Fernie 2010/2011

Fernie 2010/2011
Hallå där ute!
Är ny i stan, kom hit till Fernie i fredags, och är på jakt efter några skibumkompisar och lite tips om jobb och sånt. Om någon är i samma sits eller har några goda råd så vore det mer än välkommet!
Ha det gott!
/Signe

Fernie 2010/2011
Signe sa:
Hallå där ute!
Är ny i stan, kom hit till Fernie i fredags, och är på jakt efter några skibumkompisar och lite tips om jobb och sånt. Om någon är i samma sits eller har några goda råd så vore det mer än välkommet!
Ha det gott!
/Signe
Vi är fyra (daave som skrivit tidigare bl.a) som dyker upp i januari. kan du inte ge oss lite uppdates här i forumet om vad som händer i byn och hur åkningen/förhållandena är!

ses om ett par månader!

/Ludde

Fernie 2010/2011
Hej Ludde!
Ska göra mitt bästa! Än så länge händer inte så mycket här vad jag vet. Backarna öppnar inte för ens runt den 4e december, så jag får lov att återkomma med åkningsförhållandena!
Ha det gott så länge!
/Signe

Fernie 2010/2011
Har eventuellt ett hus med 2 lediga sängplatser mellan januari-april, någon som är intresserad kan skicka PM/email till mig.

Fernie 2010/2011
Jag onskar jag vore det! hehe

Nej jag sitter bara o suktar efter snofall pa olika vadersidor.. Jag kommer till Fernie tidig December.

Fernie 2010/2011
The_teo sa:
Jag onskar jag vore det! hehe

Nej jag sitter bara o suktar efter snofall pa olika vadersidor.. Jag kommer till Fernie tidig December.
Fan va härligt att komma iväg så tidigt, själv måste man jobba fram till jul iaf.. Blir väl nån avstickare till svenska fjällen för att stilla abstinensen lite innan man drar:P

Fernie 2010/2011
Hall tummarn!
590x497_11121332_1112a.jpg

590x497_11121333_1112b.jpg

590x497_11121334_1112c.jpg

Senast ändrad:
Fernie 2010/2011
Hej

Passar på att stjäla tråden lite jag med, då det verkar vara den mest aktiva Fernie tråden just nu :D

Är nämligen sjukt sugen på en säsong där borta, känner bara att jag ligger några månader efter i planeringen..
Så passar på att efterlysa lite boende här, innan jag skapar en egen tråd!

För min del spelar det ingen större roll hur boendet är, bara det finns snö utanför och värme inne :) Perioden jag tänkt vara borta är jan-aprill. Några dagar hit och dit spelar ingen roll det heller och som person brukar jag gå ihop med de flesta!

Så står ni där med ett onödigt stort boende, är det bara att säga till!

Peace
alexander.thor@gmail.com

Fernie 2010/2011
Det snöar, kamrater!
Har redan kommit ca en halvmeter och det ser inte ut att sluta ösa ner än på ett tag :D

Fernie 2010/2011
Dags att slanga pa hudar/snoskor da!

Sag nagon karta att det skulle bli "piss kallt" de narmaste dagarna. (vanligt norrlandsvinter)

Fernie 2010/2011
Nere i dalen idag.. (snott fran TGR, jag ar inte dar riktigt annu.)
IMG_0419.JPG

Senast ändrad:
Fernie 2010/2011
Tja gutter!

Snart smäller det :D

Vi är ett gäng på 5 pers som ska ta shuttel från calgary till fernie 30 november. Tänkte höra om det är någon mer som ska göra det och i så fall är sugen på att dela för att dra ner kostnaden?

Good day!

Fernie 2010/2011
Shoo! Jag är en snökåt göteborgare som i tillfällig sinnesförvirring fick för mig att backpacka i syd-Amerika och missa hela vintern. Det funkade givetvis inte så nu sitter jag och kollar flyg från Nicaragua till Calgary strax efter nyår.
Någon som vet nått om bra affärer i New York eller Calgary? Har ju liksom bara badshorts. Priser i jämförelse med Sverige? Är det värt att köpa superpass eller räcker det med bara Fernie? Och har någon en säng över så är jag fett intresserad. Tack på förhand

/Nils

Fernie 2010/2011
Var och när? Vart bor du Peegee? Jag bor på 6th avenue,13th street ! Kom hit på en öl!

Fernie 2010/2011
1101. huset på hørnan med en ljusslinga på verrandan och gamla skidor som grind.. vælkommen!

Fernie 2010/2011
Ska ni åka skidor imorgon? Är ni många som bor i huset?

Kan komma över imorgon kanske! Ska sova av mig jetlaggen först!

Fernie 2010/2011
Jepp, vi aker imorgon. Liftar till berget.

Vi ar sex stycken, fem svenskar en norsk.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp