mholm
Medlem
MnO&Co presenterar: PROJECT OPINION
"Opinion - nu även som mono-ski! Monopinion!"Mountain_Man sa:@MnO
Räcker det med 1 (en)? ;-)
/MM
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
"Opinion - nu även som mono-ski! Monopinion!"Mountain_Man sa:@MnO
/MM
"approved by Kim Jong Un!"mholm sa:"Opinion - nu även som mono-ski! Monopinion!"Mountain_Man sa:@MnO
/MM
Det låter som ett rimligt resonemang, men som ledning i frågan om Opinionska pudermonster, och som kommentar till din mycket passande signatur, så vill jag förtydliga att det var min photoshopassistent som jag avsåg tidigare. Glisseur sköter bevisligen sådana ärenden alldeles utmärkt själv.Heddious sa:Okej, nu startar jag leken "gissa måtten".MnO sa:Mycket strålande. Verkligen lökig känsla på tailen och det är ju det man behöver framåt eftermiddagarna när syran har tagit ut sin rätt.
Angående måtten så måste jag fråga min Photoshop-assistent. Jag har inte exakt koll på vad det blev i slutändan.
Jag antar att skida 1 och 3 är prototyper av 108:an i den långa längden, och med den informationen samt måtten på 118-skidan längst till höger i bild tror jag att Nipponion är 198 lång med breddmåtten 181-141-174, vilket borde sätta både Fat-ypus och K2s bredaste skapelser på skam.
Edit: Med all respekt för
@Glisseur s photoshoppande, men den där skidan kan omöjligt vara 125. Isåfall är 118 inte 118 och ska jag djuploda i den tanken kommer jag med största sannolikhet hamna i begreppsfilosofiska resonemang som är alldeles för invecklade för min choklad/sockerspattiga hjärna.
Wohoo! Stiligt må jag säga! Får vi se 108:an på samma plats nästa år?AreSkidfabrik sa:Ganska fett, cred till alla involverade!
[url]https://www.freeride.se/img/photo/n/16b7c41b984117a6e2391267073a261f.jpg[/url]
*siktet aggressivt inställt på den franska marknaden*mholm sa:"Opinion - nu även som mono-ski! Monopinion!"Mountain_Man sa:@MnO
/MM
Yeeeee!AreSkidfabrik sa:Ganska fett, cred till alla involverade!
[url]https://www.freeride.se/img/photo/n/16b7c41b984117a6e2391267073a261f.jpg[/url]
+1Heddious sa:@Jarle (lite OT, sorry alla) jag är skeptisk.. kommenterandet och diskussionerna på videoklippen dog lite efter +1-knappen.. så jag vet faktiskt inte om jag skulle vilja ha det. +1-inlägg är inte så värst störande, och jag tror att behovet av att skriva någonting får folk att kanske skriva lite mer än bara +1..
Om du ska fortsätta gå tur med dem så skulle nog jag tittat på en techbindning ist. Beast finns ju på köp och sälj för 4500kr?! Slå till vettjala! :DHawk100 sa:Har åkt på mina 194-or i Alperna i vinter och lyckades bl.a. pricka en av de tre bästa skiddagarna i mitt 44-åriga liv trots ett antal Alp-säsonger bakom mig. Grymt nöjd med skidan i midjedjupt puder, i pjäxdjupt puder och i mjuk pist. I riktigt hård pist (isigt) var det däremot ingen rolig upplevelse men förmodligen så bär mina Diamirbindningar största delen av skulden. På tok för veka för så breda skidor i hård pist.
Går och klurar på om jag ska våga slänga på tech-bindningar istället eller om det ska bli ett par tunga bindningar typ Guardian eller liknande.
Hur som helst är jag riktigt nöjd med skidan även om det tog några dagar att vänja sig vid att ha så mycket skida bakom bindningarna.....
//H
Hmmm... Jag behöver ju ett par bindningar till mina 194or jag å...PNyberg sa:Om du ska fortsätta gå tur med dem så skulle nog jag tittat på en techbindning ist. Beast finns ju på köp och sälj för 4500kr?! Slå till vettjala! :D
Vi ville ha med den i testet i år med men Calle i Chokladfabriken tyckte vi skulle skippa det och ville hellre skicka CMD Wizard.Bjarkang sa:...men då var den väl fortfarande i prototyp-stadiet? Hade det inte varit kul att få ett utlåtande om den färdiga skidan? Eller det kanske inte gick?
Nu får ni ju berätta vaf skillnaderna är också!AreSkidfabrik sa:Bjarkang: Under vårens produktutveckling av Opinion 98 och Opinion 108, så förfinades Opinion 118 ytterligare. Dessa ändringar var dock färdiga först under slutet av säsongen, varför Opinion 118 "2.0" först är tillgänglig nu i serieproduktionen. Men det är en bra idé att skicka in Opinion 118 till vinterns skidtest igen!
// Calle
...och framdelen blir, i en relativ värld, lite mindre greppig.MnO sa:WALL of text
Är det Extrem-Patrik på paintball?G-arle sa:Tänkte bara lämna den här lite i förbifarten
http://cdn.meme.am/images/300x/4910081.jpg
Jag kommer inte ihåg exakt, men jag har för mig att beslutet var 179 och 186 inledningsvis. Eller om det var 178+186 kanske. Nånting sånt iaf.Eric_W sa:Hur blir det med längder på 108? Känns som en skida riktad till en bredare målgrupp skulle må bra av ett bredare intervall av längder?184 & 192 kanske? ;-)
LÄNGDERMnO sa:Jag kommer inte ihåg exakt, men jag har för mig att beslutet var 179 och 186 inledningsvis. Eller om det var 178+186 kanske. Nånting sånt iaf.Eric_W sa:Hur blir det med längder på 108? Känns som en skida riktad till en bredare målgrupp skulle må bra av ett bredare intervall av längder?184 & 192 kanske? ;-)
Jag har själv inte testat den, men det är en skapelse som är en direkt nerskalning av 108:an efter att Patrik hade lite skapartid över i fabriken. De som har åkt den har varit mycket nöjda, men jag kan inte kommentera egenskaperna i detalj förrän jag har testat den. Jag vet inte heller om den kommer att släppas samtidigt som 108:an eller senare, eller faktiskt inte ens om det finns ett officiellt beslut på att den ska produceras. Det är helt enkelt en dark horse i samlingen än så länge.xviggenx sa:Men 98an då? Nu har vi ju harvat runt lite om nya 108an och Opinion 2.0 kärnan och allt låter jävligt dandy och trevligt.
Hur har tankarna farit runt den minsta modellen i tripletten?