Officiella redigerings tråden

• Trådstartare Trådstartare lekrot
  • Start datum Start datum
Hur andvänder jag mina artbeats i vegas 8 pro?

Har 3 skivor, varje skiva har ett klipp på ca 10 sek men 16 olika videospår i VLC, men hur avdvänder jag alla dessa olika som övergångar och liknande?

jag VET att denna fråga har ställts men efter att ha letat hela igårkväll och hela morgonen efter ett svar, sökt på google och allt så ställer jag frågan till sist här!

Penseln i photoshop kan man ju få till många olika figurer och trams istället för bara en runt ring om ni förstår.. Var kan man få tag på flera sådana? allt jag behöver är en vattendroppe och en snöflinga!! om någon har så kanske dom kan skicka över msn. simon.blad@hotmail.com

SNÄLLA HJÄLP!

Sök på "Photoshop brushes" på google. Annars gå in på www.deviantart.com och filtrera efter ps brushes och sen sök efter det du letar efter..

Adobe After Effects

Hur värt är det att önska sig after effects? hur mycket kan man göra i det och hur går det igentligen till? Är det som det låter "AFTER" altså att när man gjort klart filmen i vegas så öppnar man den och finslipar i after effects?

Senast ändrad:
TheFibretech sa:
Adobe After Effects

Hur värt är det att önska sig after effects? hur mycket kan man göra i det och hur går det igentligen till? Är det som det låter "AFTER" altså att när man gjort klart filmen i vegas så öppnar man den och finslipar i after effects?
köpa när du inte ens vet vad det är låter väldigt dumt.
jag tycker du ska ta och ladda ner en trial på www.adobe.se (gratis i 30dagar alltså)

du gör effecter i programmet, du gör effekterna klipp för klipp. AE kräver väldigt mkt också.

TheFibretech sa:
Adobe After Effects

After Effects är ett program som du lägger till effekter på dina klipp med. Om du inte håller på jätte mycket med film så tycker jag inte att du ska köpa det.

Kolla på www.videocopilot.net han visar många grejjer du kan göra med After Effects och har även en basic training om du bestämmer dejj för att köpa det.

superunknown sa:
TheFibretech sa:
Adobe After Effects

köpa när du inte ens vet vad det är låter väldigt dumt.
jag tycker du ska ta och ladda ner en trial på www.adobe.se (gratis i 30dagar alltså)

du gör effecter i programmet, du gör effekterna klipp för klipp. AE kräver väldigt mkt också.
"köpa när du inte ens vet vad det är låter väldigt dumt."

Det var ju därför jag frågade.

Jag behöver hjälp med hur man gör:
Slowmotion
Snabbspolar
Hur man lägger in text på ett klipp, då jag ska lägga in texten och spelar filmen så är det bara texten med inte klippet.. vad ska jag lägga dit för text?
någon speciell?

nu har jag fått till allt..
men då jag her in texten på klippet tonas det som fram :S
kan man inte få så att klippet är helt som vanligt och texten med?

tänkte kolla om någon vet varför mina klipp laggar när jag ska redigera i vegas pro 8.0. har en hf100. hjälp?

därför att det är flash minne på hf100 och den sparar klippen i avchd format, det är högre komprimerat än formatet från en t.ex hårdisk eller dv bands kamera. Ialla fall kräver avchd formatet en starkare dator än vanligt för att klara av att redigera utan lagg.

Jo, har tröttnat på movie maker och tänkte byta upp mig. Finns det något bra redigeringsprogram som är både gratis och virus fritt? finns säkert nått svar här i tråden men kunde inte hitta nått.

chao

Hxnna sa:
Jo, har tröttnat på movie maker och tänkte byta upp mig. Finns det något bra redigeringsprogram som är både gratis och virus fritt? finns säkert nått svar här i tråden men kunde inte hitta nått.

chao
samma här,, har också tröttnat på movie maker.. finns det något bättre redigerings program som är gratis och bättre en mivie maker??.

Senast ändrad:
bellman_94 sa:
Hxnna sa:

chao
samma här,, har också tröttnat på movie maker.. finns det något bättre redigerings program som är gratis och bättre en mivie maker??.
ett gratis program som är bättre än movie maker finns inte.. där imot finns det progam som man kan få gratis som är bättre, om ni förstår vad jag syftar på.

TheFibretech sa:
bellman_94 sa:
Hxnna sa:

chao
ett gratis program som är bättre än movie maker finns inte.. där imot finns det progam som man kan få gratis som är bättre, om ni förstår vad jag syftar på.
stämmer ju verkligen inte, finns mycket bättre gratis program än movie maker:P t.ex. avid free dv eller nåt liknande.

superunknown sa:
TheFibretech sa:
bellman_94 sa:
stämmer ju verkligen inte, finns mycket bättre gratis program än movie maker:P t.ex. avid free dv eller nåt liknande.
okej tack :D finns det något mer gratis redigerings program??

superunknown sa:
TheFibretech sa:
bellman_94 sa:
allt jag säger stämmer

Mina effekter syns bara på ena sidan av bilden/filmen i mitt vegas 8.0 nån som vet vad felet är?

Senast ändrad:
Nu är jag helt jävla sjukt less på att Microsofts NET.framework inte funkar att inte installera (ett känt fel) och man verkar behöva det till exakt alla redigeringsprogram, så är det någon som haft samma problem och löst det? finns guider till hur man fixar det men dom är sjukt överdrivet jobbiga.

TheFibretech sa:
JesperEngstrom sa:
Jag har vegas 8.0 och undrar hur jag lägger in en text i själva klippet
insert->text media, sen lägger du den i lagret över de klippet du vill ha det på om du förstår..
Okej men när jag gör det så blir det svart runtom, alltså jag vill att klippet ska synas samtidigt som texten är där. men nu blir hela bilden svart samtidigt som texten kommer

Ollesson sa:
Hur får man bort strecken från saker som rör sig när man rendar en film?
Någon som vet varför det blir så?
Precis min fråga. Håller på med en edit för tillfället och har suttigt och kukelurat länge nu på vad fan det är. Om det bara är datorn som är så jävla slö och inte hänger med eller om det är renderings hastigheten som är för hög. Testade att sänga hastigheten men funkade fan inte häller. Alla inställningar ska stämma. Pal överallt och samma format.
Helt sjukt har alltid lyckats fått bort såna där innan men nu äre fan omöjligt. Någon som har något tips?

JesperEngstrom sa:
TheFibretech sa:
JesperEngstrom sa:
Jag har vegas 8.0 och undrar hur jag lägger in en text i själva klippet
insert->text media, sen lägger du den i lagret över de klippet du vill ha det på om du förstår..
Okej men när jag gör det så blir det svart runtom, alltså jag vill att klippet ska synas samtidigt som texten är där. men nu blir hela bilden svart samtidigt som texten kommer
Titta i media generatorn eller vad fan det heter. Där kommer du hitta masta text sampels. Se till att ta den utan bakgrunds färg. alltså den som är rutig i bakgrunden.
Lättaste sättet annars går du bara in i editorn(där du skriver texten) och tar bort bakgrunden.

Menar ni så det ser ut såhär?
image010.jpg

Isf har ni en guide här:
http://www.100fps.com/

nilltre sa:
Så det man egentligen kan göra är att säga till vegas att det inte ska vara 25 frames utan 50halva frames. Eller hur man ska säga.. Jag förstår iaf problemet men kan aldrig tänka mig att vegas inte kan lösa det själv. Men tackar för guiden den öppnade mina ögon!
Fan vi har ju gått igenom det här i skolan haha! Så jävla trög är man asså!

Jag tror bara det är inställningar i codecen du renderar med. Men långt ifrån säker. Har inte läst hela guiden själv men tror någon tipsade om den på ett annat forum.

Ok ne jag vet itne har för mig att ajg lyckats fixa till det förr... men vet fan inte hur! Ska kolla lite på det så får vi se.

nilltre sa:
How to deinterlace interlaced video in vegas?

Hi,

In the project properties setting check deinterlace method,
set it to "blend" or "interpolate". Try a few seconds of rendering with each and see which works better.

After that render your video to a progressive format, and deinterlacing is done.

But may I ask WHY do you want to deinterlace your video? Usually it's better not to do it.

There's no problem with your English, for many on this forum english is not the native language ( including me :)) )

Regards

K.L.
Saxat från "http://forums.creativecow.net/thread/24/877001"

antonandree sa:
nilltre sa:
How to deinterlace interlaced video in vegas?

Hi,

In the project properties setting check deinterlace method,
set it to "blend" or "interpolate". Try a few seconds of rendering with each and see which works better.

After that render your video to a progressive format, and deinterlacing is done.

But may I ask WHY do you want to deinterlace your video? Usually it's better not to do it.

There's no problem with your English, for many on this forum english is not the native language ( including me :)) )

Regards

fattar inte riktigt om det finns det nån som kan förklara på svenska:P

K.L.
Saxat från "http://forums.creativecow.net/thread/24/877001"

tjena! jag har vegas 8.0.. jag vill lägga in en text på ett klipp. (alltså så att man ser en text på ett klipp som jag har filmat)

har prövat lägga in texten "på" själva klippet men då ser man klippet och sen försvinner det o texten kommer?

Lehmann sa:
tjena! jag har vegas 8.0.. jag vill lägga in en text på ett klipp. (alltså så att man ser en text på ett klipp som jag har filmat)

har prövat lägga in texten "på" själva klippet men då ser man klippet och sen försvinner det o texten kommer?
du måste lägga textklippet raden ovanför det klippet som texten ska synas i

Snödjup

Tillbaka
Topp