MnO
Aktiv medlem
MnO&Co presenterar: PROJECT OPINION
Jo. Och det tycker jag den har blivit också. Det är en skida som jag tycker är nära nog perfekt för att tex ta med sig som enda par till en alpvecka. Det ska vara en allroundskida som dock också är tillräckligt bra i riktigt bra snö för att man inte ska behöva känna att man borde ha haft en annan skida. För mig har vi uppnått det målet. Jag ser den som ett självklart val om jag åker tåg upp till Åre för en helg, likväl som ett lika självklart val om jag drar ner till alperna för en eller ett par veckors åkning. Skulle man optimera skidan för mindre svenska anläggningar, typ Sälen hade vi förmodligen valt att göra den lite smalare. Den levererar dock förvånande bra även där dock, tycker jag. En skida som inte fungerar när det har dumpat en halvmeter är inte allround enligt mig.Hasse_Lindborg sa:Men återkommer till frågan? Var det inte en allroundskida/one quiverskida Opinion skulle bli?
Jag håller för övrigt med om att Proto2 i serie 1 var riktigt go i puder med sin reaktivitet, men den var en av de skidor som inte räckte till när det stökade till sig.