Hestra arbetshandskar

Fatboy

Aktiv medlem
Hestra arbetshandskar
Någon som testat hestras arbetshandskar som skidhandskar? Känns som dom i vissa fall är väldigt lika men är minst 50% billigare.
Exempelvis dessa hade säker kostat uppåt 1000kr om dom varit skidhandskar

Hestra arbetshandskar
Det funkar utmärkt. Vissa arbetshandskar är lite klumpiga men hittar man en modell man gillar så är det både billigt, varmt och stryktåligt.

Hestra arbetshandskar
Jag använder just den modellen som du har länkat och kan rekommendera dom. Enda nackdelen jag kan komma på är att dom inte andas speciellt bra och är rätt varma = svett

Hestra arbetshandskar
Jag har testat den modellen du visar, tycker den duger men tycker den blir blöt och kall ganska snabbt.

Jag tycker den här modellen är mycket bättre, kan bli blöt men man blir inte kall. Använder den säkert 70% av alla skiddagarna, bara om det är typ mer än 10 minus åker stora varma hestra handskarna på..

Köper på Swedol för typ 250 pix :)

Hestra arbetshandskar
Hade Hestra när jag jobba på skistar, grymma, de jag hade var relativt tunna, men varma. Fick även med ett överdrag, Nu har min granne stickat ett par yllevantar att stoppa i de överdrag.

Handskarna jag fick höll nästan en säsong, döden var nog en grillning.

Senast ändrad:
Hestra arbetshandskar
Kör med dessa själv när det är >0 grader eller när man går på topptur. Efter att ha fettat in dem ordentligt är det helt suveräna, köpte på rea på Classe för 79:-

Nu funderar jag mest på ett par riktigt varma tumvantar inför försäsongsåkningen..

Senast ändrad:
Hestra arbetshandskar
Tack för alla svar!
Personligen har jag handskar för kallt väder, behöver ett par för lite varmare väder. Får testa några som föreslagits här

Hestra arbetshandskar
kan rekommendera kinco om du vill ha nått som håller länge för en rimlig peng
fick dom som en del av min uniform när jag jobbade som snowboardinstruktör

finns många modeler att välja mellan

kinco.jpg

Hestra arbetshandskar
Som tillhörande dom som ofta gnäller på svenska butikers överpriser måste jag tyvärr försvara sundaysend (som jag aldrig hört talas om tidigare).
Hittar inga kinco på amazon inom EU och från usofa är de billigaste medium: $29.95 + $28.40 Shipping & Import Fees Deposit to Sweden ~510 sek just nu.
Så inte helt löjliga priser även om dom kanske inte är billigast i världen.
Och det här var inte för att racka ner på jaksu (eller någon annan) utan bara för att illustrera att det här med priser inte alltid är så enkelt.
#customersupport

Vad gäller handskar så älskar jag personligen Leki's WC handskar men dom är varken slittåliga eller särskilt varma så man får ha fler par när man måste kompromissa på åkkänslan. Men om man som skidåkare aldrig hållit i ett par stavar med ett par Leki WC på sig så har man missat en fantastisk upplevelse imho.
#threaddrift

Hestra arbetshandskar
Någon som testat hestras arbetshandskar som skidhandskar? Känns som dom i vissa fall är väldigt lika men är minst 50% billigare.
Exempelvis dessa hade säker kostat uppåt 1000kr om dom varit skidhandskar

Tror det var dessa jag köpte förra året på Clas Ohlson, 3 par för 200kr. Toppenhandske.

Tillbaka
Topp