uttryck
Ny medlem
Lagom avancerad turbindning till Black Crows Freebird?
Impulsköpte ett par Black Crows Ova Freebird på rea. Har ett par DPS Yvette 112 (tjejvarianten av Wailer) sedan tidigare. Och egentligen är de väl ärligt talat lite för avancerade för mig o svåra att få på kant i en hård pist m mina otränade ben o lite halvtaskiga teknik så blir lite fult sladdande då tyvärr. Men älskar ju dem ändå. Speciellt i uppkörd snömodd är de som vattenskidor. Dock har jag funderat ett tag på ett par lättisar fast m smalare midja som är lite mer pistvänligare o lättare för mig att dra runt. Därav impulsköpet av de svarta kråkorna Ova Freebird. Jo jag vet att de är en turskida. Men av spec verkar de kunna funka bra även i pist. Är heller verkligen inte heller nån pistracer åkare som vill ha tunga pistskidor - inte min grej. But why not m lite möjlighet att kunna tura på de nya tänkte jag för där jag åker absolut (finska Ylläs) mest är det rätt ok möjligheter till lättare turer i inte så brant terräng. Så nu till frågan (lång intro): Vilken turbindning ska jag ha? Marker F10 har jag funderat på men är lite tveksam hur den är att åka på i pist vilket det blir mest. Tänker även att plattan under pjäxan gör att foten kommer upp en bit inte säker på att jag gillar det riktigt. Vill stå m pjäxan så nära marken som möjligt. Men lär inte bli väldigt mkt turande o klättrande heller. Men har ju Yvette-arna m vanliga Marker bindningar också. Så give me your bästa tips! PS Kommer inte att byta pjäxor heller så inget Dynafit el vad de nu heter.