för sent att söka sponsorer?

jeppenator

Aktiv medlem
Tjoho freeride.

när bör man söka sponsorer? känns som att det är lite för sent nu, med tanke på att vintern snart är här.

många säger att de ska göras tidigt på våren, men hur är det igentligen?
(har sökt i forumet efter svar men de gjorde mig inte mycket klokare.)

någon som lyckets hoocka spons igenom att söka här på freeride?

ha de gött!
/Jeppe

Senast ändrad:
jebbe<3

det där me spons e ju j***it läskit asså. har själv prövat å söka. ja sökte nu i våras. när man har bra material å företagen är öppna för förslag. men sen beror det ju på hur taggade företagen är på att utöka teamen. du kan ju vara grym men företagen är redan fulla av glin som äger stj*rt!

testa dej fram min lilla hundvalp<3

Det stämmer att ansökningarna bör gå ut redan under april-maj.
Kan avslöja att efter den något dåliga gångna vintern med ganska små försäljningsvolymer så har de flesta svenska agenturerna/återförsäljarna en ansträngd ekonomi. Detta innebär att det förmodligen kommer att vara svårare än någonsin att få ett riktigt sponsorkontrakt inför nästa säsong.

jag vill också söka sponsor.Men ska man typ leta upp företaget o skicka ett mail me sin film i mailet eller hur ska man göra?

Simon_Ahlen sa:
jag vill också söka sponsor.Men ska man typ leta upp företaget o skicka ett mail me sin film i mailet eller hur ska man göra?
det bästa är nog och att ringa eller så skickar du en ett mail med merit lista och en film och varför du vill bli sponsrad och sen ringer du upp en vecka efter och frågar om dom har läst ditt mail men om du bara skickar mail så är ett svar inget att räkna med:/och dom flesta förtagen skiter helt i filmen dom är bara intresserade av merit listor:D

Jon_H sa:
Simon_Ahlen sa:
det bästa är nog och att ringa eller så skickar du en ett mail med merit lista och en film och varför du vill bli sponsrad och sen ringer du upp en vecka efter och frågar om dom har läst ditt mail men om du bara skickar mail så är ett svar inget att räkna med:/och dom flesta förtagen skiter helt i filmen dom är bara intresserade av merit listor:D
ok!

extrem brukar vara givmilda när de gäller B-spons sen kan det hända att du får A-spons om de visar sig att du har lyckats bra under den kommande sesongen:D

hehehehe nigg, de beroro vilket märke det är också.. olika från varje.. men de har säkert redan fullt men då kanske du får b-spons nu i år. å sen kanske upp till a who knows

Nu har jag inte läst tråden för jag pallar inte men high society kirrar fan B-spons åt vem som helst som sätter 7a... så sök på de

Nejdå, det är inte försent, är ett företag intresserade spelar det ju inte så stor
roll när på året. Det går rätt bra just nu att söka :)

Som tidigare sagt är det ju, helt logiskt, bra att söka tidigt. Men jag och en vän sökte i september-oktober någonting förra året och det gick vägen... Själv tycker jag mest att det är jobbigt, skaffa ett kneg stället, då har du ingen som ställer krav på vad du ska och inte ska göra/prestera. Även fast det inte behöver vara något jobbigt krav så tycker iaf jag att det är lite småjobbigt.. usch

Jäkla osis. Men dom har ett stor utbud så det finns säkert något annat kul dom kan skänka till en målmedveten, talangfull skidåkare.

ALXX sa:
Nu har jag inte läst tråden för jag pallar inte men high society kirrar fan B-spons åt vem som helst som sätter 7a... så sök på de
Verkar som du missat något... Vi sponsrar skidåkare som vi tror på. Alla åkare som vi hjälper med skidor, är automatiskt med och påverkar hur nästa års skidor byggs. Vi vill vara med och stötta alla som har ambitioner. Det spelar därför mindre roll om de sätter en Sw 9 eller en clean 3 första åren. Alla kan utvecklas positivt och jag tror att om man hjälper till lite så kanske Sverige får några fler världsstjärnor.

SkI HiGh sOciEtY

//Marc

Senast ändrad:
det är nog aldrig försent dock lättare om man är tidigare skulle jag tro

sen tycker jag de står för sent å röka i topicen hela tiden haha

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp