Moderatorer sökes

johan

Administrator
Moderatorer sökes
Nu söker vi ett antal frivilliga medlemmar som kan hjälpa till med moderator-biten i forumet. Vad är det då tänkte att en moderator ska göra i Freeride forumet, jo följande:

- Uppmuntra och öka kvaliteten på inlägg och svar.
- Hjälpa till med att svara på frågor som ställs i forumet.
- Se till att svaren i ett inlägg håller sig till ämnet.
- Ta bort olämpliga svar och inlägg.
- Flytta inlägg som postas i fel forum till rätt forum.
osv.

Vi ser gärna att du är har varit med ett tag som Freeride medlem.
Så skriv ett kort mail till johan[at]freeride.nu eller min FR-mail med rubriken "Moderator" där du beskriver dig själv.

Moderatorer sökes
Nej, han menar som en polis.
En polis som bestämmer vad som får tyckas och skrivas på forumet.
En polis som utifrån sin egen verkligshetsuppfattning plockar bort det han inte anser passar in.
Ungefär som poliser i vissa alporter, som försöker plocka bort skidåkare som åker utanför pisterna. Dvs. inte håller sig till REGLERNA!!!

Men visst, är det vad ni vill ha så...

Moderatorer sökes
NEJ
Han menar någon som håller ordning i forumet. Inte någon polis som utgår ifrån sin egen verklighetsuppfatning. Är det någon som utgår från sin egen verklighetsuppfattnings så är det ju du (GNU). Andra människor på det här forumet kanske vill ha lite ordning o reda sen om inte du vill följa enkla lätt förstådda regler så får det ju stå för dig.
Jag tycker det låter som en bra idé. Så kanske man kan använda forumet till det det är tänkt för. Inte bara snacka skit eller håna alla som skriver inlägg för att dom inte har stenkoll på allt o alla.

Moderatorer sökes
Jo lite som poliser, såna som missbrukar sin makt kan bli monster, men dom som är lite smidiga fungerar mer som servicepersonal än som vakter.
Det är lättare att avsätta en maktfullkomlig moderator än en polis dock.
Ett utmärkt förslag skulle jag vilja påstå. Tänk bara nån som kollar över alla dubbelfrågor om 360s och samlar alla svaren till ett ställe, vilken dröm.

Moderatorer sökes
Självklart utgår jag från min egen verklighetsuppfattning. Vems skulle jag annars utgå ifrån???

Men. Ett stort MEN. Jag låter inte MIN verklighetsuppfattning styra vad andra ska tycka, tänka eller uttrycka.Utan min egen, högst personliga, uppfattning är att det bäst att låta folk skriva det dom vill (Om det inte är inlägg som är direkt stötande, då ska dom bort direkt. Men sånna problem har Freeride tack och lov varit förvansvärt befriat irån!) och sen kan vi övriga välja om vi vill läsa eller ej!
En i mina ögon rätt enkel sak.

Och var skriver jag att jag inte vill följa dom enkla reglerna som finns?

Fast det är klart, vore jag en lite känsligare kille så kanske en moderator skulle behövas.
En moderator som plockar bort det direkta angreppet på mig som person som du fick till där...

Moderatorer sökes
GNU, jag undrar om du läser andra forum än detta? Där finns moderatorer överallt vilket göra att det blir bättre ordning på forumet. Att folk inte skulle kunna skriva vad de vill är en missuppfattning, titta bara på till exempel flashbacks, b0gs eller boyaheds forum. Moderatorer är en del av ett forum, för att hjälpa nya, se till att man hittar det man söker och rätta till när ngt blivit fel.

Sen finns det en anledning till att regler finns och bör därför följas, men sunt förnuft brukar lösa det mesta. Jag tror nog att du med ser fördelarna med moderatorer, men vill framhålla att man skall kunna vara lite OT ibland, och det är helt ok.

Moderatorer sökes
Nu hoppas jag verkligen Johan ser till att få några vettiga moderatorer som inte förvandlar forumt otrevligt ställe där man knappt för öppna käften innan man blir påhoppad av moderatorer som vrålar Håller er till ämnet! eller Använd sökfunktionen! OK, visst, vilka twintips man ska ha och hur man gör en 360 har väl diskuterats 1335647 gånger men ja tror ändå det är stor riskt för att fel moderatorer med för mycket makt kan förstöra forumet. Skulle allt utom extremt sakliga svar vara förbjudet skulle det inte finnas vara roliagre att hänga på forumet än att läsa innehållsdeklarationen på mjölkpaket. För visst handlar forum om mer än bara få svar på det man undrar. Det måste få finnas knäppa diskusioner om knäppa saker för att det ska bli kul.
Hoppas bara att moderatorernas intåg tar bort nöjet med Freerides forum

Moderatorer sökes
Vad är problemet ?
De som har skapat och håller den här sidan öppen för oss som är intresserade av vintersport ber om hjälp.
Antagligen för att det är mycket jobba att sköta en sida så att den fungerar och håller en viss standard och kvalité.
Jag tror inte att GNU behöver vara orolig att det kommer att bli en sida där man inte får tycka vad man vill.
Det är ju heller inget politiskt forum, eller?
Det handlar ju skid-/brädåkning.
Nej ,använd istället forumet för att hjälpa varandra i de frågor vi kan tänkas ha.
Speciellt bra är den ju för de som inte är så insatta, här kan de ju på ett snabbt och enkelt sätt få hjälp.

Moderatorer sökes
Sen tycker jag det kan vara dags att uppdatera forumet. Tex. med funktioner som klistarde inlägg högst upp i forumen om tex. skidval mm. så folk slipper ställa frågor och få SÖK som svar. Det skulle hålla forumet renare och därmed mindre sura människor. Om man ändå uppdaterar så varför inte möjlighet till att lägga in bilder i diskusionerna och gärna citatfunktion. Känns lite omodernt detta forum.

Moderatorer sökes
Tanken är absolut inte att vi ska tillsätta några maktgalna poliser som ska ta bort inlägg hej vilt. Utan moderatorerna ska hjälpa medlemmarna på ett smidigt sätt. Klistrade inlägg ska skapas i de olika forumen med guider för de vanligaste frågorna.

Forumet kommer att byggas ut med nya funktioner längre fram, så det är på g.

Moderatorer sökes
Okej. Jag böjer mig för majoriteten, tar på mig dumstruten och går och sätter mig i ett hörn och skäms!

Moderatorer sökes
tycker man har ganska stor nytta av bilder i forum när man ska visa saker så att man slipper länka till förbannelse, speciellt när det man vill länka till bara befinner sig på sin egen dator. Smileysar tycker ja man klara sig rätt bra utan och även avatarer är inte speciellt nödvädigt. Däremot citat gillar jag, underlättar när man ska svara på vad nån anna sagt en bit upp i inlägget

Moderatorer sökes
Finns både fördelar och nackdelar med det här. Kan förstå att det är jobbigt med att alla frågar samma sak.. Men det är ju inte exakt samma sak ;) Skulle det inte bli jävligt tråkigt om det kom 1 tråd per vecka ?

Moderatorer sökes
Låter bra Johan! ändra bara inte utseendet på forumet. Håler med "Chrtur". Idag är forumet rent och enkelt att använda, vilket uppskattas stort!

Moderatorer sökes
¨håller mer martiiN! modereras forumen för hårt kommer allt rolig i stil med Bilmärken vs. skidmärken och atlatinsinläggen försvinna. så moderara men moderera med förstånd och humor.

Moderatorer sökes
Bra att de verkar försöka få lite högre standard på forumen...
Vissa personer anser sig tyvärr alltid vara förmer än andra och lämnar uppkäftiga och nedlåtande svar...

men men det verkar som en ändring är på väg

ps oseriösa svar på oseriösa trådar har inget med saken att göra
dessa förgyller de skaidlösa dagarn för en annan tråkmåns

Moderatorer sökes
Exakt, Om nån frågar: Hej jag ska till Val D Isere om 2 dagar med bil, ungefär hur lång är sträckan och ungefär hur lång tid tar det? Då kan man ju inte fara och svara: Så lång tid som det tar för dig att pissa!

Men på Oseriösa och endel andra inlägg är det lungt att ha lite skoj.

Moderatorer sökes
Man måste ju få svara skämtsamt även på seriösa inlägg. Åtminstone om korrekta och sakliga svar redan avgivits. Se t.ex: http://www.freeride.nu/forum/thread.php?t=20935 - Ett uppenbart skämtsamt men lärorikt svar från min sida.

Däremot svar som "Så lång tid som det tar för dig att pissa!" kan säkert de flesta undvara, som påtalat av BigAir.

Vad man definitivt borde ta bort är felaktiga svar som kan vara farliga för folk. T ex när tokstollar kommer och hävdar att man ska ha en tjock mössa under hjälmen eftersom den då skulle skydda bättre.

Moderatorer sökes
Personligen tycker jag att Freerides forum moderar sig självt på ett utmärkt sätt. De allra flesta får de svar de förtjänar och även om en del frågeställningar kan bli i tjatigaste laget är det ju faktiskt bara att bläddar förbi och gemensamt tiga ihjäl dessa...

Vi är tack och lov i stort sett befriade från politik och annat snusk (! :-)) och tack vare "Abuseknappen" är det lätt att anmäla trådar som ligger allt för långt från ämnet. Det sistnämnda har jag gjort några gånger och inläggen har försvunnit inom några timmar.

Jag tycker inte det behövs några moderatorer i dagsläget eftersom det lätt blir så att de tar sig själva på allt för stort allvar och är inne och petar både här och där. Bättre i så fall att säkerställa att alla inläggs som "abuseanmäls" granskas och tas bort omgående om så krävs. Det sisnämnda kunde iofs. läggas på flera personer.

That´s all kids! / MM

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp