Första årets Gotama dvs. 03/04

Mitt första par sprack delaminerade under bindningen efter 1 dag andra paret höll 2 veckor,men 05 orna hade jag i 3 veckor utan stt de gick sönder.05 har plast i ytterkannterna vilket tål mer stryk.
Gotaman är en kanon bra skida för allt!!!

^låter ju verkligen inte bra!

Funderar nämligen på köpa en begagnad 03a (annons här på freeride), och tänkte dra med dem som puderlagg till nästa säsong i st anton. Men vill ju verkligen inte att de delaminerar efter bara ett par dagar eller att kanterna börjar lossna...

Men som skida verkar den vara toppen, kan du "broman" ge några skillnader på första årsmodellen mot de senare?

Kanske att 04an var något styvare bak men det har jag ingen aning om det stämmer, men som puderlagg spelar det mindre roll,är själv ganska tung 174 cm o 90kg men upplevde aldrig skidorna som mjuka.

Ok, väger endast 64 så jag föredrar lite mjukare skidor. Längden är ungerfär samma som dig. Vilken längd på skidan åker du på? Kommer satsa på 183an då gotaman ska vara förhållandevis korta pga av den stora twinen.

Är det begagnade lagg så kolla bara på dom att dom är ok. Har dom inte delaminerat ännu så är nog inte risken så stor att dom plötsligt ska göra det efter 3 år.

Snödjup

Tillbaka
Topp