Makten
Ny medlem
Märkliga mått
Jag har bestämt mig för att köpa ett par Scott Santiago. Dock är jag lite kluven över vilken längd jag ska ha, och det blir inte lättare att välja med tanke på att de två längder jag kollat på har OLIKA bredd och skärning!
Längd 1: 178
Sidoskärning: 115-89-128
Radie: nånstans runt 16-17 meter
Längd 2: 183
Sidoskärning: 116-90-130
Radie: nånstans runt 15-16 meter
Det är ju rätt märkligt att den längre skidan har SNÄVARE radie?!?
Hur som helst, jag är ca 183 lång och väger 73 pannor. Vilka bör jag välja? Jag har tidigare åkt på Pocket Rocket 175, och den bärigheten var det inget fel på. Å andra sidan har jag inget att jämföra med. Dessutom säger många att man ska ha en skida som är minst lika lång som man själv om man vill åka offpist ordentligt.
Jag åker så mycket det går offpist, vilket utslaget på året blir ca 50%, eftersom åkningen i Sverige inte ofta är så gynnsam, och när det väl bjuds på lössnö så är det ju knappast en meter vi talar om.
Jag åker gärna fort som attan, och är rätt duktig.
Vad tror ni?
Längd 1: 178
Sidoskärning: 115-89-128
Radie: nånstans runt 16-17 meter
Längd 2: 183
Sidoskärning: 116-90-130
Radie: nånstans runt 15-16 meter
Det är ju rätt märkligt att den längre skidan har SNÄVARE radie?!?
Hur som helst, jag är ca 183 lång och väger 73 pannor. Vilka bör jag välja? Jag har tidigare åkt på Pocket Rocket 175, och den bärigheten var det inget fel på. Å andra sidan har jag inget att jämföra med. Dessutom säger många att man ska ha en skida som är minst lika lång som man själv om man vill åka offpist ordentligt.
Jag åker så mycket det går offpist, vilket utslaget på året blir ca 50%, eftersom åkningen i Sverige inte ofta är så gynnsam, och när det väl bjuds på lössnö så är det ju knappast en meter vi talar om.
Jag åker gärna fort som attan, och är rätt duktig.
Vad tror ni?