Officiella redigerings tråden

• Trådstartare Trådstartare lekrot
  • Start datum Start datum
halfleif sa:
hur delar man upp ett klipp i vegas? alltså jag har ett långt klipp med flera olika trick och vill dela det så att tricken är var för sig utan dom långa mellanrummen
Du ställer markören där du vill klippa i klippet och trycker på "S".

H-T sa:
halfleif sa:
hur delar man upp ett klipp i vegas? alltså jag har ett långt klipp med flera olika trick och vill dela det så att tricken är var för sig utan dom långa mellanrummen
Du ställer markören där du vill klippa i klippet och trycker på "S".
lite dåligt förklarat kanske?

DU ställer markören där du vill klippa bort och trycker på S då kommer klippet dela sig där, sen tar du där filmen ska fortsätta och klipper där. så får du ett klipp mellan där du klippt båda gångerna och det bara deletar du.

när man är klar med sin film i adobe premiere, hur gör man för att spara den på bästa sätt med högsta möjliga kvalitet

Senast ändrad:
daaniel_j sa:
redrum sa:
ehm.. ett fräsigt trick på redigeringsprogrammet är att man tar väck ljudet från klippet och sätter dit musik istället...
det funkar inte på mitt vegas 7, för när jag ska ta bort ljudet i klippet så åker klippet också bort och så blev det inte förr på vegas 6... hur gör man?
högerklicka på ljudet gå till group sen typ split eller nått

Zion_94 sa:
daaniel_j sa:
redrum sa:
ehm.. ett fräsigt trick på redigeringsprogrammet är att man tar väck ljudet från klippet och sätter dit musik istället...
det funkar inte på mitt vegas 7, för när jag ska ta bort ljudet i klippet så åker klippet också bort och så blev det inte förr på vegas 6... hur gör man?
högerklicka på ljudet gå till group sen typ split eller nått
högerklicka i änden av spåret, i vänsta sidan där det är massa mätare hur man kan ställa in balansen o skit. högerklicka o ta delite track.

Sony Vegas Pro 8.0

Jag undrar varför min upplösning har helt plötsligt sänkt sig och jag vet inte hur jag ändrar det. Om jag lägger in en ny film med hög upplösning, så sänks den i vegas, lägger jag in text så sänks upplösningen. Allting är suddigt.

Kan någon förklara hur jag ska fixa det här?

mvh Eric

Err sa:
Sony Vegas Pro 8.0

Jag undrar varför min upplösning har helt plötsligt sänkt sig och jag vet inte hur jag ändrar det. Om jag lägger in en ny film med hög upplösning, så sänks den i vegas, lägger jag in text så sänks upplösningen. Allting är suddigt.

Kan någon förklara hur jag ska fixa det här?

mvh Eric
kolla inställingarna. det är alla råd jag kan komma med.

Vilka inställningar?, jag har kollat igenom alla inställningar. Försökt att öka allting så det ser bättre ut, men det blir ingen skillnad.
Allting är suddigt vad jag än gör, till och med texten som jag lägger in.

Err sa:
Vilka inställningar?, jag har kollat igenom alla inställningar. Försökt att öka allting så det ser bättre ut, men det blir ingen skillnad.
blir det snuddigt när du har renderat också?

TheFibretech sa:
Err sa:
Japp det blir suddit då med. Precis all upplösning sänks.

Err sa:
TheFibretech sa:
Err sa:
Japp det blir suddit då med. Precis all upplösning sänks.
då kan jag tyvärr inte hjälpa dig mer. men det finns några riktiga vegas experter här på fr. superunknown kan en del har jag för mig.

Jag har lärt mig detta med maskning nu och jag vill få in en film i tv skärmen, då maskerar jag ut där jag vill ha den (tv-skärmen) och allt de där. men då får jag bara den lilla biten i skärmen, altså typ fötterna på studsmattan, resten är utanför tvn där rummet är, hur får jag in hela klippet i den masken jag klipp ut?

har suttit å försökt riktigt länge men fattar inte riktigt vad du menar med \\\"dela klippet där jag.nr1 och jag nr.2 \\\"
hehe vet att du har skrivit det men fattar inte riktigt just det där. tacksam för svar
Kolla på youtube sök på sony vegas tutorial clon

TheFibretech sa:
Zion_94 sa:
TheFibretech sa:
hur gör man så att förgrunden ligger i fokus och sen ändras den till åkaren eller vad man nu vill ha.

om ni inte förstår vad jag menar så kolla vid 3.03 https://www.freeride.se/video/en-steek-dag-i-orsa/
Blura runt han som ska vara sen tar du som bort lite blur efter ett tag typ om du använder vegas 7
andvänder vegas 8, men kan inte det där med blur.
jag kan försöka göra en tutorial eller?

Tjena!

Nån som vet hur man kan sänka färgerna på ett video klipp i Vegas?
göra förgerna mattare typ... pz!

jstalis sa:
Tjena!

Nån som vet hur man kan sänka färgerna på ett video klipp i Vegas?
göra förgerna mattare typ... pz!
Högerklicka på klippet. Tryck video event fx eller media fx. Välj brightness and contrast sen drar du ner kontrasten och ökar brightnessen. om det inte var de du var ute efter så prova någon annan av verktygen under fx

HJÄÄLLPP.... kan nån säga hur man gör slowmotion i ett klipp i movie maker..
har vistas verision om det nu har nån betydelse... tack på förhand

Me-no-other sa:
jeppenator sa:
Me-no-other sa:
nån som har nårr bra förslag vad man kan göra med greenscren eller typ grönt pappar eller nått? :P
ta en stor enfärgad filt, den måste ju inte vara grön.. bara nån färg du inte har på kläderna
men asså jag har green screen men vad kan man göra mer än att byta bakgrund?
asså green screen tar bort de gröna så att de försvinner å de blir tomt där de va grönt(eller färgen du valde), så då kan du he va då vill bakanför å de syns istället för färgen..

va du kan göra mer..:/ ändra kläder om man nu orkar göra de:P

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp