Officiella OT-Tråden!

• Trådstartare Trådstartare BigAir
  • Start datum Start datum
Officiella OT-Tråden!
OT-tråden is ALIVE, igen. Så gött. Satt och undrade vart denna tråden blivit av häromdagen.

Är just nu lite trött i skallen efter att ha satt mig in i vad som är en switchup och vad som är en pretzel. Jävla rymdfysik. Och mörkt ute är det också.

PS.
@Sepp +1 på den. Väntan är närmast outhärdlig nu.

Officiella OT-Tråden!
Eftersom det är den Officiella OT-tråden. Så tänkte jag att ni kan dra iväg en follow på min instagram som jag gjorde ny igår av. Det vore schysst asså. Peace :)

Officiella OT-Tråden!

@OVesterlund
Om du hunnit köra igenom filmtipsen från ifjolas så vill jag även lägga till Chasing Mavericks. Visst den är väl ingen 8-9a kanske på IMDB (men vem fa'an är det!) men inspirerande/sevärd på flera sätt, vare sig man gillar surf eller ej.

@caketheday
Korrekt (fråga även de äldre, de yngre, pappas flickor i stora staden eller pickis-körande Alaska-wannabes i Åre - stövlar levererar)! Själv skall jag inviga ett par sådana där högskaftade vinterkängor med gummi från anklar o nedåt som jag fyndade på Jula (dvs inga sådana där handgjorda belgiska Smithson & Claude med pälskrans i skaftet för tusentals sek) för ett par hundra. Tror de håller kylan bättre än stövlar samt funkar tillräckligt mot vätan :)

Allmänt OT:
Googlade nyss ot o fick bl.a. upp Oskarshamns-Tidningen (barometern), Oliver Twist samt Occupational therapy (vilken jag själv säkert inte skulle må direkt dåligt av). Kommentarer på denna sökning??

Officiella OT-Tråden!
limegreen sa:
@OVesterlund
Om du hunnit köra igenom filmtipsen från ifjolas så vill jag även lägga till Chasing Mavericks. Visst den är väl ingen 8-9a kanske på IMDB (men vem fa'an är det!) men inspirerande/sevärd på flera sätt, vare sig man gillar surf eller ej.

@caketheday
Korrekt (fråga även de äldre, de yngre, pappas flickor i stora staden eller pickis-körande Alaska-wannabes i Åre - stövlar levererar)! Själv skall jag inviga ett par sådana där högskaftade vinterkängor med gummi från anklar o nedåt som jag fyndade på Jula (dvs inga sådana där handgjorda belgiska Smithson & Claude med pälskrans i skaftet för tusentals sek) för ett par hundra. Tror de håller kylan bättre än stövlar samt funkar tillräckligt mot vätan :)

Allmänt OT:
Googlade nyss ot o fick bl.a. upp Oskarshamns-Tidningen (barometern), Oliver Twist samt Occupational therapy (vilken jag själv säkert inte skulle må direkt dåligt av). Kommentarer på denna sökning??
Angående Chasing Mavericks: Alltså ja. Satan. #livelikejay

Angående stövvlen: Jag har haft ett par Sorel Caribou i fyra år, och är övertygad om att dem är de bästa skodon som finns.

Officiella OT-Tråden!

@Heddious
Det som någon uppfattar som olustigt, anser någon annan som sunt. Livet är då sannerligen som en bred och nyanserad tavla! Samt att ibland kan skillnaden mellan lustigt och olustigt vara hårfin. Och i detta fall verkar det enbart gälla bokstaven o :)

Tänker också (enligt Depeche-dängan Question of time) att undra vem du är om ca 40 vårar? Kanske sitter du och färdas i en vätgas-driven kollektiv-vagn och nyfiket ögnar igenom boken "BDSM i tropikerna" (japp, öppenheten bör ha kommit så långt då) samt har en Ica-kassa bredvid dig med div. latex, kedjor, en gunga samt läder-attiraljer i - varpå en reslig herre i mörka fladdriga kostymbyxor nerstoppandes i ett par halvhöga boots med sporrar på, en stor brun mocka-rock med pälskrage, tangorabatt under snoken och ägare av en spansk hatt, artigt frågar om han får göra dig sällskap. Du, som är nyskild för 2a gången, blir varm inombords och svarar "självklart" och gör plats åt herrn. Färden går vidare och ni samtalar om ditten och datten. Herrn avbryter dig hastigt och frågar: "minns du limegreen?" :D

Senast ändrad:
Officiella OT-Tråden!
limegreen sa:
@Heddious
Det som någon uppfattar som olustigt, anser någon annan som sunt. Livet är då sannerligen som en bred och nyanserad tavla! Samt att ibland kan skillnaden mellan lustigt och olustigt vara hårfin. Och i detta fall verkar det enbart gälla bokstaven o :)

Tänker också (enligt Depeche-dängan Question of time) att undra vem du är om ca 40 vårar? Kanske sitter du och färdas i en vätgas-driven kollektiv-vagn och nyfiket ögnar igenom boken "BDSM i tropikerna" (japp, öppenheten bör ha kommit så långt då) samt har en Ica-kassa bredvid dig med div. latex, kedjor, en gunga samt läder-attiraljer i - varpå en reslig herre i mörka fladdriga kostymbyxor nerstoppandes i ett par halvhöga boots med sporrar på, en stor brun mocka-rock med pälskrage, tangorabatt under snoken och ägare av en spansk hatt, artigt frågar om han får göra dig sällskap. Du, som är nyskild för 2a gången, blir varm inombords och svarar "självklart" och gör plats åt herrn. Färden går vidare och ni samtalar om ditten och datten. Herrn avbryter dig hastigt och frågar: "minns du limegreen?" :D
mitt problem med 50 shades är att den romantiserar psykologisk misshandel och drar både BDSM-kulturen och fenomenet fanfiction i smutsen. det är fritt fram att gissa vilken av dessa bägge aktiviteter jag ibland ägnar mig åt ;)
har läst en massa bra artiklar i ämnet "vad är fel med 50 shades of grey" (och i förlängningen även Twilight) men jag kan inte hitta någon av dem nu, tyvärr. jag kan återkomma i ämnet. :D

charmig framtids-skådning förresten, haha.

Officiella OT-Tråden!
Jag tycker den var sjukt bra, det var dock bara en park del med i hela filmen och resten var ren puder åkning. Nej jag har bara sätt korta snuttar av den, man kanske ska ta och kolla på den ikväll då.
@Heddious

Officiella OT-Tråden!
Heddious sa:
Sepp sa:
Almost Ablaze, är lätt den bästa.
Den har jag inte sett än.. kanske borde göra det. Har du sett Days of My Youth och isåfall hur mycket bättre är Almost Ablaze?
Jag såg DOMY på bioduk förra veckan (FINESS var "förband", jävlar i havet) och den var feet! Överraskande bra och kul ju! Har ej sett Almost Ablaze, men känner att det är svårt att toppa DOMY när det gäller skidfilm i det väldigt välprövade formatet.

Vart ba tvungen och säga det.

Officiella OT-Tråden!

@Heddious
Blir lite konfunderad kring dina yttranden måste jag erkänna. Vad du säger är alltså att om det suttit en man och läst samma bok, med en ålder och yttre som ringat in en person som mycket väl kan tänkas utföra en o annan psykologisk misshandel på sin fritid, så hade det varit mer ok än när en tant läser samma bok?? Jag hade högre tankar om dig, you naughty girl ;)

Mycket av media/kultur/litteratur är väl ett enda sjok av romantiserande/fiktion?!
Och det är ex därför som jag har lite svårt för (och delar kritiken mot) ca 73% av all modern skidfilm. Dvs romantiserandet av något som är något annat (och säkerligen större/vackrare) i verkligheten. Avd. inte konstigt att folk känner sig tomma/missnöjda i sina kostsamma skidkläder i en lodge beyond forever...Dock kan det också vara en fiktion de mina...:)

Slutsats: Goofy-rullen här ovan räcker då långt som inspiration för mig o min skidåkning, och ja Heddious, du har rätt att ha svårt för romantiserandet av psykologisk misshandel. Det kan faktiskt vara sunt tänker jag...och själv har jag ej läst boken. Jahapp, de var de de :)

Officiella OT-Tråden!
@Limegreen jag tror att jag har missförstått mig själv nu, alt. läst/skrivit fel. jag är skeptisk till precis alla som läser bokskrället, oavsett kön och ålder. dock har jag hittills bara stött på tjejer/kvinnor som läst den, och bara hört tjejer/kvinnor romantisera den.

:)

Officiella OT-Tråden!

@Vattendroppe haha den där har jag missat. måste genast kolla in!

@Jarle om du läser inläggen efter där så framkommer det att det inte egentligen är tantsnusket jag har problem med. :)
om du fixar fram ett ex. av Mammutjägarna eller "Rough & Ready" åt mig så lovar jag att läsa den på valfri offentlig plats.

Bonus: A Dramatic Reading of Sandra Hill's Rough & Ready (nsfw-ish?)

Försök lyssna igenom hela det klippet utan att dra på smilbanden. Det är fan omöjligt.

Officiella OT-Tråden!

@heddious : Bonus: A Dramatic Reading of Sandra Hill's Rough & Ready (nsfw-ish?)

Försök lyssna igenom hela det klippet utan att dra på smilbanden. Det är fan omöjligt.

Det där var fan helt jävla omöjligt. Började nästan skratta efter första ordet. :)

Snödjup

Tillbaka
Topp