Införa 18-års gräns i forumet?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
jag överväger fan att lämna freeride efter detta fjolleri, samt efter att ha fått fett töntiga varningar, Ingen offense mot johan (som gjort en as bra site!)

Men vissa moderatorer är ju konstiga (lös töntiga). varningar för man drivit tillbaks med en som drivit med en och sagt att man rökt på med anonym moderator, shit, så skriver man de två gånger så har man fått varning för inprincip samma innehåll två ggr. LAME! Hade inte ens nämnt att de va moderatorn jag syftade på.

Tycker att det borde finnas en yngre moderator också som är seriös. Jeppenator var ju på hugget förut men är utanför dom tankarna nu.
Tror de skulle bli bättre om inte alla var gubbar som genomgår 50 års krisen och är anti allt som ens innehåller ordet jibbing och allt som e roligt. Fan spänn av ni har väll varit barn ni med?

Kommer ihåg när freeride gick ut med att dom fått 6000 medlemar lr nåt sånt, dom hade aldrig varit här utan oss yngre. Vi dominerar sidan, Blockera dom ni inte vill se inlägg ifrån bara?!

Mvh// 14 åriiiiing

MY GOD! Vad spelar det för roll om man stavar lite fel? Ni kan ju läsa det ändå, och om inte(?) borde ni iallafall kunna gissa er till vad det står, ni är ju trots allt "vuxna", och har iallafall klarat grundskolan, gymnasiet och i vissa fall högskolan
.
Borde jag stängas av från sidan för att jag inte börjar meningen med stor bokstav? nej, det är inga nationella prov i svenska krav vi ska uppfylla i forumet! Dessutom, jag gissar på att många av er äldre på sidan intresserar er mer av "freeride åkning". De trådarna är oftast skapade av "vuxna" medlemmar. Så om du skulle bry dig om ett stavfel i en tråd du inte ens är intresserad av, läs inte tråden!

Du använder t.ex ordet stopr. Det kan ju omöjligt vara korrekt grammatiskt skrivet, eller!?

Peace man!

Det skulle göra forumet mycket mer givande utan alla jibberkids som inte kan uppföra sig varken på internet eller i det riktiga livet.

haha

fy fan vilken dålig idé, lika dålig idé som att alla barn inte skulle få nåra julklappar av tomten

Senast ändrad:
KruxeliduX sa:
Det skulle göra forumet mycket mer givande utan alla jibberkids som inte kan uppföra sig varken på internet eller i det riktiga livet.

haha
Trevligt att du upskattar mitt florerande i det svenska språket! Tyvärr tror jag att du är berörd av mitt "påhopp", vilket kanske är beklagligt.
Jag har egentligen inga större problem med folk som har ett defekt stavningscenter, men problemet här är all meningslös skit som ofta postas. Kul ändå att se att man tydligen besitter sådana enorma provoceringsresurer, skall adderas till CV:et.

jag tycker vi ska införa att dom som e över 18 inte får va me

synd att jockeski inte har varit inne i denhär tråden :P

Shit! Först när jag såg hur många svar det var i tråden trodde jag den var typ 5 år gammal, sjukt hett ämne verkar det som!

Bror_Bo sa:
Nu ska jag säga er ynglingar ett sanningens ord.

Jag tycker det är helt förkastligt hur ni beter er. Har ni ingen respekt för de äldre? Kallar 26 åriga unghingstar för gubbar och skriver meningslösa inlägg om "twintips" och "jibbing" och massor av annan skit rent ut sagt. Vad har detta med skidåkning att göra??

Riktig skidåkning är att glida fram över snön. Inte hålla på och tramsa runt och förstöra skidorna genom att åka på stål och hoppa med dem. Det gör ont i mitt hjärta när jag ser hur respektlöst ni misshandlar er utrustning!

Annat var det när en själv var ung. Man visade respekt för de äldre och man var glad för den gemenskap som instiftades på berget. Sedan dök fenomenet snowboard upp och jag måste säga att det är här jag tror denna anrika sport började degenereras. Plötsligt måste man oftare än inte trängas med ohövliga lymmlar som inte alls respekterar de gentlemannaregler friluftslivet kräver.

Det dröjer inte länge förrän backarna kryllar av odågor på sina "brädor" som dessutom är helt livsfarliga när de bara sitter ner överallt! Rent livsfarligt när man kommer farande! Backen är till för att åka i, inte att sitta i!

Med förskräckelse ser jag sedan hur snowboardens vanvördigt syndiga leverne smittar av sig på skidåkningen. Vår vackra sport har förvandlats till något slags lekstuga med ungdomsgäng som far runt och busar.

Vad jag inte förstår är hur skidanläggningarna kan uppmuntra ligisternas framfart på fjällen genom att gynna deras verksamet med byggande av fun parks och så vidare?

Nej, ett gott kok stryk är vad alla med byxorna hasandes vid låren förtjänar. Har ni ingen integritet? Det är skidåkning ni håller på med, inte nån slags jävla lekstuga!

Därmed röstar jag för en åldersgräns på 18 år och krav på absolut inget prat om detta jädrans "jibb". Jag är trött på det!
Om du ska va sarkastisk kan du ju i alla fall göra det bra, ser att du blev medlem lite alldeles lagom för att kunna sprida din torra jävla humor över FR. Jag tycker för övrigt att den här tråden är det dummaste förslaget som kommit sedan Eu-inträdet och vi vet ju hur det fick. ( här skulle en smiley ha suttit om jag inte värnade så otroligt om det vördnadsvärda modersmålet att jag inte vill smutsa ner det med sånt ungdomligt trams.)

Nä men seriöst Big mountain rävar, ryck upp er för fan. Det finns väl ingen anledning att göra stämningen sämre och sprida sin bitterhet över ett forum. Det är ju bara skidor, om ni verkligen inte klarar av fjortissvenska så blir det nog inte många forum ni pallar att besöka.

Jag blir trött på alla bakåtsträvare som bara klagar, så var det ju när carvingskidan kom eller när det började byggas liftar, det har alltid funnits bittra människor som behöver nåt att klaga på.........

Trådmakaren är fan tidernas fetaste skämt som är 19
själv hahaha

Robint sa:
Ärligt talat, är du dum i huvudet? Det är för fan en allmän sida för oss skid- och snowboardälskare. Varför ska man då behöva förbjuda mindreåriga att skriva forum, finns det någon som helst anledning till det?!
Du behöver inte ens öppna forumen som alla "jibberkids" har skrivit.
Ska vi börja med 18 årsgräns på att handla på mataffärer också kanske?

Näe allvarligt talat, du är helt åt helvete ute och cyklar
Word, håller me till 100%

JockeOboy sa:
MY GOD! Vad spelar det för roll om man stavar lite fel? Ni kan ju läsa det ändå, och om inte(?) borde ni iallafall kunna gissa er till vad det står, ni är ju trots allt "vuxna", och har iallafall klarat grundskolan, gymnasiet och i vissa fall högskolan
.
Borde jag stängas av från sidan för att jag inte börjar meningen med stor bokstav? nej, det är inga nationella prov i svenska krav vi ska uppfylla i forumet! Dessutom, jag gissar på att många av er äldre på sidan intresserar er mer av "freeride åkning". De trådarna är oftast skapade av "vuxna" medlemmar. Så om du skulle bry dig om ett stavfel i en tråd du inte ens är intresserad av, läs inte tråden!

Du använder t.ex ordet stopr. Det kan ju omöjligt vara korrekt grammatiskt skrivet, eller!?

Peace man!
Word, om man ska klaga på folk så borde man stava rätt. (Menar topicen, inte Jocke's post)

+ Att även om man skulle införa 18-års gräns så skulle man kunna göra en ny "18-års" använadare även om man inte var det, och hur många över 18 är det som köper skidfilmer osv från freeride's shop? Freeride skulle alltså gå back.

Pez out!

Det var fan det dummaste, man måste alltså vara myndig för att få ha en egen åsikt om saker menar du?
Tror hälften av allt aktivt folk på FR är under 18, så lycka till med din idé...

Btw när blev du så vuxen? Det var inte längesedan du var under 18, skulle du velat införa detta då? Nae, skulle inte tro de va?

"Slippa alla jibberkids som inte kan uppföra sig varken på internet eller i verkligeten" Hur fan kan du sitta framför din data i göteborg och veta hur alla under 18 år beter sig IRL, berätta gärna för mej för det skulle jag vilja veta hur du gör...

Senast ändrad:
nu är ju inte meningen den att kritisera stavning och ålder (etc.) utan att få bort onödiga svar som "fy fan vilken dålig idé, lika dålig idé som att alla barn inte skulle få nåra julklappar av tomten" (av sprayer_bc)

helt onödig och gav ingen som helst utveckling till tråden, motivera er istället om ni svarar!
håll stavningen och trådens mening i fokus, skärpning nu.

peace

//T ?

alwaysCrash sa:
synd att jockeski inte har varit inne i denhär tråden :P
Haha jo det vore kryddan på moset^^

Men allvarligt, sajten ska väl vara för alla?

Alla kan inte stava, visst är det skamligt men så är fallet. Om vi fortsätter att skriva och posta här så kommer vi alla bli bättre på det inom sin tid, även vi yngre kommer bli äldre.

Ni äldre, även ni har varit unga en gång i tiden, sluta gnäll....

Men måste ändå även hålla med tidigare talare, man kan faktiskt lägga manken till och försöka skriva ett ordentligt inlägg, i och alla fall om det är långt då det lätt blir väldigt jobbigt att läsa om det är slarvligt skrivet.

Kan vi lägga ner den här tråden och diskussionen nu?

Senast ändrad:
nähepp förlåt då men 18 års grens nja skulle icke tro det

Om ni läser alla inlägg på dessa sidor nu så ser ni kanske hur många som har skrivit vettiga inlägg. Hur många tycker till exempel detta är vettigt:

Av: Kenny_with_a_penny | Idag 01:04 Citera
haha, jo jag är talanglös what ever!! finns så mycket mer än skidåkning att göra.. jag kanske menade certain person! det är ju trots allt en förkorting!

Av: LILLjedal | Idag 17:53 Citera
Hahaha fy fan va töntigt!

Av: jibbkrille Online | Idag 18:23 Citera
wow ja fick min första varning:D

Och detta är bara några kommentarer. Vad tillför dessa? Jo att man ännu mer förstår varför denna tråd kom till.

Men då denna tråd verkar spåra ut med massa smutskastning åt alla håll så låser jag denna då detta inte leder till något verkar det som.

Ge mig en vettig och mogen anledning varför jag skall ha denna tråd öppen så öppnar jag den igen.

//H

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp