
Annars kan vi ju alltid lyfta upp duckstancetråden igen.
Tull och moms är lite av gambling med väldigt varierande odds. Ibland slinker paketen rakt genom tullen utan några som helst avgifter, vilket däremot inte är något man ska räkna med. Ibland nyper tullen paketet och kräver en på pengar. För ett par DPS kanske det rör sig om runt en tusing allt som allt.RJ sa:Ingen som kan svara på frågan från snej om tull och moms? Man är ju lite nyfiken på vad slutnotan kommer att hamna på...snej sa:ni som har fått hem skidor... tull o moms??
klart det är lite av en gamble och därför ville jag höra hur det gått för folk som fått hem saker i år...Glisseur sa:Tull och moms är lite av gambling med väldigt varierande odds. Ibland slinker paketen rakt genom tullen utan några som helst avgifter, vilket däremot inte är något man ska räkna med. Ibland nyper tullen paketet och kräver en på pengar. För ett par DPS kanske det rör sig om runt en tusing allt som allt.
Det ser inte jag. Vart? Första inlägget? Har "sistainläggetförst" inställningen aktiverad...Hasse_Lindborg sa:De är i Tandådalen... Som det står tidigare i tråden![]()
Står det inte bland de tio senaste inläggen är ju en re-post fullt motiverad. Orkar inte bläddra igenom en massa sidor när det tar 2 sekunder att ställa frågan igen.Hasse_Lindborg sa:står på någon sida tillbaka så om du går bakåt så hittar du det![]()
Nä tyvärr inte... Är på annan ort då.Hasse_Lindborg sa:DPS 112 är väl bara Noljas som har kört för mig... De kommer ha skidor i Åre men inte på skidtesten vad jag har fattat. Skall du inte till Tandådalen eller vad då?
Nu är vi ontopic igen...jeffa sa:Jag pratade såklart om carving. Kanske var lite otydlig.
Hur är 112:orna i pisten btw? Har aldrig prövat dem (eller några andra dps) men är sjukt sugen.
Är dps värvarande vid någon av skidtestarhelgerna?
Det är skidtestarhelger samt 2 veckor jul och nyår i Tärnaby som definitivt ryker. Sedan är det mitten av Januari till Alperna så och vidare framåt säsongen. Problemet är att jag inte har något förtroende för att de faktiskt ens kan leverera innan dess, Januari alltså, och det duger helt enkelt inte i min bok. Jag kommer inte att stå helt utan skidor, det kan jag alltid fixa.jeffa sa:gzon68:
När åker du? Hur länge är du borta? Handlar det bara om en vecka kanske det finns någon snäll stjäl som kan låna ut ett par till dig?