Dubbelvolter

Roosvall

Medlem
Dubbelvolter
Yes, nu när man kan hoppa studsmatta igen så ska man naturligtvis testa dubbels. Har testat dubbel framåt - landade på rygg/röv, lite mer höjd så sitter den.
Men. Den volten ja känner mej mest bekväm med är flat. Och när ja ska testa dubbelflat så börjar jag snurra istället för att göra en till volt, vilket resulterar i flat 7or och 9or. H

Hur ska jag göra, kanske våga?, en till volt?! Dom som har erfarenhet och sätter dubbelflat eller känguruvolten stabilt, skriv hur ni gör och tänker! Kan också skriva hur ni tänkte första gången osv.

pis

Senast ändrad:
Dubbelvolter
när man ska göra dubbel flat är de lättast att lära sig dubbel lincoln först, så man vet hur man ska slänga kroppen, men sen när man ska göra dubbel flat så ska man försöka lägga som en dubbel lincoln men man ska tänka att man lutar den åt sidan och lägger upp benen på sidan typ

svårt att förklara, tänk dubbel å inte snurr är mitt tips

Dubbelvolter
jeppenator sa:
när man ska göra dubbel flat är de lättast att lära sig dubbel lincoln först, så man vet hur man ska slänga kroppen, men sen när man ska göra dubbel flat så ska man försöka lägga som en dubbel lincoln men man ska tänka att man lutar den åt sidan och lägger upp benen på sidan typ

svårt att förklara, tänk dubbel å inte snurr är mitt tips
ja säger desamma att de är bätrre att lära sig dubbel lincoln först ;)

Dubbelvolter
jag kan det det är hur lättt som helst men i början är de knepigt. du måste testa med låg studs först. ursäkta ja är inge bra på att ge tips.

Dubbelvolter
om du redan kan vanlig så gör du samma sak fast du tar i mer och med mer höjd.
när du känner att du kommer in i själva flat rörelsen så spänn dig så du kommer runt den andra. sen ser du " landningen " ( mattan ) då e de bara å landa :P

Dubbelvolter
Sakarias-Majander sa:
om du redan kan vanlig så gör du samma sak fast du tar i mer och med mer höjd.
när du känner att du kommer in i själva flat rörelsen så spänn dig så du kommer runt den andra. sen ser du " landningen " ( mattan ) då e de bara å landa :P
sa jag inte att sacke kan?

Dubbelvolter
jag gjorde samma misstag förut, mitt tips är att inte göra dubbel lincoln för då kör man in sej på de och det blir en dubbel lincoln 180. jag tycker du ska börja med lite höjd och göra en flat och landa den sen prövar du igen fast drar upp benen när du ska landa igentligen sen när du har tränat på de tar du mycket höjd och grupperar! Lycka till

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp