Montering Second Opinion 118

slasksno

Ny medlem
Tjena!

Behöver lite tips och råd gällande ommontering av mina Second Opinion 118. Fick dom -3,5cm från True Center men känns för långt fram för min del, trycker igenom nosen när jag ligger på och känner att min position behöver kompenseras mer bakåt än vad jag vill (åker en del portar så föredrar en aggressivare position).

Borde jag nöja mig med att ändra till -5 eller blir -6 bättre? Input från andra som kör Opinion 118 vore uppskattat!

waxoff

Aktiv medlem
Vad kör du för bindning? Micklat nåt med ramp/delta?

waxoff

Aktiv medlem
Ok. Med förbehåll för att jag inte kört opinion i Second-varianten så är det inget problem att gå bak ett par cm. Jag tyckte själv att den blev lugnare ett par cm bakåt på varierande underlag, men den gick döskönt i puder på -3,5.

Har du slöslipat brättena? Att ta av kanten uppe i rockern framför bredaste punkten skulle jag nog personligen testa först före ev. ommontering. Men är du trygg i känslan att du vill längre bak så är det bara att ta fram borren. Utvecklaren har väl ett frammonterings-bias men jag kan hur som helst tänka mig att @MnO har några klokskaper att fylla på med?!

Edit; I den ursprungliga Opinion-tråden diskuterades monteringspunkter gode ingående..!

Senast ändrad:

MnO

Aktiv medlem
Jag skulle flyttat till -5. Det kommer att ge en markant skillnad. Max bakåt tycker jag är -6, sen börjar den bete sig konstigt. Behöver du längre bak än så har du fel skida som jag ser det.

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp