Dynafit tlt 7

arne

Aktiv medlem
Dynafit tlt 7
Har börjat inse att det är dags att skaffa ny touring utrustning. Började leta pjäxor och inser att det är dynafit tlt 7 som gäller (arcteryx och salomon är för smala). Frågan är om jag ska köpa dom på åre skidort (7000) eller på nätet (5000).

Hur justerar jag dom om jag köper på nätet?

Lämpliga förslag på skidor bindningar mottages också gärna (helst ca 1kg men tillräcklig stabila för isiga branter).

Dynafit tlt 7
Vad menar du med att justera pjäxorna? Boot-fitting?

Kollat på Black Diamond Helio 95 eller Blizzard Zero G 95? Fina skidor som väger väldigt lite!
Då det kommer till bindningar så tänker jag att Dynafit gör bra grejer, TLT radical st eller kanske en Superlight 2.0 om du vill ha en riktigt lätt bindning.

Dynafit tlt 7
Tack..

Vad jag menade med justera dom,var att innerskon går att forma med värme, vilket de gör i affären. Men går nog att göra med en hårtork också, eller kanske bara skida några dagar...

Dynafit tlt 7
Rekommenderar helt klart Black Diamond Helio 105 med Superlight 2.0 bindning, mångsidigare än 95mm skidan tycker jag och funkar bra både i pisten och att tura med. Tidigare använt smalare skidor men gillar skarpt 105 skidan, mkt roligare och stabilare att åka på, skidan jag använder 95% av säsongen.

Använder BD ultralight stighudar till dom och måste vara bästa och lättaste hudarna jag haft.

Dynafit tlt 7
arne sa:
Tack..

Vad jag menade med justera dom,var att innerskon går att forma med värme, vilket de gör i affären. Men går nog att göra med en hårtork också, eller kanske bara skida några dagar...
Är det bara skon som ska värmas så kan du göra det själv eller som du säger, bara åka in dom.
Kolla runt lite på Youtube på lite olika sätt du kan värma innerskon. Finns allt från rispåsar till varmluftsugn och hårtork.

Tillbaka
Topp