Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
För svenska förhållanden skulle jag köpa Asention, Pow eller Slasher, längsta längden på samtliga skidor och välj en bindning med minst DIN 12. Jag köpte ett par "Born to Drop" som komplement till mina 112mm skidor.Markusss sa:Vilken skida samt längd och bindning skulle ni rekomendera till mig av dom Coreupt som är på rea hos tysken?
Funderar på ett par Coreupt Yard vilken längd bör jag välja 171 elle 181 samt vilken bindning.
173 lång väger runt 69 kg.
Skall ha dom till all around åkning i svenskafjäll samt i alperna mest offpist. Vill att skidan ska vara lekfull. Tror ni dom passar bra?
är van åkare ca 20-30 dagar/år
// Markusss
BTD verkar vara en chargerskida som trivs bäst i stora svängar i hög fart i pudret. Inget för tightskog precis.ShredTed sa:Någon som vet hur deras större skidor är? Ex. sonar & Born to drop?
https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=84633 lite slasher infoGOS sa:Born to drop slut nu. Funderar på att köpa ett par slasher till brorsan, någon som prövat/vet mer om dem?
Det blev ett par Born to drop! :Dbigf1sh sa:Vad blev det för skidor för dig då, jag är jäkligt sugen på ett par Born to Drop! :D
Vem fan vill ha BTD i 179 cm?Erikbrand sa:Abbe99 du kan välja så hemsidan är på engelska.
Btw, någon skrev att BTD skidan va slut klockan 3, jag fick tag på ett par klockan 6 så vet inte vad de va om ehehehehehehe
Är det en twin tip kan jag föreslä k2 bad Seed 149 eller Volkl Gotama jr 148 cmtompelompe sa:Tips om skida till sonen spm är 150 cm lång 42 kilo tung?
Eller K2 Bad AppleALPINBUTIK sa:Är det en twin tip kan jag föreslä k2 bad Seed 149 eller Volkl Gotama jr 148 cmtompelompe sa:Tips om skida till sonen spm är 150 cm lång 42 kilo tung?
Patetiskt att svara på sina egna inlägg men:Max_Faktor sa:Eller K2 Bad AppleALPINBUTIK sa:Är det en twin tip kan jag föreslä k2 bad Seed 149 eller Volkl Gotama jr 148 cmtompelompe sa:Tips om skida till sonen spm är 150 cm lång 42 kilo tung?
När jag ringde in strax efter 3 för att ändra lite i min order så sa de att BTD var slut, men att hemsidan inte hade hunnit med utan det skulle ta någon timma till. De hade, just då, över 100 beställningar mer än vad de hade haft av BTD..Erikbrand sa:Abbe99 du kan välja så hemsidan är på engelska.
Btw, någon skrev att BTD skidan va slut klockan 3, jag fick tag på ett par klockan 6 så vet inte vad de va om ehehehehehehe
Så jævla awsome!Max_Faktor sa:Patetiskt att svara på sina egna inlägg men:Max_Faktor sa:Eller K2 Bad AppleALPINBUTIK sa:Är det en twin tip kan jag föreslä k2 bad Seed 149 eller Volkl Gotama jr 148 cm
Min yngsta grabb har haft oturen att födas in i en familj som gillar offpist men han själv har inte haft vinnar-skallen eller tekniken att vilja själv.
Jag köpte honom ett par bad Apple för att ge honom en chans, hur kul är det att försöka hänga med resten av familjen utanför pisten om man är både omotiverad och har dåliga förutsättningar med för smala skidor.
Han fick dem till jul och på annandagen prickade vi ett tokdump i borgafjäll. Skidorna kompenserar dålig teknik i djupsnö. Han älskar att hänga på numera.
Efter det förra inlägget köpte jag ett par längre bad Apple som han kan ha om ett par år.
Tompelomompe jag tror du kan sälja skidan begagnat för ett bra pris eftersom utbudet av junior fatskiis är så begränsat, så med ett pris på €200 hos SC. Köp är mitt tips, det gjorde jag.
Tack för tipset, min son är 13 och åker överallt på berget, helst i hopp och puckelpist men hänger gärna på utanför pisten också, vi har exakt samma upplevelser med för smala skidor i djupsnö.Max_Faktor sa:Patetiskt att svara på sina egna inlägg men:Max_Faktor sa:Eller K2 Bad AppleALPINBUTIK sa:Är det en twin tip kan jag föreslä k2 bad Seed 149 eller Volkl Gotama jr 148 cm
Min yngsta grabb har haft oturen att födas in i en familj som gillar offpist men han själv har inte haft vinnar-skallen eller tekniken att vilja själv.
Jag köpte honom ett par bad Apple för att ge honom en chans, hur kul är det att försöka hänga med resten av familjen utanför pisten om man är både omotiverad och har dåliga förutsättningar med för smala skidor.
Han fick dem till jul och på annandagen prickade vi ett tokdump i borgafjäll. Skidorna kompenserar dålig teknik i djupsnö. Han älskar att hänga på numera.
Efter det förra inlägget köpte jag ett par längre bad Apple som han kan ha om ett par år.
Tompelomompe jag tror du kan sälja skidan begagnat för ett bra pris eftersom utbudet av junior fatskiis är så begränsat, så med ett pris på €200 hos SC. Köp är mitt tips, det gjorde jag.
here here...A-Pow sa:Var det någon mer än jag som fick ett mail i måndags där det stod att jag inte kommer att få mina skidor pga för många beställningar i förhållande till hur många par de hade inne?
jag tycker att det är lite konstigt då jag ändå beställde typ vid 9 på morgonen när rean körde igång?!
någon som sitter i samma båt?
Väldigt många som fått liknande mail mig veterligen (har polare som försökte göra klipp, själv blev det inget för min del). Tror inte det är något konstigt med det, om de har haft två par av modellen du beställde inne som de ville rea ut kan det gå med ljusets hastighet.A-Pow sa:Var det någon mer än jag som fick ett mail i måndags där det stod att jag inte kommer att få mina skidor pga för många beställningar i förhållande till hur många par de hade inne?
jag tycker att det är lite konstigt då jag ändå beställde typ vid 9 på morgonen när rean körde igång?!
någon som sitter i samma båt?