Finns tricket Cork?

Finns tricket Cork?
Ordet 'cork' uppfanns ca.1994-95 nar Peter Line gjorde inverterade backside spins som faktiskt sag ut som korkskruvar.

Finns tricket Cork?
jhei sa:
nötter som säger att cork är ett eget trick
cork är ju en variant på en snurr men man avstår oftast från att säga cork
hur ofta hör ni speakern i någorlunda seriösa tävlingar säga cork?
Speakers som vet vad dom pratar om säger sånt ...

Har för mig luke van valin sa cork under JOI iaf.

Finns tricket Cork?
hampusss sa:
adilf sa:
Och får jag fråga vad det är för events du går på, Skånska Slalom klubbens sm?
SM står väll för SVerige mästerskap inte säker.. men det borde ju betyda att de utser sveriges bästa? då borde de ju vara folk som är bättre än dej där?(om du inte är sveriges bästa)
sm kanske står för Skånska mästerskapen;D men är inte cork en variation (tror det är rätt ord) på en snurr?

Finns tricket Cork?
slakline sa:
lånar tråden lite
kan man göra dubbel cork 720 borde gå!
det går, är nästan 100% på det, men har hört att det är typ en av de svårare dubbelcorksen :) typ svårare än dubbel 12 eller nått sånt :S tror jag, kan det inte så kan inte tala av egen erfarenhet

Finns tricket Cork?
Skämtar du med mig?? SJälvklart kan man göra cork på skidor! Cork är väl inte ett trick i sig, men man utövar liksom ett trick med just en cork (t.ex. cork 7a).

Finns tricket Cork?
Ifreeen sa:
TheFibretech sa:
Ifreeen sa:
fast faktiskt så kan man ju itne bara göra en cork ? man måste ju ha en rotation ! :P ;) :D x) du kan ju inte bara köra en cork .. typ sw cork
måste ju vara typ cork 720 ;)
så misty och underflip osv finns inte heller? så gör man misty5 kan man ju likaväl göra 180, samma sak eh!?
hahah men va :P ? du kan ju itne bara göra en misty ?? du måste ju ha ett nummer en rotation ! :P alltså du kan ju inte göra misty 0 ?? eller du kanske kan inte vet jag ?
jamen inte vet jag.... men inte säger jag 360backflip lr 360frontflip lr 540 iaf :S !!!? kanske bara jag då?

Senast ändrad:
Finns tricket Cork?
Dallee sa:
Ifreeen sa:
TheFibretech sa:
så misty och underflip osv finns inte heller? så gör man misty5 kan man ju likaväl göra 180, samma sak eh!?
hahah men va :P ? du kan ju itne bara göra en misty ?? du måste ju ha ett nummer en rotation ! :P alltså du kan ju inte göra misty 0 ?? eller du kanske kan inte vet jag ?
jamen inte vet jag.... men inte säger jag backflip360 lr frontflip360 lr 540 iaf :S !!!? kanske bara jag då?
underflip har redan en bestämmd rotation, 540 så alltså behöver man inte säga gradantalet du ska snurra! men misty,cork,flatspin, d-spin,rodeo osv har inte det, men det måste vara en rotation på minst 450 grader annars kommer det bara se ut som en vanlig frontfilp/sideflip/backflip eller så landar du på nacken... typ
visst vare så du menade Ifreeen? :P

btw, frontflip 360 = misty 720, en inverterad backflip 360 = d-spin 720 och en backflip 360 = freestyle

Senast ändrad:
Finns tricket Cork?
men cork 3 tex e de nästan ingen som gör de kan va därför ingen säger de o jag har hört speakers säga cork på seriösa tävlingar som sm o sånt

Finns tricket Cork?
men det är väl antagligen ett trick? nu ka ndet ju var från person till person, men om en person kan lägga en 720 betyder deti nte då självklart att han ska kunna göra en cork 720? för det är en helt annan teknik,

det är inte bara snurra snett då hade man ju antagligen landade snett med, utan man för runt den i en sån rotation att man vinklas med typ 40 grader sen under rotationen snurrar man tillbaka dom dära 40 graderna och hamnar rätt, det är inte samma sak som att snurra vanlig! isåfall är alla trick förutom grabs samma sak, för du snurrar i dom tricken hur som hällst, backflip snurrar du bakåt, front flip frammåt side flip sniurrar du åt sidan. Skillnaden är vilken vinkel du snurrar från, på en backflip snurrar du runt din egen krop( alltså din kropp är mitt punkten typ magen) på en cork snurrar du runt ditt bröst eller axel då det blir din mitt punkt. på en vanlig snurr för du BARA din hela kropp runt din egen hela kropp, din mitt ounkt blir din kropp på halva :D

hoppas jag har uttalat mig tydligt!

Finns tricket Cork?
Aspebo sa:
slakline sa:
lånar tråden lite
kan man göra dubbel cork 720 borde gå!
det går, är nästan 100% på det, men har hört att det är typ en av de svårare dubbelcorksen :) typ svårare än dubbel 12 eller nått sånt :S tror jag, kan det inte så kan inte tala av egen erfarenhet
tror inte det är den svåraste corken efter som det är ju bara teknink tror om man tränar lite är det nog inte för svårt :/

Finns tricket Cork?
nej cork är inte ett trick. den är bara overrated... Juzte kan man langa cork 180? Typp försökt med det förra året med det gick åt skogen typpp sen hittade jag inte den....

Tillbaka
Topp