Foliering av skidor.

RanhammarRacing

Ny medlem
Foliering av skidor.
Hej.
Jag undrar lite hur stort intresset är för foliering av skidor med eget motiv. Ni väljer bilderna som ni vill ha, ni mäter skidornas dimensioner och sedan skapas en design med bilderna. Bilderna trycks på en speciell skidfolie som ska tåla det mesta och ni får sedan hem bilderna för att själva montera dem med hjälp av medföljande instruktioner.

Man får personliga skidor med vilket motiv man än vill ha, lacken under skyddas och om man ska sälja skidorna kan man lätt dra bort folien. Hur stort är intresset och hur mycket är man redo att betala för det?

Tacksam för svar.

Foliering av skidor.
Låter kul. Men skulle nog inte vilja betala mer än en femhundring. Med tanke på vad en bil kostar att foliera så kanske det var lite snålt. Vad kan tänkas vara en rimlig summa?

Foliering av skidor.
Priset skulle hamna lite under en tusenlapp. Ett verktyg kommer skapas för att man ska kunna designa själv online, man får då en rektangel som anpassar sig efter de dimensionerna som man skrivit in enligt hur bred och lång antingen brädan eller skidorna är tillsammans, plus några extra centimeter för att ha marginal. Den skickas sedan till oss som skriver ut på en skidfolie och sedan får kunden sätta dit den själv med hjälp av tydliga instruktioner. Det går att sätta dit med bindingarna på men lättare utan. Detta gäller såklart också för snowboards, skateboards, wakeboards, longboards etc.

Så hur många här är intresserade av att få ett skin till sina skidor eller snowboards? Det kommer även finnas färdiga designs som bara är att beställa. Vill veta intresset innan jag kanske drar igång något. :)

MVH
Morgan jernfast

Senast ändrad:
Foliering av skidor.
Låter väldigt intressant då jag funderade länge på ett par custom made extremskidor, men till slut bestämde mig för att det inte var värt 1500 kr extra på ett par för mig redan dyra skidor. Frågan är bara hur mycket stryk det tål, samt hur lätt det är att applicera (speciellt med bindning på).

Tillbaka
Topp