FINNS: Billigt boende i Les 2 Alpes, 5 platser!

Carolajner

Medlem
OBS! Lägenheten nedan är INTE TILLGÄNGLIG längre, krångel vid uthyrningen av den!

Passa på - superbilligt boende precis vid liften!

Jag planerar att spendera säsongen i alperna och har funnit en lägenhet för sex personer i Les 2 Alpes och tänkte höra om det finns intresse för att fylla denna. Jag åker själv så behöver fem sköna lirare att dela med! :)

Lägenheten ligger bara 100m från liften och 2min från ortens populäraste barer och nattklubber Red Frog (gratis wi-fi-uppkoppling), Smithys och Avalanche Club och hyran är så låg som £4750 för 1 nov - 30 april (standardpris, kan gå att sänka det lite nu när en del av perioden redan gått och den fortfarande är outhyrd). På 6 pers ger det annars en total kostnad på £792, vilket är ca 9400SEK för hela säsongen! Lite osäker på om elen ingår men det blir ju annars inte så mycket när man är så många som delar.

Själv planerar jag att ta mig ner efter jul men lägenheten är som sagt ledig redan nu.

f1ce6ecc9b4b217795f22f4eec92df20.jpg

Bilderna talar lite för sig själva men jag förklarar ändå.
Bild 1: Planlösning. Man kommer in i sovrummet där det finns en dubbelbäddsoffa, sedan en korridor med en våningssäng för 2 samt ingång till badrum med dusch och handfat och separat wc, innan man når det kombinerade kök- och vardagsrummet med ännu en dubbelbäddsoffa
Bild 2: Sovrum
Bild 3: Bäddsoffa för 2 i vardagsrummet
Bild 4: Kök med miniugn, mikro, 2 spisplattor och kylskåp
Bild 5: Köksbänk, bord med stolar, nån pall, "Freeview UK SKY TV" samt utgång till balkongen
Bild 6: Balkong med utsikt
Bild 7: Utsikt från lgh
Bild 8: Husets utsida.

Lägenheten ligger på andra våningen, är på 26 kvadrat och det ska även finnas ski lockers i byggnaden om man inte väljer att ha utrustningen på balkongen.

Det var nog allt tror jag! Det kommer att bli trångt och mysigt men attans så billigt och med helt perfekt läge! :)

För den som inte vet får man även unlimited tillgång till närbelägna offpistparadiset La Grave på samma liftkort som Les 2 Alpes samt en dags gratis liftkort i Serre Chevalier och två dagar i Alpe d'Huez. Resa ner kan man hitta riktigt billigt med Ryan Air (hittade bl.a. en biljett sthlm-genéve för 75kr + bagageavgifter) och sedan transfer med buss för hundralappen från Genéve.

Skicka gärna fr-mail om ni är intresserade!

Senast ändrad:
Det har rullat in lite mail om intresse så det verkar inte bli något problem att fylla lägenheten vilket är super! :) Jag har inte hunnit svara på alla mail ännu men klistrar här in den mailkonversation jag haft med företaget som förmedlar lägenheten, som svar på vissa frågor.

Caroline Kihlström wrote:
Hi,
I am very intrested in renting apartment SL5472A18 in Les Deux Alpes but have a few questions that I was hoping you could answer for me.
My first question regards the cost of rent, which is stated on the webpage to be £4750 for Nov 1st to April 30th. Since part of this period has already passed I wonder if any reduction of the cost is applicable? Preferrably I would like to rent the apartment from the start of January (either from around Jan 10th or from Jan 1st, depending on what is possible).
I also wanted to know what is included in the rent as far as electricity, heating, water and (if present) gas as well as for kitchen utensils and bed linnen?
Furthermore, I will be renting the apartment together with five friends and wonder whether only one of us will be considered responsible for the property and will need to sign the contract and if so if it would still be allright if we all made seperate payments to your account to cover the full cost of rent?
For my final question I was also hoping you could tell me how to proceed in order to rent the apartment, as far as the signing of contracts etc., if so agreed upon.
Thank you very much in advance.

Best regards,
Caroline Kihlström
Sweden

och svaret:
Hi Caroline
Thank you for your enquiry, I am sure we can sort some sort of deal out for you.
In response to your initial questions;
_*Cost *_- the owner was trying to entice tenants by offering November free as well as reducing the price...... he would be prepared to drop the price to £4500 for a reduced period as that is how much he is wishing to earn for the season and he can't increase the revenue through weekly lets as he's not got the available contracts.
_*Inclusions *_- Yes kitchen equipment is included but linen and electricity aren't
_*Contractual arrangements*_ - yes you are right there would be a headline name on the contract but also we could have everyone sign the contract so that you are all jointly liable.
_*Payment *_- The terms are that the rent is due with the booking (as we're less than 10 weeks away from its' start) and security deposit must be paid in full at least a week before the rental period starts. I can accept payments for this from several individuals.
_*Proceeding *_- When you confirm that you are happy to proceed I create a booking on our system which gives you access to your booking, you download the contract and sign (or all of you sign) the contract and return it to me, make the required payments and email me a scan of everyone who has signed the contract passports. At this late stage if you could scan and email me the copy of the signed contract in case it gets delayed in the post that would be great. The apartment is then yours. Please let me know how you wish to proceed.

regards
Marcellus

Marcellus Wallace -

ta det lugnt med den mannen!

nej j/k hoppas ni får det bra i les2alpes!

Är det nånting ni ska se upp med så är det vattenledningarna i dom där husen.
Bli inte oroliga om ni vaknar av att det är blött i sängen. Ni har förmodligen inte kissat på er, utan det är säkert bara takdropp från nån trasig vattenledning...

GNU sa:
Bli inte oroliga om ni vaknar av att det är blött i sängen. Ni har förmodligen inte kissat på er, utan det är säkert bara takdropp från nån trasig vattenledning...
Låter som om du talar av erfarenhet? Det lät ju inte så bra isf men det är kanske inte är ett stort problem? Dela gärna med dig om fler synpunkter ifall du känner till stället!

GNU sa:
Ohh, vattensäng, spännande :P

Tillbaka
Topp