"call back" fr\includephp::getHeadercode är ogiltig (error_invalid_class). En viss tysk har galen rea... | Freeride

En viss tysk har galen rea...

bigf1sh

Ny medlem
Bege er in på en tysk hemsida som säljer skidor och köp ett par Coreuptskidor för 99 euro + bindning!

Vilken skida samt längd och bindning skulle ni rekomendera till mig av dom Coreupt som är på rea hos tysken?
Funderar på ett par Coreupt Yard vilken längd bör jag välja 171 elle 181 samt vilken bindning.
173 lång väger runt 69 kg.

Skall ha dom till all around åkning i svenskafjäll samt i alperna mest offpist. Vill att skidan ska vara lekfull. Tror ni dom passar bra?
är van åkare ca 20-30 dagar/år dock inte jätte van offpist åkare har tidigare mest åkt enbart pist.

// Markusss

Senast ändrad:
Tänkte köpa ett par till damen som inte har vagat sig ut i lössnön.Corupt Skidor +bindningar rek mottages gärna.

Markusss sa:
Vilken skida samt längd och bindning skulle ni rekomendera till mig av dom Coreupt som är på rea hos tysken?
Funderar på ett par Coreupt Yard vilken längd bör jag välja 171 elle 181 samt vilken bindning.
173 lång väger runt 69 kg.

Skall ha dom till all around åkning i svenskafjäll samt i alperna mest offpist. Vill att skidan ska vara lekfull. Tror ni dom passar bra?
är van åkare ca 20-30 dagar/år

// Markusss
För svenska förhållanden skulle jag köpa Asention, Pow eller Slasher, längsta längden på samtliga skidor och välj en bindning med minst DIN 12. Jag köpte ett par "Born to Drop" som komplement till mina 112mm skidor.
Lutar mer åt Slasher till dig om du även vill ha lite extra flyt i djupare snö som tex i alperna!

Hur funkar slasher i skogsskidåkning och hur mjuk är den? har inte åkt så mkt offpist innan utan i stort sätt enbart kört pist i 14 år. I pist kör jag fisher progresser 9+. Den blir inte för hård för mig?

Tog ett par Ladys Rock till damen och ett par Born to Drop(ingen aning vad jag ska dem till men det var ju billigt ;) )

Born to drop slut nu. Funderar på att köpa ett par slasher till brorsan, någon som prövat/vet mer om dem?

Vet inget annat än dimensionerna och det galna priset... lätt spann under fot och dubbel rocker med mer rocker fram.

Jag är ju sugen på att bara dra iväg en beställning men ska köpa två nya kompletta longboards inom loppet av en månad så får väl lugna mig :(

FAN ska det vara så bra pris för :/

Blev ett par slasher 179cm med marker griffon 13. 187 kändes för långt när jag är 173. Längtar till nästa vinter!:)

Senast ändrad:
Skojigt ... köpte ett par Marker Tour F12 och fick ett par Slasher 187 på köpet! :-) Totalt omkring 3 200 kr med 110 stoppers!

/MM

Abbe99 du kan välja så hemsidan är på engelska.

Btw, någon skrev att BTD skidan va slut klockan 3, jag fick tag på ett par klockan 6 så vet inte vad de va om ehehehehehehe

Hörde från säker källa att nästa märke som ska prisdumpas är K2, Armada och Black Diamond. Så ni som köpt Slasher i 187 cm kan lämna tillbaka dom. :)

Max_Faktor sa:
ALPINBUTIK sa:
tompelompe sa:
Tips om skida till sonen spm är 150 cm lång 42 kilo tung?
Är det en twin tip kan jag föreslä k2 bad Seed 149 eller Volkl Gotama jr 148 cm
Eller K2 Bad Apple
Patetiskt att svara på sina egna inlägg men:
Min yngsta grabb har haft oturen att födas in i en familj som gillar offpist men han själv har inte haft vinnar-skallen eller tekniken att vilja själv.
Jag köpte honom ett par bad Apple för att ge honom en chans, hur kul är det att försöka hänga med resten av familjen utanför pisten om man är både omotiverad och har dåliga förutsättningar med för smala skidor.
Han fick dem till jul och på annandagen prickade vi ett tokdump i borgafjäll. Skidorna kompenserar dålig teknik i djupsnö. Han älskar att hänga på numera.

Efter det förra inlägget köpte jag ett par längre bad Apple som han kan ha om ett par år.
Tompelomompe jag tror du kan sälja skidan begagnat för ett bra pris eftersom utbudet av junior fatskiis är så begränsat, så med ett pris på €200 hos SC. Köp är mitt tips, det gjorde jag.

Erikbrand sa:
Abbe99 du kan välja så hemsidan är på engelska.

Btw, någon skrev att BTD skidan va slut klockan 3, jag fick tag på ett par klockan 6 så vet inte vad de va om ehehehehehehe
När jag ringde in strax efter 3 för att ändra lite i min order så sa de att BTD var slut, men att hemsidan inte hade hunnit med utan det skulle ta någon timma till. De hade, just då, över 100 beställningar mer än vad de hade haft av BTD..

Max_Faktor sa:
Max_Faktor sa:
ALPINBUTIK sa:
Eller K2 Bad Apple
Min yngsta grabb har haft oturen att födas in i en familj som gillar offpist men han själv har inte haft vinnar-skallen eller tekniken att vilja själv.
Jag köpte honom ett par bad Apple för att ge honom en chans, hur kul är det att försöka hänga med resten av familjen utanför pisten om man är både omotiverad och har dåliga förutsättningar med för smala skidor.
Han fick dem till jul och på annandagen prickade vi ett tokdump i borgafjäll. Skidorna kompenserar dålig teknik i djupsnö. Han älskar att hänga på numera.
Efter det förra inlägget köpte jag ett par längre bad Apple som han kan ha om ett par år.
Tompelomompe jag tror du kan sälja skidan begagnat för ett bra pris eftersom utbudet av junior fatskiis är så begränsat, så med ett pris på €200 hos SC. Köp är mitt tips, det gjorde jag.
Så jævla awsome!

Max_Faktor sa:
Max_Faktor sa:
ALPINBUTIK sa:
Eller K2 Bad Apple

Tack för tipset, min son är 13 och åker överallt på berget, helst i hopp och puckelpist men hänger gärna på utanför pisten också, vi har exakt samma upplevelser med för smala skidor i djupsnö.

Var det någon mer än jag som fick ett mail i måndags där det stod att jag inte kommer att få mina skidor pga för många beställningar i förhållande till hur många par de hade inne?

jag tycker att det är lite konstigt då jag ändå beställde typ vid 9 på morgonen när rean körde igång?!

någon som sitter i samma båt?

A-Pow sa:
Var det någon mer än jag som fick ett mail i måndags där det stod att jag inte kommer att få mina skidor pga för många beställningar i förhållande till hur många par de hade inne?

jag tycker att det är lite konstigt då jag ändå beställde typ vid 9 på morgonen när rean körde igång?!

here here...

A-Pow sa:

Väldigt många som fått liknande mail mig veterligen (har polare som försökte göra klipp, själv blev det inget för min del). Tror inte det är något konstigt med det, om de har haft två par av modellen du beställde inne som de ville rea ut kan det gå med ljusets hastighet.

"call back" fr\includephp::getSnow_report är ogiltig (error_invalid_class).
"call back" fr\includephp::getFooter är ogiltig (error_invalid_class).
Tillbaka
Topp